Ώρα να υποδεχθούμε το διεθνές φεστιβάλ Film O'Clock

Η αρχή της άνοιξης συμπίπτει με την έναρξη της διοργάνωσης που «ενώνει» με τις προβολές της την Ελλάδα με ακόμα πέντε ευρωπαϊκές χώρες.

Το «Bella» της Θέλγιας Πετράκη στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Αφού διεξήχθη για πρώτη φορά διαδικτυακά την περασμένη άνοιξη, το διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου Film O'Clock επιστρέφει (1-6/3) με online αλλά και διαδικτυακές προβολές οι οποίες διοργανώνονται σε έξι χώρες ταυτόχρονα.

Συγκεκριμένα, πλην της Ελλάδας, το φεστιβάλ φιλοξενείται παράλληλα σε Ρουμανία, Λιθουανία, Βουλγαρία, Αίγυπτο και Νότιο Αφρική. Όπως σημειώνει η Ρουμάνα ιδρύτρια του φεστιβάλ Μιρόνα Ράντου (παραγωγός, σκηνοθέτρια) "παρόλο που βρισκόμαστε στον ίδιο μεσημβρινό, σπάνια αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι μοιραζόμαστε την ίδια ώρα με ανθρώπους που είναι μακριά, τόσο γεωγραφικά όσο και πολιτισμικά". Έτσι, το Film O'Clock φιλοδοξεί όχι μόνο να "ενώσει" τους σινεφίλ, αλλά και να συστηθεί ο ένας στην εθνική κινηματογραφία του άλλου.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα διεθνές διαγωνιστικό τμήμα με 12 μικρού μήκους και την ενότητα "Classic Cinema", στο πλαίσιο της οποία παρουσιάζεται μία ταινία που θεωρείται σταθμός στη χώρα παραγωγής της. Την Έλλάδα φέτος "εκπροσωπεί" το "Προξενιό της Άννας" (1972) του Παντελή Βούλγαρη. Φυσικά, εγχώριοι δημιουργοί συμμετέχουν και στο διεθνές διαγωνιστικό, όπου βρίσκουμε το αριστουργηματικό "Bella" της Θέλγιας Πετράκη και το "Nexting" της Καρίνας Λογοθέτη. Στην κριτική επιτροπή του τμήματος συμμετέχει ο σκηνοθέτης Βασίλης Βαφέας. Τα βραβεία που απονέμονται είναι εκείνα της καλύτερης μικρού μήκους, της σκηνοθεσίας, το ειδικό βραβείο της επιτροπής και του κοινού.

to_proksenio_tis_annas
"Το Προξενιό της Άννας"

Όλες οι προβολές φιλοξενούνται στον ιστορικό κινηματογράφο Studio (Σπάρτης & Σταυροπούλου 33, Πλ. Αμερικής) με είσοδο: € 5, € 3 (φοιτητικό), € 10 (εβδομαδιαίο).

Όσον αφορά τις online εκδηλώσεις, ύστερα από κάθε προβολή θα διεξάγεται διαδικτυακά συζήτηση με τους συνελεστές των ταινιών, μέσω της σελίδας του φεστιβάλ στο Facebook. Σημειώστε πως ο Παντελής Βούλγαρης συνομιλεί με τον κριτικό κινηματογράφου Κρίστι Μαρκουλέσκου στις 4/3. Έπειτα, ο δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου για το Cineuropa και το Variety Ντάβιντε Αμπατεσκιάνι, παραδίδει online masterclass γύρω από το κινηματογραφικό ρεπορτάζ το Σάββατο 5/3 (12.00-14.00), με απαραίτητη τη δήλωση συμμετοχής έως τις 25/2 στο office@foc-iff.com. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.

Από την άλλη, υπάρχουν δύο online events που αφορούν τους επαγγελματίες του κινηματογράφου. Στις 2/3 (17.00-18.30, εγγραφές εδώ) στο "Unveiling Cinematic Heritage", διερευνάται το πώς μπορεί να κεντριστεί το ενδιαφέρον των θεατών προς ταινίες οι οποίες θεωρούνται ξεπερασμένες ή απλώς παλιές, ώστε να διαφυλαχθεί η κινηματογραφική κληρονομία. Ύστερα, στο πλαίσιο του "Opportunities of collaboration on the 25th meridian East – the festivals' landscape" (4/3, 17.00-18.30, εγγραφές εδώ), δίνονται χρήσιμες συμβουλές από επαγγελματίες με εμπειρία στην διοργάνωση κινηματογραφικών φεστιβάλ.

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ Film O'Clock 2022

Τρίτη 1/3
20.00 Devil's Bride (Αρούνας Ζεμπρίουνας, 1976)

Τετάρτη 2/3
20.00 Water Like A Black Buffalo (Νταν Πίτα, Μίρτσεα Βερόιου, Γιουσούφ Αϊνταμπί, Πέτρε Μπόκορ & Αντρέι Καταλίν Μπαλεάνου, 1970)

Πέμπτη 3/3
20.00 The Tied-up Ballon (Μπίνκα Ζελιάζκοβα, 1967)

Παρασκευή 4/3
20.00 Το Προξενιό της Άννας (Παντελής Βούλγαρης, 1972)

Σάββατο 5
14.30 Μικρού μήκους: The Deer Hunting (Αντρέι Ολανέσκου) / Once Upon a Time in the Café (Νόχα Αντέλ) / Digital Voodoo (Αντάνας Σκούτσας & Γιούλιους Ζουμπαβίτσιους) / We Come One by One and We Leave at One’s Time (Μίχνεα Τομά) / Five Tiger (Νομαγουόνγκα Κουμάλο) / Bella (Θέλγια Πετράκη)
17.00 Μικρού μήκους: What We Don’t Know About Mariam (Μοράντ Μοστάφα) / Nexting (Καρίνα Λογοθέτη) / Love Stories on the Move (Καρίνα Γκαμπριέλα Ντασοβεάνου) / Ruby & Roach (Ερέντια Μπεντέκερ) / The Interrogation (Ουρτέ Σαμπουτιτέ) / Santiago (Αντρέι Κουλέφ)
20.00 Four Women's Egypt (Ταχάνι Ρασέντ, 1997)

Κυριακή 6/3
20.00 Come Back, Africa (Λάιονελ Ρογκόσιν, 1959)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.