Αζόρ: Ο Κώδικας του Τραπεζίτη

3

Υπόγεια ένταση, σιωπές όλο νόημα και μια αόρατη απειλή κυριαρχούν σε ένα πολιτικό θρίλερ που χτίζει αργά, αλλά μεθοδικά το ψυχολογικό σασπένς του.

azor10

Τέσσερα χρόνια μετά την ανατροπή της κυβέρνησης της Ιζαμπέλα Περόν από τον στρατηγό Βιδέλα και δύο από τη διοργάνωση του ποδοσφαιρικού Παγκοσμίου Κυπέλλου, οι εικόνες της αργεντίνικης καθημερινότητας έφταναν στον έξω κόσμο με φειδώ. Έτσι, όταν το 1980 ο Ελβετός τραπεζίτης Ιβάν ντε Βιλ ταξιδεύει με τη σύζυγό του ως το Μπουένος Άιρες για να αντικαταστήσει ένα συνεταίρο του, ο οποίος εξαφανίστηκε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, δεν ξέρει τι ακριβώς τον περιμένει.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του 40χρονου Αντρέας Φοντάνα δεν προτίθεται να μας αποκαλύψει εύκολα την αλήθεια που αναζητά ο ήρωάς του. Ο φακός οικειοποιείται το βλέμμα του και ο θεατής γνωρίζει όσα ακριβώς και ο ντε Βιλ, ο οποίος προσπαθεί να κάνει μια σειρά επαφών με πλούσιους πελάτες και θεσμικούς παράγοντες της χώρας, αναζητώντας ταυτόχρονα την αιτία για την οποία ο έμπιστος συνάδελφός του δεν δίνει ανεξήγητα σημεία ζωής. Από πρέσβεις σε επιχειρηματίες και από στρατιωτικούς σε υψηλόβαθμους κληρικούς, ο ντε Βιλ θα αρχίσει να προχωρά βήμα βήμα μέσα σε ένα λαβύρινθο συμφερόντων, οικονομικών συναλλαγών και "αναπτυξιακών σχεδίων" που αντί να τον διαφωτίζουν, τον αποπροσανατολίσουν ακόμα περισσότερο. Αυτά τα οποία λέγονται μοιάζουν γενικά και αδιάφορα, αλλά λειτουργούν σαν ένας μυστικός κώδικας τον οποίο ο ξενόφερτος επισκέπτης δεν μπορεί να αποκρυπτογραφήσει. Ή μήπως όχι;

Υπόγεια ένταση, σιωπές όλο νόημα και μια αόρατη απειλή κυριαρχούν σ’ αυτό το υποβλητικά βραδύκαυστο πολιτικό θρίλερ το οποίο χτίζει αργά, αλλά μεθοδικά το ψυχολογικό σασπένς του. Εδώ η ζοφερή λατινοαμερικανική πραγματικότητα δεν αποκαλύπτεται με μια θεαματική στροφή της πλοκής και το όνομα του παιχνιδιού μένει κρυφό ως και την προτελευταία σκηνή. Αν και μάλλον απότομο, το "ανατρεπτικό" φινάλε που ακολουθεί δικαιώνει την υπομονετική αφηγηματική επιλογή, φέρνει στο προσκήνιο το ρόλο του χρήματος στη διεθνή γεωπολιτική σκακιέρα και μας υπενθυμίζει πως ο κωδικός Αζόρ ("μη λες πολλά") είναι μια χρησιμότατη συμβουλή όχι μόνο διαπραγμάτευσης, αλλά και κινηματογραφικής τακτικής.

Ελβετία, Γαλλία, Αργεντινή. 2021. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Αζόρ: Ο Κώδικας του Τραπεζίτη

Azor
3
  • Θρίλερ
  • 2021
  • Διάρκεια: 100 '
  • Αντρέας Φοντάνα

Ένας Ελβετός τραπεζίτης ταξιδεύει στην Αργεντινή του 1980, αντικαθιστώντας έναν συνάδελφό του ο οποίος εξαφανίστηκε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες. Οι επαφές του με πλούσιους πελάτες και υψηλά ισταμένους του δικτατορικού καθεστώτος θα τον αποπροσανατολίσουν ακόμα περισσότερο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι νέο βλέπουμε στα σινεμά αυτό το ΠΣΚ

Οι καινούριες ταινίες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4/12, οι κριτικές, τα τρέιλερ και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις γι' αυτές.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
05/12/2025

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (4-10/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.