Πάνος Χ. Κούτρας, Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και Κλερ Ντενί στο πρόγραμμα του 75ου Φεστιβάλ των Κανών

Δείτε αναλυτικά όλους τους τίτλους που θα συμμετάσχουν φέτος στη διοργάνωση της Κρουαζέτ.

triangle_of_sadness «Triangle of Sadness», ©Fredrik Wenz / Plattform Produktion

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το 75ο Φεστιβάλ των Κανών (17-28/5) μετά και την αποκάλυψη του επίσημου προγράμματος των ταινιών που θα προβληθούν στην Κρουαζέτ. Βέβαια, εκτός από τον αναμενόμενο συνωστισμό διάσημων auteurs, ξεχωρίζουν οι είδησεις ελληνικού ενδιαφέροντος που προέκυψαν από τις ανακοινώσεις.

Στην ενότητα "Cannes Premiere" συμμετέχει ο Πάνος Χ. Κούτρας ("Στρέλλα") με τη νέα ταινία του "Dodo". Το πέμπτο φιλμ του σκηνοθέτη δανείζεται τον τίτλο του από ένα εξωτικό είδος πουλιού το οποίο έχει εξαφανιστεί εδώ και 3 αιώνες, ωστόσο εμφανίζεται ξαφνικά στη σημερινή Αθήνα. Συγκεκριμένα, βρίσκεται στο κτήμα μιας οικογένειας που προετοιμάζεται για το γάμο της κόρης τους με έναν εύπορο άντρα.

Έπειτα, "ελληνικό χρώμα" υπάρχει σε δύο τίτλους του διαγωνιστικού τμήματος, οι οποίοι διεκδικούν Χρυσό Φοίνικα. Πρόκειται για το γυρισμένο στην Αθήνα "Crimes of the Future", του body horror μαέστρου Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ ("Επικίνδυνες Υποσχέσεις", "Scanners"), μια sui generis ταινία επιστημονικής φαντασίας με πρωτοκλασάτους πρωταγωνιστές τους Λεά Σεϊντού, Βίγκο Μόρτενσεν και Κίρστεν Στιούαρτ. Υπάρχει, επίσης, το "Triangle of Sadness" του Ρούμπεν Έστλουντ ("Ανωτέρα Βία"). Η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του βραβευμένου με Χρυσό Φοίνικα Σουηδού ("Το Τετράγωνο") γυρίστηκε στην Εύβοια και τη Χιλιαδού και εμπνέεται τον τίτλο της από τον όρο που χρησιμοποιούν οι πλαστικοί χειρούργοι όταν θέλουν να περιγράψουν τις ρυτίδες που σχηματίζονται ανάμεσα στο μέτωπο και τα φρύδια. Είναι μία από τις πρώτες ενδείξεις της γήρανσης και ένα από τα ζητήματα που οδηγούν σε υπαρξιακή οδύνη τους ήρωες της ταινίας. Ο Έστλουντ μίλησε στο "α" για την ελληνική εμπειρία του, σε ένα απόσπασμα της συνέντευξής που μπορείτε να βρείτε εδω.

Ο φετινός ανταγωνισμός για το Χρυσό Φοίνικα, πάντως, θα είναι έντονος, καθώς εκτός από τον Έστλουντ υπάρχουν κι άλλοι παλαιοί νικητές που διεκδικούν ξανά την πολυπόθητη διάκριση. Όπως ο Ρουμάνος Κριστιάν Μουνγκίου ("4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Μέρες") ο οποίος επιστρέφει με το "RMN", ο Χιροκάζου Κορεέντα ("Κλέφτες Καταστημάτων") με το "Broker" και τα αδέρφια Νταρντέν ("Ροζέτα", "Το Παιδί") με το "Tori and Lokita". Το ενδιαφέρον, φυσικά, δεν περιορίζεται εδώ. Στο διαγωνιστικό βρίσκεται ακόμα ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης του "Oldboy" Παρκ Τσαν-Γουκ με το crime δράμα "Decision to Leave" και ο πάντα φιλόδοξος Τζέιμς Γκρέι ("Ad Astra", "Η Χαμένη Πόλη του Ζ"), ο οποίος παρουσιάζει στο "Armageddon Time" μια ιστορία ενηλικίωσης που εκτυλίσσεται στο Κουίνς των '80s, με πρωταγωνιστές τους Άντονι Χόπκινς, Άν Χάθαγουεϊ και Τζέρεμι Στρονγκ.

