Η Επαφή

2,5

Πάντα σεναριακά ευφυής και σκηνοθετικά ακριβής, ο Μπέργκμαν νιώθει λίγο έξω από τα νερά του στην πρώτη αγγλόφωνη ταινία του.

Η Επαφή

Πρώτη αγγλόφωνη ταινία στη φιλμογραφία του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, η «Επαφή» είχε μια ιδιαίτερα ψυχρή κριτική αντιμετώπιση στην εποχή της. Παρά τις ουκ ολίγες σύγχρονες επανεκτιμήσεις, πρόκειται πράγματι για μια από τις μετριότερες στιγμές του κορυφαίου δημιουργού, ο οποίος, φανερά έξω από τα νερά του, μοιάζει να επαναλαμβάνει εδώ ευρήματα και ιδέες. Αυτές αφορούν την αλλοτρίωση των (ερωτικών κι οικογενειακών) σχέσεων, την καταστροφική εξάρτησή τους από τις αξεπέραστες ψυχολογικές ανασφάλειες, την αδυναμία απόδρασής μας από το καταπιεστικό παρελθόν και το τίμημα της κάθε προσωπικής επιλογής.

Ο Μπέργκμαν τις πραγματεύεται μέσα από την ιστορία μιας Σουηδέζας νοικοκυράς, μητέρας δυο παιδιών και παντρεμένης 15 χρόνια με ένα γιατρό, η οποία θα ερωτευτεί έναν Αμερικανοεβραίο αρχαιολόγο, επιζώντα του Ολοκαυτώματος. Πρόκειται για ανθρώπους ταγμένους σε δυο αντίθετους τρόπους ζωής (αυτοσυγκράτηση και εξωστρέφεια, μεθοδική οργάνωση και αυθόρμητες επιλογές), οι οποίοι ανακαλύπτουν τον εαυτό τους μέσα από ένα καταδικασμένο ερωτικό πάθος. Η ταινία περισσότερο το περιγράφει παρά το νιώθει, με τον χαμηλότονο Έλιοτ Γκουλντ να στέκει αμήχανος απέναντι στην καταιγιστική Μπίμπι Άντερσον.

Σουηδία, ΗΠΑ. 1971. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Επαφή

The Touch
2,5
  • Δραματική
  • 1971
  • Διάρκεια: 115 '
  • Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Μια Σουηδέζα νοικοκυρά, μητέρα δυο παιδιών και παντρεμένη 15 χρόνια με ένα γιατρό, θα ερωτευτεί έναν Αμερικανοεβραίο αρχαιολόγο, επιζώντα του Ολοκαυτώματος. Αναζητώντας το πάθος που λείπει από το γάμο της, θα παγιδευτεί σε μια αδιέξοδη παράλληλη σχέση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τζόρνταν, Γκουαντανίνο και Παρκ Τσαν-γουκ στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Οι πολυαναμενόμενες ταινίες και όλα τα νεότερα από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/09/2025

"Αυτές οι Νύχτες Μένουν": Η αφίσα του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

Φέτος η εικαστική ταυτότητα του θεσμού βάζει στο επίκεντρο την επιθυμία.

Ένα Μεγάλο Όμορφο Τολμηρό Ταξίδι

Ο weird νεορομαντισμός του Τσάρλι Κάουφμαν εμπνέει μια ενοχλητικά εκκεντρική και σιροπιασμένη "ψυχαναλυτική" δραμεντί, βραχυκυκλωμένη από τα μοντέρνα αφηγηματικά της τερτίπια. | Powered by Uber.

Η Λεωφόρος της Δύσης

Ένα αξεπέραστο, πολυεπίπεδο αριστούργημα κι ένα από τα "πετράδια του στέμματος" του κλασικού αμερικανικού σινεμά. | Powered by Uber.

Μαύρη Φάλαινα

Ο άνθρωπος και η φύση, το παρελθόν και το παρόν, αλλά και ένας πραγματικός κι ένας αόρατος κόσμος αντιπαρατίθενται σε ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ τυλιγμένο σε βαθύ υπαρξιακό μυστήριο. | Powered by Uber.

Ο Μεσολαβητής

Θρίλερ με στιβαρό αφηγηματικό ρυθμό και καλοστημένη ίντριγκα, το οποίο χάνει τη συγκέντρωσή του όταν επιστρατεύει φλασάτες ανατροπές και κοινότοπες καταδιώξεις. | Powered by Uber.

Έρωτας στη Βαρκελώνη

Τα κλισέ της ρομαντικής δραμεντί λειτουργούν αποτελεσματικά και αβίαστα, φιλτραρισμένα μέσα από ένα προσεγμένο σενάριο, τρυφερά συναισθήματα και έναν γήινο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. | Powered by Uber.