
Το 2021 συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από τη γέννηση ενός από τους σπουδαιότερους Έλληνες ερμηνευτές, ο οποίος άφησε πίσω του ανεξίτηλο αποτύπωμα στη θεατρική σκηνή και μια επιλεκτική, αλλά σπουδαία κινηματογραφική καριέρα. Άμεσα δεμένη με το "ηθοποιός σημαίνει φως", το οποίο πρωτοτραγούδησε ο ίδιος, η παρουσία του Δημήτρη Χορν ήταν πράγματι λαμπερή από την πρώτη του εμφάνιση σε ηλικία… μηνών στην αγκαλιά της νονάς του Κυβέλης έως τον τελευταίο του ρόλο, αυτόν του ιψενικού "Αρχιμάστορα Σόλνες", το 1983. Βραβευμένος διπλά στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για τις ερμηνείες του στα "Μια του Κλέφτη" και "Αλίμονο στους Νέους", για μικρό χρονικό διάστημα διετέλεσε πρόεδρος του ΕΙΡΤ, ενώ ίδρυσε με τη δεύτερη σύζυγό του Άννα Γουλανδρή το πνευματικό ίδρυμα Γουλανδρή – Χορν.

Ο Δημήτρης Χορν ήταν μια χαρισματική προσωπικότητα και μακριά από τα φώτα της show business. Πνευματώδης, εξωστρεφής, γενναιόδωρος, εξαιρετικά μορφωμένος και παθιασμένος με τη ζωή, ήταν η προσωποποίηση της γοητείας, στοιχείο στο οποίο επικεντρώνει την επιμελημένη βιογραφία του ο Ιάσωνας Τριανταφυλλίδης. Λάτρης και μελετητής του παλιού, κλασικού ελληνικού κινηματογράφου, ο Τριανταφυλλίδης γνώριζε προσωπικά τον Χορν, για τον οποίο γράφει πως "το πιο σημαντικό που είχε πέραν του ταλέντου, της γοητείας και της λάμψης του, ήταν πως με ό,τι κι αν ασχολούνταν, από τα πιο ελαφρά ως τα πιο σοβαρά, το έκανε να φαίνεται σπουδαίο". Τον τρόπο με τον οποίο το κατάφερε αποτυπώνεται με απολαυστικές λεπτομέρειες στο "100 Χρόνια Δημήτρης Χορν: Η τελειότητα της γοητείας" από τις εκδόσεις Λυκόφως, ένα κομψότατο βιβλίο γεμάτο σπάνιες φωτογραφίες και ατελείωτο πληροφοριακό υλικό: εκτενή βιογραφία και εργογραφία, μεγάλη συνέντευξη του ηθοποιού στον συγγραφέα – δημοσιογράφο, αλλά και αποσπάσματα από παλιές συνεντεύξεις του, αποσπάσματα προγραμμάτων, αφίσες ταινιών και κυρίως τις απόψεις δεκάδων κορυφαίων προσωπικοτήτων της μεταπολεμικής Ελλάδας, από συνεργάτες του και επιφανείς κριτικούς ως την Μαρία Ρεζάν και την Ελένη Βλάχου, για το αστείρευτο ταλέντο ενός μοναδικού καλλιτέχνη.