Το Πάθος

3

Η συγγραφέας Ανί Ερνό («Το Γεγονός») εξομολογείται την αληθινή ιστορία της, θίγοντας θέματα όπως η γυναικεία σεξουαλικότητα, οι οικογενειακές δεσμεύσεις και τα όρια του ερωτικού πάθους. Με οδηγό μια σπαρακτική ερμηνεία από τη Λετισιά Ντος, μεταφέρονται στην οθόνη με απελευθερωμένη ειλικρίνεια.

Ena_pathos

Πολυβραβευμένη συγγραφέας, η οποία έχει περιγράψει διεισδυτικά τη μεταπολεμική γαλλική κοινωνία μέσα από μια σειρά αυτοβιογραφικών μυθιστορημάτων, η 82χρονη Ανί Ερνό ήρθε ξανά στην επικαιρότητα μετά την κινηματογραφική μεταφορά του "Γεγονότος" της από την Οντρέ Ντιουάν. Η εξιστόρηση της νεανικής, άκρως περιπετειώδους έκτρωσής της (παράνομη στη Γαλλία των 60s) απέσπασε τον προηγούμενο Σεπτέμβριο το Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας και ξεσήκωσε θύελλα συζητήσεων για την τολμηρότητά της, ενώ ένα μήνα πριν έκανε πρεμιέρα στα γαλλικά σινεμά το "Πάθος" της Ντανιέλ Αρμπίντ.  
Βασισμένο σε άλλη μία αυτοβιογραφική λογοτεχνική εξομολόγηση της Ερνό, δημοσιευμένη το 2002, διηγείται την παθιασμένη ερωτική σχέση της Ελέν, χωρισμένης μητέρας ενός εφήβου, με έναν παντρεμένο Ρώσο διπλωμάτη (ο διάσημος χορευτής Σεργκέι Πολούνιν). Εκείνος εμφανίζεται ξαφνικά κι εξαφανίζεται απροειδοποίητα, μιλάει ελάχιστα για τον εαυτό του και παραμένει ένας μυστηριώδης και γοητευτικός ξένος. Εκείνη αδυνατεί να τον βγάλει από το μυαλό της, παύει να σκέφτεται ό,τι δεν τον αφορά, μέχρι που η εξάρτησή της αρχίζει να γίνεται αυτοκαταστροφική και να πλήττει ακόμα και τη σχέση της με το γιο της.
Η Ερνό θίγει με μια πεζή, γυμνή γλώσσα και χωρίς ταμπού θέματα όπως η γυναικεία σεξουαλικότητα, οι οικογενειακές δεσμεύσεις και τα όρια του ερωτικού πάθους. Με οδηγό μια σπαρακτική ερμηνεία από τη Λετισιά Ντος ("Μια Νέα Γυναίκα", "Οι Αγώνες μας"), μεταφέρονται στην οθόνη με λιτή, απελευθερωμένη ειλικρίνεια. Ρεαλιστικές σκηνές σεξ εναλλάσσονται με κλεισίματα ματιού σε Άρλεκιν μυθιστορήματα, οι διανοουμενίστικες αναλύσεις απουσιάζουν και η περήφανη χειραφέτηση περνά μέσα από τη συγκινητική συναισθηματική ταπείνωση. Για τις Ερνό και Αρμπίντ, ο τρελός έρωτας δεν είναι ποτέ τοξικός. Βαθιά επώδυνος ναι, αλλά πάντα απελευθερωτικός.

Γαλλία, Βέλγιο. 2020. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: STRADA FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Το Πάθος

Passion Simple
3
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 99 '
  • Ντανιέλ Αρμπίντ

Μια χωρισμένη μητέρα ζει μια παθιασμένη ερωτική σχέση με έναν παντρεμένο Ρώσο διπλωμάτη, ο οποίος παραμένει μέχρι τέλους ένας μυστηριώδης και γοητευτικός ξένος. Αδυνατώντας να τον βγάλει από το μυαλό της, αρχίζει να γίνεται αυτοκαταστροφική.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι πολυβραβευμένες ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Χρυσοί Φοίνικες, Όσκαρ και τίτλοι που σάρωσαν διεθνή φεστιβάλ μαζί με πολλά ακόμα διακριμένα φιλμ που παίζονται στις σκοτεινές αίθουσες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/10/2025

Ο Άντρες Βέγιελ έκανε ένα ντοκιμαντέρ για το ναζισμό, το σινεμά και το σκότος της Λένι Ρίφενσταλ

Μία από τις πιο ξεχωριστές ταινίες της χρονιάς ρίχνει φως στην αμφιλεγόμενη προσωπικότητα μιας δημιουργού που άλλαξε το ρου της κινηματογραφικής ιστορίας.

Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για τους κινηματογραφόφιλους να παρακολουθήσουν τις ελληνικές σπουδαστικές ταινίες του φετινού προγράμματος στον κινηματογράφο Ίριδα.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (16-22/10)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

"Αρκουδότρυπα και "Βουγονία" ένα βήμα πριν τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου

Οι δύο ταινίες συμπεριλαμβάνονται στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου που οδηγεί στην 38η απονομή των δαφνών της.

10 ταινίες με πρωταγωνιστές αξιαγάπητα κατοικίδια

Ο κινηματογράφος μέσα από τις ζωές των κατοικίδιων μας είναι πιο συναρπαστικός, διασκεδαστικός και πολύχρωμος.

Σεμινάριο για ένα "Σινεμά στα Άκρα: Από το Δόγμα 95 στο Weird Wave"

Ο κριτικός κινηματογράφου του "α", Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, παρουσιάζει μια σειρά συναντήσεων γύρω από τα τολμηρότερα κινηματογραφικά ρεύματα των τελευταίων ετών.