Titane

3,5

Με άγνοια κινδύνου, η Ζουλιά Ντικουρνό σκηνοθετεί μια πανκ συμφωνία φωτιάς και μετάλλου που θα έκανε περήφανο τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

Titane

Από τα πιο ενδιαφέροντα θρίλερ ενηλικίωσης, το «Raw» (2016) μάς σύστησε τη Ζουλιά Ντικουρνό ως μια άριστη μαθήτρια του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Το «Titane» την αναδεικνύει σε απουσιολόγο της τάξης, σπρώχνοντας τολμηρά τις ιδέες της μετάλλαξης, του υπαρξιακού τρόμου, της σεξουαλικής απελευθέρωσης και βασικά την έννοια της ταυτότητας πολύ πιο πέρα από τα κοινώς αποδεκτά όριά τους.

Η κινηματογραφική τόλμη της 38χρονης Γαλλίδας είναι αδιαπραγμάτευτη. Με άγνοια κινδύνου, κατασκευάζει έναν κόσμο φτιαγμένο από φωτιά, μέταλλο, πανκ αισθητική και ανεξέλεγκτο πάθος, τοποθετώντας στο κέντρο του την Αλεξιά. Μια σέξι 30άρα με ιστορικό ενός σοβαρού αυτοκινητιστικού ατυχήματος, το οποίο της έχει «χαρίσει» μια ακαταμάχητη έλξη για τα τετράτροχα και μια φονική αντιπάθεια για τους (σάρκινους) ερωτικούς συντρόφους της. Έτσι, μετά από μια σοκαριστικά απολαυστική συνεύρεση με μια… λιμουζίνα και μια σειρά δολοφονιών, τρέπεται σε φυγή καταζητούμενη. Η απελπισμένη απόφασή της να «μεταμφιεστεί» στον χαμένο εδώ και δέκα χρόνια Αντριέν Λεγκράν θα την οδηγήσει στον Βενσάν, τον αρχιπυροσβέστη πατέρα του, που προς έκπληξη όλων την/τον αναγνωρίζει άμεσα και την/τον περιθάλπει.

Titane - εικόνα 1
© Carole Bethuel

Το «Titane» προκαλεί τον εύπεπτο, καθησυχαστικό ρεαλισμό από τα πρώτα του κιόλας πλάνα. Με ιλιγγιώδη ταχύτητα ωθεί (μερικές φορές βιαστικά) την πλοκή του σε σουρεαλιστικές ατραπούς, φλερτάρει επίμονα με το γκροτέσκο και βήμα βήμα μάς παρασύρει με τη μέθοδο Κρόνενμπεργκ σε έναν εφιαλτικό λαβύρινθο όπου φαντασίωση και πραγματικότητα συνυπάρχουν τραυματικά. Άκρως επώδυνα όσο και λυτρωτικά γίνονται ένα, μιας και η Ντικουρνό αναζητά τον μοναδικό τρόπο κατά τον οποίο δύνανται να συνυπάρξουν δυο αυτοκαταστροφικά δυναμικοί χαρακτήρες σαν την Αλεξιά και τον Βενσάν, εξοστρακισμένοι από έναν κόσμο βίας, προκαταλήψεων και μισαλλοδοξίας. Καταδικασμένοι να χτίσουν έναν δικό τους, θα ξεπεράσουν μαζί κάθε ταμπού που αφορά το φύλο και τους οικογενειακούς ρόλους, ορίζοντας την ανθρώπινη ταυτότητα ως μια απόλυτα σωματική εμπειρία. Όλα αυτά σ’ ένα διάπυρο, προκλητικό και ξέχειλο έντασης σινε-μανιφέστο απελευθέρωσης που θα διχάσει, όπως έκανε κι όταν απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών.

Γαλλία, Βέλγιο. 2021. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: CINOBO.

Περισσότερες πληροφορίες

Titane

3,5
  • Θρίλερ
  • 2021
  • Διάρκεια: 108 '
  • Ζουλιά Ντικουρνό

Μετά από μια σειρά ανεξήγητων εγκλημάτων ένας πατέρας ξαναβρίσκει το γιο του, ο οποίος αγνοούνταν για δέκα χρόνια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Χρήστος που δε μένει πια εδώ παρουσιάζει το ασύγκριτο "Μαζί, Ποτέ!"

Το ανατρεπτικό φιλμ του Φατίχ Ακίν αφηγείται μια hardcore ερωτική ιστορία στα άκρα που συνδυάζει τρυφερότητα, ανθρωπιά, ασυμβίβαστη τρέλα και rock’n’roll ρομαντισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

Η σκηνοθέτρια Ιρίς Καλτενμπάκ γύρισε μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς

Στην "Αρπαγή" η πρωτοεμφανιζόμενη δημιουργός υπογράφει ένα ψυχογράφημα που μένει αξέχαστο.

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.