Η Γυναίκα που Έφυγε

3

Ο διακριτικότερος των Κορεατών σκηνοθετών σε ένα ακόμα κινηματογραφικό χαϊκού, το οποίο υπονοεί πολύ περισσότερα απ’ όσα λένε μεταξύ τους οι καθημερινές ηρωίδες του.

Η Γυναίκα που Έφυγε

Γυρίζοντας με ρυθμό χολιγουντιανού μπιμουβά του παλιού καιρού, ο Νοτιοκορεάτης Χονγκ Σανγκ-σου έχει σκηνοθετήσει μόνο την τελευταία δεκαετία 14 ταινίες, υπογράφοντας παράλληλα το σενάριό τους. Αξιοζήλευτο επίτευγμα για ένα δημιουργό ο οποίος καταφέρνει να διατηρεί πάντα το ενδιαφέρον του αυστηρά σινεφίλ κοινού και του καλλιτεχνικού κυκλώματος, έχοντας βραβευτεί σε όλα τα μεγάλα διεθνή φεστιβάλ (η «Γυναίκα που Έφυγε» απέσπασε την Αργυρή Άρκτο σκηνοθεσίας στο Βερολίνο).

Μέσα από διαλογικές, χαμηλότονες δραμεντί, ο Χονγκ Σανγκ-σου επικεντρώνεται στις σχέσεις των δύο φύλων, τα καθημερινά προβλήματα της αστικής ζωής και τα αδιέξοδα χαρακτήρων οι οποίοι βλέπουν τις επιθυμίες τους να απομακρύνονται αργά, αλλά σταθερά από την πραγματικότητά τους. Η «επιφάνεια» των εικόνων του είναι πάντα ήρεμη, απλή και ανεπιτήδευτη, αφήνοντας τις λεπτομέρειες του κάδρου, τους διαλόγους των χαρακτήρων, ένα αδιόρατα αποστασιοποιημένο χιούμορ και τη σημειολογία του ντεκόρ να σχολιάσει όλα όσα κυκλοφορούν υπογείως. Έτσι, σκηνή τη σκηνή και ταινία την ταινία, ένας αόρατος κόσμος αποκαλύπτεται, στο εσωτερικό των ανθρώπων αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας, όπου καταπιεσμένα συναισθήματα, απωθημένες επιθυμίες και ψυχολογικά τραύματα περιμένουν την ευκαιρία να πάρουν το λόγο από μια φαινομενικά ατάραχη, τακτοποιημένη καθημερινότητα.

Η Γυναίκα που Έφυγε - εικόνα 1

Το ενδιαφέρον της αποδραματοποιημένης και ρομερικής τακτικής του Χονγκ είναι πως ταιριάζει απόλυτα με την πειθαρχημένη κορεάτικη ιδιοσυγκρασία, την οποία ο 61χρονος δημιουργός αναλύει επιστρατεύοντας συχνά την τεχνική της πολλαπλής οπτικής. Στην «Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης», για παράδειγμα, παρακολουθούμε τις σχέσεις ενός 50χρονου εκδότη με τρεις γυναίκες, ενώ «Στη Χώρα των Άλλων» η Ιζαμπέλ Ιπέρ κρατάει έναν τριπλό ρόλο. Στη «Γυναίκα που Έφυγε», λοιπόν, ακολουθούμε την Γκαμ-χι (η μόνιμη πρωταγωνίστριά του Κιμ Μιν-χι), η οποία, με την ευκαιρία της απουσίας του συζύγου της σε επαγγελματικό ταξίδι, επισκέπτεται τρεις φίλες της που ζουν στα περίχωρα της Σεούλ και που έχει καιρό να συναντήσει.

Με ένα αβίαστο αφηγηματικό τέμπο σχεδόν ακίνητων πλάνων των τριών-τεσσάρων λεπτών, στα οποία οι ηρωίδες κινούνται ελάχιστα ανταλλάσοντας απόψεις για καθημερινά θέματα, αρχίζει σιγά σιγά να μορφοποιείται στην οθόνη μια οικεία όσο και γοητευτικά αλλόκοτη αλήθεια. Σ’ αυτήν η φυσική ζωή (ως τοπίο που «θυμίζει πίνακα ζωγραφικής» ή ως διαρκής αναφορά στο ζωικό βασίλειο) αντιπαρατίθεται με την αστική ρουτίνα, η αντρική παρουσία έρχεται πάντα εμβόλιμη, αμήχανη και εγωιστική, το παρελθόν ξυπνά ως τραύμα που δεν έχει επουλωθεί και η χαμένη ανθρώπινη επικοινωνία αναζητά τρόπο να επιστρέψει. Παράλληλα, οι τέσσερις γυναικείοι χαρακτήρες, ενώ διατηρούν τις ιδιαιτερότητές τους, συμπληρώνουν την εικόνα ενός συλλογικού θηλυκού ψυχογραφήματος, ευαίσθητου σαν παιχνιδιάρικο χαϊκού και κομψού σαν ατμοσφαιρικό «conversation piece».

Ν. Κορέα. 2020. Διάρκεια: 77΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Γυναίκα που Έφυγε

Domangchin Yeoja / The Woman Who Ran
3
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 77 '
  • Χονγκ Σανγκ-σου

Ενώ ο σύζυγός της βρίσκεται σε επαγγελματικό ταξίδι, η Γκαμ-χι επισκέπτεται τρεις φίλες της που ζουν στα περίχωρα της Σεούλ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ορατότης Μηδέν" και το ελληνικό σινεμά σε μόνιμη κατάσταση αβεβαιότητας

Στο κατάμεστο Άστορ οι υποστηρικτές της πρωτοβουλίας σκιαγράφησαν αναλυτικά τα όσα συμβαίνουν τελευταία στον εγχώριο κινηματογραφικό χώρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/10/2025

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 16 Οκτωβρίου.

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών που έκανε τομή στο γαλλικό σινεμά επιστρέφει στις μαρκίζες.

Ένα Απλό Ατύχημα

Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες για ένα ρεαλιστικό, σφιχτοδεμένο πολιτικό θρίλερ, το οποίο, παρά τους (μελο)δραματικούς περιορισμούς του, διαθέτει υποδόριο χιούμορ και μερικές ευρηματικές αφηγηματικές ιδέες. | Powered by Uber.

Μετά το Κυνήγι

Γουντιαλενικό δράμα του οποίου η ιστορία έχει ζουμί και οι χαρακτήρες του πατούν στο σήμερα, αλλά το σενάριο φλυαρεί, αφήνει αναπάντητες ερωτήσεις και παρασύρεται σε περιττές υποπλοκές. | Powered by Uber.

Τύχη Βουνό

Τίμια, ευαίσθητη και καλόκαρδη ταξική κωμωδία, που δημιουργεί οικειότητα, εκμοντερνίζοντας όσο χρειάζεται μια οικεία και δοκιμασμένη αφηγηματική συνταγή.

Καλές Γιορτές

Χρυσός Αλέξανδρος στη Θεσσαλονίκη και πλήθος φεστιβαλικών βραβείων για ένα υποδειγματικά σεναριογραφημένο δράμα συναρπαστικών αντιπαραθέσεων με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα. | Powered by Uber.