Από την άλλη, ξεχωριστή προσοχή συγκεντρώνει το "Stars at Noon" της Κλερ Ντένι. Η σπουδαία σκηνοθέτρια, αφού βραβεύτηκε πρόσφατα στην Μπερλινάλε για το υπερηχητικό "Avec Amour et Acharnement", επιστρέφει δριμύτερη στα φεστιβαλικά δρώμενα με μια τελείως διαφορετική ταινία. Το "Stars at Noon", με πρωταγωνίστρια την ταλαντούχα Μάργκαρετ Κουόλεϊ, τοποθετείται στη Νικαράγουα του 1984, όταν ένας μυστηριώδης Άγγλος επιχειρηματίας και μια πειθήνια Αμερικανίδα δημοσιογράφος εμπλέκονται ερωτικά, την ώρα που οι δυο τους παγιδεύονται σε έναν επικίνδυνο λαβύρινθο από ψέματα, συνωμοσίες και πολιτική διαπλοκή.

Δείτε παρακάτω αναλυτικά όλες τις ταινίες του 75ου Φεστιβάλ Κανών.

Διαγωνιστικό

The Almond Tree (Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι)
Armageddon Time (Τζέιμς Γκρέι)
Boy From Heaven (Ταρίκ Σαλέχ)
Broker (Χιροκάζου Κορεέντα)
Brother and Sister ("Frère et Sœur", Αρνό Ντεσπλεσέν)
Close (Λούκα Ντοντ)
Crimes of the Future (Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ)
Decision to Leave (Παρκ Τσαν-Γουκ)
Eo ("Hi-Han", Γέρζι Σκολιμόφσκι)
Holy Spider (Αλί Αμπάσι)
Leila’s Brothers (Σαέντ Ρουστέ)
Nostalgia (Μάριο Μαρτόνε)
RMN (Κριστιάν Μουνγκίου)
Showing Up (Κέλι Ρέιχαρντ)
Stars at Noon (Κλερ Ντενί)
Tchaïkovski’s Wife (Κίριλ Σερεμπρένικοφ)
Tori and Lokita (Ζαν-Πιερ & Λικ Νταρντέν)
Triangle of Sadness (Ρούμπεν Έστλουντ)

Ένα Κάποιο Βλέμμα

All the People I’ll Never Be ("Retour à Séoul", Ντέιβι Τσου)
Beast (Ράιλι Κίουφ & Τζίνα Γκάμελ)
Burning Days (Εμίν Αλπέρ)
Butterfly Vision (Μαξίμ Νακονέτσνι)
Corsage (Μαρί Κρούετζερ)
Domingo and the Mist (Άριελ Εσκαλάντε Μέζα)
Joyland (Σάιμ Σαντίκ)
Metronom (Αλεξάντρου Μπελκ)
Plan 75 (Χαγιακάβα Τσιέ)
Rodeo (Λολά Κουιοβορόν)
Sick of Myself (Κρίστοφερ Μπόργκλι)
The Silent Twins (Ανιέσκα Σμοκίνσκα)
The Stranger (Τόμας Μ. Ράιτ)
Volada Land (Χλίνουρ Πάλμασον)
The Worst ("Les Pires", Λίσε Ακόρα & Ρομάν Γκερέ)

Εκτός διαγωνιστικού

Elvis (Μπαζ Λούρμαν)
Final Cut ("Z (Comme Z)", Μισέλ Χαζαναβίους)
Mascarade (Νικολά Μπεντός)
November (Σεντρίκ Χιμένεζ)
Three Thousand Years of Longing (Τζορτζ Μίλερ)
Top Gun: Maverick (Τζόζεφ Κοσίνσκι)

Μεταμεσονύκτιες προβολές

Fumer Fait Tousser (Κουεντίν Ντουπιέ)
Hunt (Λι Γιουνγκ-Τζε)
Moonage Daydream (Μπρετ Μόργκεν)

Ειδικές προβολές

All That Breathes (Σαουνάκ Σεν)
The Natural History of Destruction (Σεργκέι Λόζνιτσα)
Jerry Lee Lewis: Trouble in Mind (Ίθαν Κόεν)

Cannes Premiere

Dodo (Πάνος Χ. Κούτρας)
Irma Vep (Ολιβιέ Ασαγιάς)
Nightfall (Μάρκο Μπελόκιο)
Nos Frangins (Ρασίντ Μπουσαρέμπ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες τον Μάιο

Ο καινούριος Λάνθιμος, η "Furiosa" Άνια Τέιλορ-Τζόι και η κινηματογραφική εμφάνιση - έκπληξη της Βίκυς Καγιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
04/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".