Ταξίδι στα Αστέρια

1

Παρά τη δεδομένη φιλοτιμία, η ασύντακτη σκηνοθεσία, σε συνδυασμό με τους πρόχειρους διαλόγους και τη σχηματική αφήγηση, στερούν από το τελικό αποτέλεσμα μια μαγεία αντάξια των αναμνήσεων που δημιούργησε η ομάδα στο παρκέ.

taksidi_sta_asteria

Ένας από τους άγραφους κανόνες της (σωστής) κριτικής είναι η ψυχολογική αποστασιοποίηση από το έργο για το οποίο καλείται κανείς να τοποθετηθεί. Υπάρχουν φορές, όμως, που κάτι τέτοιο γίνεται εξαιρετικά δύσκολο, όπως στην εν λόγω περίπτωση. Διότι, εάν έχεις μεγαλώσει βλέποντας την ομάδα σου να κατακτά έξι ευρωπαϊκά κύπελλα μπάσκετ, σερί πρωταθλήματα και αξέχαστες νίκες σε ντέρμπι εντός και εκτός έδρας, μια ταινία για όλα τα πρωτοφανή κατορθώματά της συνοδεύεται, αναπόφευκτα, από συναισθηματική φόρτιση. Ή τουλάχιστον αυτό θα έπρεπε να προξενεί το αγαθών προθέσεων, αλλά πολλών διαδοχικών αναταράξεων "Ταξίδι στα Αστέρια", στο οποίο ξεδιπλώνεται η ιστορία του μπασκετικού Παναθηναϊκού από το 1919 έως σήμερα.

Οι σημαντικότερες στιγμές της ομάδας, οι σημαντικές αφανείς ή μη προσωπικότητες και φυσικά η καθοριστική συνδρομή της οικογένειας Γιαννακόπουλου, που δημιούργησε ένα σύλλογο-κολοσσό, "ζωντανεύουν" σε μια αφήγηση που χρησιμοποιεί στοιχεία ντοκιμαντέρ, μυθοπλασίας, ακόμα και animation. Ένας συνδυασμός ευπρόσδεκτος στο χαρτί, ο οποίος όμως στην πράξη αποδίδεται ξεκούρδιστα. Διότι τα προβλήματα δεν είναι πρωτίστως αισθητικά, όσο σεναριακά και, ακολούθως, σκηνοθετικά.

Παρά τη δεδομένη φιλοτιμία του, ο Χρήστος Δήμας ("Νήsos") εγκλωβίζεται στην απόπειρά του να διατηρήσει μια ισορροπία ανάμεσα στην ιστορική τεκμηρίωση, την πιστή αναπαράσταση και την ανάπτυξη ενός συμπαγούς αθλητικού δράματος με κινηματογραφικούς όρους. Στο ασύντακτο αποτέλεσμα, συγκινητικά αληθινά περιστατικά (όπως του επιστάτη Θανάση Νίκαινα) απεικονίζονται σχηματικά, θυμίζοντας θεατρικά σκετς, δίχως να λείπει η βεβιασμένη επιτήδευση ιδιαίτερα στο κομμάτι των πρόχειρων διαλόγων. Κάπως έτσι υποτιμούνται τόσο το επίπεδο της παραγωγής όσο και οι ερμηνευτικές απόπειρες των ηθοποιών, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα εκείνα των Γιώργου Γάλλου (Ζέλικο Ομπράντοβιτς), Αργύρη Πανταζάρα (Δημήτρης Γιαννακόπουλος) και Βαγγέλη Μουρίκη (σε έναν εύστοχο ρόλο-κλειδί). Οι αρχές που διέπουν την ομάδα, το στοιχείο της οικογένειας, η οπαδική νοσταλγία και η θαλπωρή της αναπόλησης υπογραμμίζονται διπλά. Εκείνο που λείπει είναι μια κινηματογραφική μαγεία αντάξια των αναμνήσεων που δημιούργησε ο ΠΑΟ στο παρκέ.

Ελλάδα. 2021. Διάρκεια: 109΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ταξίδι στα Αστέρια

1
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 109 '
  • Χρήστος Δήμας

Μια αναδρομή στους ιστορικούς σταθμούς της ομάδας μπάσκετ του Παναθηναϊκού, από την ίδρυσή του έως σήμερα, αλλά και στην καθοριστική συνδρομή της οικογένειας Γιαννακόπουλου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Η Έμα πήρε τ' όπλο της

Το παγωμένο θρίλερ "Στα Βάθη του Χειμώνα" με την Έμα Τόμσον ξεκίνησε δυναμικά, αλλά ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και το "Μια Μάχη Μετά την Άλλη" παρέμειναν άνετα στην κορυφή του top-10 για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
14/10/2025

Τρεις σπουδαίες προσωπικότητες του ευρωπαϊκού σινεμά στο 66ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Δύο σκηνοθέτριες και μία εμβληματική ηθοποιός πρόκειται να φιλοξενηθούν στην προσεχή διοργάνωση.

Οι μικρού μήκους που δεν πρέπει να χάσεις στο 4ο Φεστιβάλ Παλαιστινιακού Κινηματογράφου

Η πολύτιμη διοργάνωση παρουσιάζει μια σειρά ταινιών που απεικονίζουν το εδώ και το τώρα των κατεχόμενων παλαιστινιακών εδαφών και της διασποράς.

Αυτές είναι οι νικήτριες ταινίες των 31ων Νυχτών Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που απέσπασαν τις δάφνες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

Τι νέο θα δεις στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Όλες οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες στις 16/10.

Όλα όσα είπε ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Μαζί με το γιο του Ρόναν και τη Δάφνη Οικονόμου, ο οσκαρικός ηθοποιός βρέθηκε στην Αθήνα για την πρεμιέρα της "Ανεμώνης".

Όλα όσα περιμένουμε να δούμε στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Μία μεγάλη γιορτή του κινηματογράφου επιστρέφει μέσα από ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα.