Οδηγός Cinema

Οι «Σιν-άνθρωποι μονάχοι» του 62ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

«Αντιεμβολιαστές εξυβρίζουν σινεφίλ», πιστοποιητικά, σκαναρίσματα και ταινίες που μας «απολύμαναν» συναισθηματικά μια κι έξω.

Οι «Σιν-άνθρωποι μονάχοι» του 62ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Εφτασα στη Θεσσαλονίκη με μια ξαφνική πτώση θερμοκρασίας και μια εντελώς αναμενόμενη αύξηση κρουσμάτων. τα νέα μέτρα, άλλωστε, είχαν ξεκινήσει να εφαρμόζονται μόλις πριν από μερικές ημέρες και ακόμα και σήμερα περιμένουμε να αποδείξουν την αποτελεσματικότητά τους. Επιπλέον, ήταν μια πρόκληση το πώς θα επηρέαζαν ένα ταξίδι αναψυχής που κατά τα άλλα είχε όλες τις προδιαγραφές να γίνει διπλά «πλατινένιο». Υπάρχει καλύτερος συνδυασμός από τη συμπρωτεύουσα στα ομορφότερά της και την 62η εκδοχή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της πόλης ύστερα από δίχρονη απουσία;

Σύντομα θα αποδεικνυόταν ότι τα μέτρα που εφαρμόζονταν για την είσοδο στις αυστηρά covid-free αίθουσες είναι απλώς μια νέα ανάγκη, που στην τελική δεν μας τρώει πολύ περισσότερο χρόνο, αν σκεφτούμε την απότομη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών (πού οι εποχές που περίμενες για ώρες στο ταμείο) και το πολύ γρήγορο σκανάρισμα πιστοποιητικών και εισιτηρίων. Μάλιστα, όσοι είχαμε διαπίστευση προμηθευτήκαμε ένα βραχιολάκι, το οποίο όχι μόνο μας επέτρεπε την είσοδο χωρίς να σκαναριζόμαστε ξανά και ξανά, αλλά μας θύμισε και τον καιρό των ατελείωτων, πολυήμερων μουσικών φεστιβάλ.

Εκτός από το φεστιβάλ, όπου ακόμα και για την είσοδο στο γραφείο Τύπου έπρεπε να ελεγχθούν τα πιστοποιητικά μας, ολόκληρη η πόλη βρισκόταν στις επάλξεις, από το λιανεμπόριο μέχρι την εστίαση, με την εφαρμογή qr να έχει πάρει φωτιά. Ωστόσο, στις επάλξεις βρίσκονταν και οι εκάστοτε «ανεμβολίαστοι», με τις ουρές έξω από τα φαρμακεία για rapid test να αυξάνονται εκθετικά το σαββατόβραδο και την Κυριακή, προκειμένου οι έξοδοι να συνεχιστούν ακάθεκτες. Για κάποιους (εμάς δηλαδή) το απόγευμα της Κυριακής ήταν μια καλή ευκαιρία για βόλτα στη Νέα Παραλία πριν από την προβολή του «Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα» του Ζακ Οντιάρ. Για άλλους, πάλι, ήταν ο κατάλληλος χρόνος για να διαμαρτυρηθούν με ελληνικές σημαίες, σταυρούς και πανό κατά του εμβολιασμού, καταλήγοντας στο Ολύμπιον την ώρα της τελετής λήξης του φεστιβάλ και χαρίζοντάς μας έναν από τους πιο σουρεάλ ειδησεογραφικούς τίτλους των τελευταίων ετών: «Αντιεμβολιαστές εξύβρισαν σινεφίλ».

Με τόσους κινηματογραφιστές μαζεμένους, ελπίζω κάποιος να εμπνεύστηκε αρκετά για μια καλτ ταινία μικρού μήκους με αυτόν τον τίτλο ή έστω ένα youtube-ικό rap battle. Άλλωστε, οι έννοιες του «κοντά» και του «μακριά», του «μαζί» και του «ενάντια» στις διάφορες εκδοχές τους, είναι το φλέγον ζήτημα της εποχής μας, όπως απέδειξαν οι ταινίες που έτυχε να δούμε αυτό το τετραήμερο (αναλυτική ανταπόκριση εδώ). Ταινίες που γέμισαν με ζέστη τις παγωμένες (από τις χαμηλές θερμοκρασίες) καρδούλες μας και, με έναν ιδιαίτερο τρόπο, θα μπορούσαν να ενταχθούν στη θεματική «άνθρωποι μονάχοι». Ένα πολύ θερμό χειροκρότημα, λοιπόν, και μια τρυφερή αγκαλιά στους πρωταγωνιστές του ελεγειακού «Κλάρα Μόνη» (Νάταλι Αλβάρεζ Μεσέν). του χαμηλότονου «Κουτιού» (Λορέντζο Βίγας). του ανεξάντλητα λυρικού «Τι Βλέπουμε Όταν Κοιτάμε τον Ουρανό» (Αλεξάντρ Κομπερίτζε). και, κυρίως, του «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις» της Ζακλίν Λέντζου, που παρά τις όποιες αδυναμίες του, άγγιξε με ευαισθησία ένα πολύ προσωπικό σημείο στην ψυχή μου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι λίγες αλλά αξέχαστες κινηματογραφικές εμφανίσεις του αγαπημένου Meat Loaf

Ο κορυφαίος μουσικός μπορεί να μας άφησε, οι συμμετοχές του όμως στη μεγάλη οθόνη θα μείνουν για πάντα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
21/01/2022

Αυτά τα Όσκαρ ποιοι θα τα πάρουν; Τα πρώτα φαβορί της Ακαδημίας

Μετά τις 79ες Χρυσές Σφαίρες και την ανακοίνωση των υποψήφιων στα βραβεία SAG του Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών, σταχυολογούμε τα επικρατέστερα φαβορί στις σημαντικότερες οσκαρικές κατηγορίες, καθώς προετοιμαζόμαστε για ακόμα μία απρόβλεπτη απονομή.

Οι 3 ελληνικές συμμετοχές στο 72ο Φεστιβάλ Βερολίνου

Μια ακόμα Μπερλινάλε υποδέχεται τους Έλληνες δημιουργούς με μεγάλου και μικρού μήκους παραγωγές.

Επικές ταινίες που κλείνουν τα 10 το 2022

Θα ορκιζόμασταν ότι δεν έχουν περάσει ούτε 5 χρόνια από την κυκλοφορία τους.

Oι λόγοι που θα αγαπάμε πάντα τη Τζίνα Ντέιβις

Η δημοφιλής ηθοποιός κλείνει σήμερα τα 65 της χρόνια.

Τα 10 καλύτερα σίκουελ τρόμου όλων των εποχών

Η εμπορική επιτυχία του νέου "Scream" δικαιώνει τις λιγοστές αλλά αξέχαστες horror συνέχειες που κέρασαν διαπεραστικές ανατριχίλες.

Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο στο νεονουάρ "Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών"

Ένα υποβλητικό βιβλίο του 1946, Μπράντλεϊ Κούπερ, Κέιτ Μπλάνσετ και Ρούνι Μάρα στο καστ και μια υπόθεση που μοιράζει ισόποσα αγωνία, τρόμο και πάθος συνδυάζονται στο νέο φιλμ του οσκαρικού σκηνοθέτη που κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες.