Τρία Χρώματα: Η Λευκή Ταινία

3,5

O Κισλόφσκι διακωμωδεί απολαυστικά τις μικρές απατεωνιές του καπιταλισμού, ενώ διασκεδάζει με τα αλληλοπληγώματα που συχνά συνοδεύουν έναν παράφορο έρωτα.

Τρία Χρώματα: Η Λευκή Ταινία

Ένα χρόνο μετά την αφιερωμένη στην ελευθερία «Μπλε Ταινία» (1993), η εμπνευσμένη από τη γαλλική σημαία «τριλογία των χρωμάτων» συνεχίζεται με τη «Λευκή» και σκύβει πάνω από την έννοια της ισότητας. Εκείνη που θα μάθει από την καλή και την ανάποδη ένας πολωνικής καταγωγής κομμωτής που ζει στο Παρίσι, όταν τον εγκαταλείψει η γυναίκα του δίχως να του αφήσει δεκάρα. Αποκαρδιωμένος και απένταρος, ο ήρωάς μας επιστρέφει με φανταστικό τρόπο στην πατρίδα του κι από εκεί σχεδιάζει την εκδίκησή του.

Τρία Χρώματα: Η Λευκή Ταινία - εικόνα 1

Η ταινία κινείται σε δύο επίπεδα. Από τη μία, με όρους ρομαντικής κωμωδίας (κι όμως) εξελίσσεται το δράμα του ζευγαριού, με τις μεταξύ τους εντάσεις να κυμαίνονται ανάμεσα στην καουρισμακική μελαγχολία του Ζμπίνιου Ζαμαλόφσκι και την ακόρεστη οργή της Ζιλί Ντελπί. Οι δύο πρωταγωνιστές είναι απολαυστικοί καθώς εκφράζουν το πικρό χιούμορ και τα ανεξέλεγκτα συναισθήματα των χαρακτήρων τους, οι οποίοι αδυνατούν να βάλουν σε τάξη τα θέλω και τις ζωές τους. Ο Κισλόφσκι, παιχνιδιάρικα σατιρίζει την τοξικότητα που μαζοχιστικά βάζουν ανάμεσά τους, χωρίς απαραίτητα να την εγκρίνει, αλλά μοιράζοντάς τη με βεβαιότητα επί ίσοις όροις, όπως αρμόζει και στο θέμα του φιλμ.

Από την άλλη, ο Πολωνός σκηνοθέτης γυρίζει το βλέμμα στη μετα-σοσιαλιστική πραγματικότητα της χώρας του, όπου ο νεόκοπος καπιταλισμός επιτρέπει να αγοράζονται όλοι και όλα. Έτσι, ένας ελάχιστα κατεργάρης όπως ο ευρηματικός κομμωτής μπορεί να αποκτήσει πλούτη από το πουθενά, χασκογελώντας με το αόρατο χέρι της αγοράς που θέτει δικούς του παράλογους όρους. Σε αυτό το σκέλος της ταινίας ο σκηνοθέτης στέκεται σαρκαστικά απέναντι στον ήρωά του, ο οποίος μπαίνει σε μια απίστευτη διαδικασία, απλώς για να αποδείξει... ένα επιχείρημα. Κι όπως συμβαίνει σε όλα τα φιλμ της τριλογίας, ο Κισλόφσκι αφήνει το τυχαίο να ανακατεύει συνεχώς την τράπουλα, ενώ παράλληλα γνέθει ένα μεθυστικό μυστήριο γύρω από τις πραγματικές προθέσεις των ηρώων του, οι οποίες παραμένουν γλυκά αμφίσημες ως το τέλος.

Γαλλία, Πολωνία. 1994. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Περισσότερες πληροφορίες

Τρία Χρώματα: Η Λευκή Ταινία

Trois Couleurs: Blanc
3,5
  • Δραματική
  • 1994
  • Διάρκεια: 92 '
  • Κριστόφ Κισλόφσκι

Ένας κομμωτής αναγκάζεται να εγκαταλείψει το Παρίσι και να επιστρέψει στην πατρίδα του Πολωνία όταν η σύντροφός του τον χωρίζει παίρνοντας και όλα τα υπάρχοντά του. Ωστόσο εκείνος δεν έχει πει ακόμα την τελευταία λέξη του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.