Η Γυναίκα που Έφυγε

3

Ο διακριτικότερος των Κορεατών σκηνοθετών σε ένα ακόμα κινηματογραφικό χαϊκού, το οποίο υπονοεί πολύ περισσότερα απ’ όσα λένε μεταξύ τους οι καθημερινές ηρωίδες του.

Η Γυναίκα που Έφυγε

Γυρίζοντας με ρυθμό χολιγουντιανού μπιμουβά του παλιού καιρού, ο Νοτιοκορεάτης Χονγκ Σανγκ-σου έχει σκηνοθετήσει μόνο την τελευταία δεκαετία 14 ταινίες, υπογράφοντας παράλληλα το σενάριό τους. Αξιοζήλευτο επίτευγμα για ένα δημιουργό ο οποίος καταφέρνει να διατηρεί πάντα το ενδιαφέρον του αυστηρά σινεφίλ κοινού και του καλλιτεχνικού κυκλώματος, έχοντας βραβευτεί σε όλα τα μεγάλα διεθνή φεστιβάλ (η «Γυναίκα που Έφυγε» απέσπασε την Αργυρή Άρκτο σκηνοθεσίας στο Βερολίνο).

Μέσα από διαλογικές, χαμηλότονες δραμεντί, ο Χονγκ Σανγκ-σου επικεντρώνεται στις σχέσεις των δύο φύλων, τα καθημερινά προβλήματα της αστικής ζωής και τα αδιέξοδα χαρακτήρων οι οποίοι βλέπουν τις επιθυμίες τους να απομακρύνονται αργά, αλλά σταθερά από την πραγματικότητά τους. Η «επιφάνεια» των εικόνων του είναι πάντα ήρεμη, απλή και ανεπιτήδευτη, αφήνοντας τις λεπτομέρειες του κάδρου, τους διαλόγους των χαρακτήρων, ένα αδιόρατα αποστασιοποιημένο χιούμορ και τη σημειολογία του ντεκόρ να σχολιάσει όλα όσα κυκλοφορούν υπογείως. Έτσι, σκηνή τη σκηνή και ταινία την ταινία, ένας αόρατος κόσμος αποκαλύπτεται, στο εσωτερικό των ανθρώπων αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας, όπου καταπιεσμένα συναισθήματα, απωθημένες επιθυμίες και ψυχολογικά τραύματα περιμένουν την ευκαιρία να πάρουν το λόγο από μια φαινομενικά ατάραχη, τακτοποιημένη καθημερινότητα.

Η Γυναίκα που Έφυγε - εικόνα 1

Το ενδιαφέρον της αποδραματοποιημένης και ρομερικής τακτικής του Χονγκ είναι πως ταιριάζει απόλυτα με την πειθαρχημένη κορεάτικη ιδιοσυγκρασία, την οποία ο 61χρονος δημιουργός αναλύει επιστρατεύοντας συχνά την τεχνική της πολλαπλής οπτικής. Στην «Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης», για παράδειγμα, παρακολουθούμε τις σχέσεις ενός 50χρονου εκδότη με τρεις γυναίκες, ενώ «Στη Χώρα των Άλλων» η Ιζαμπέλ Ιπέρ κρατάει έναν τριπλό ρόλο. Στη «Γυναίκα που Έφυγε», λοιπόν, ακολουθούμε την Γκαμ-χι (η μόνιμη πρωταγωνίστριά του Κιμ Μιν-χι), η οποία, με την ευκαιρία της απουσίας του συζύγου της σε επαγγελματικό ταξίδι, επισκέπτεται τρεις φίλες της που ζουν στα περίχωρα της Σεούλ και που έχει καιρό να συναντήσει.

Με ένα αβίαστο αφηγηματικό τέμπο σχεδόν ακίνητων πλάνων των τριών-τεσσάρων λεπτών, στα οποία οι ηρωίδες κινούνται ελάχιστα ανταλλάσοντας απόψεις για καθημερινά θέματα, αρχίζει σιγά σιγά να μορφοποιείται στην οθόνη μια οικεία όσο και γοητευτικά αλλόκοτη αλήθεια. Σ’ αυτήν η φυσική ζωή (ως τοπίο που «θυμίζει πίνακα ζωγραφικής» ή ως διαρκής αναφορά στο ζωικό βασίλειο) αντιπαρατίθεται με την αστική ρουτίνα, η αντρική παρουσία έρχεται πάντα εμβόλιμη, αμήχανη και εγωιστική, το παρελθόν ξυπνά ως τραύμα που δεν έχει επουλωθεί και η χαμένη ανθρώπινη επικοινωνία αναζητά τρόπο να επιστρέψει. Παράλληλα, οι τέσσερις γυναικείοι χαρακτήρες, ενώ διατηρούν τις ιδιαιτερότητές τους, συμπληρώνουν την εικόνα ενός συλλογικού θηλυκού ψυχογραφήματος, ευαίσθητου σαν παιχνιδιάρικο χαϊκού και κομψού σαν ατμοσφαιρικό «conversation piece».

Ν. Κορέα. 2020. Διάρκεια: 77΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Γυναίκα που Έφυγε

Domangchin Yeoja / The Woman Who Ran
3
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 77 '
  • Χονγκ Σανγκ-σου

Ενώ ο σύζυγός της βρίσκεται σε επαγγελματικό ταξίδι, η Γκαμ-χι επισκέπτεται τρεις φίλες της που ζουν στα περίχωρα της Σεούλ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.