Ταξίδι Μέσα από τη Μνήμη

1,5

Οι διορατικές σκηνοθετικές επιλογές και τα εύστοχα κοινωνικά σχόλια εγκλωβίζονται στη διαφημιστικής κοπής λογική, η οποία δεν εντρυφά στο βεβιασμένο ρομάντζο που βρίσκεται στον πυρήνα ενός άσκοπα περίπλοκου σεναρίου.

Ταξίδι Μέσα από τη Μνήμη

Η ικανότητα της Λίζα Τζόι να σκαρφίζεται δυσοίωνες πραγματικότητες για την ανθρωπότητα είναι αποδεδειγμένη. Συν-δημιουργός, μαζί με τον Τζόναθαν Νόλαν, της πολυβραβευμένης sci-fi σειράς «Westworld», η Αμερικανίδα τείνει να οραματίζεται το μέλλον ως ένα σύμπαν όπου ο άνθρωπος έχει παραδοθεί στις συναισθηματικές παρορμήσεις. Το τέλος, εξάλλου, είναι αναπόφευκτο. Πρόκειται για μια μορφή κυνικού νιχιλισμού, ο οποίος αποτελεί τη βάση του κινηματογραφικού ντεμπούτου της Τζόι. Πια το Μαϊάμι είναι μια πλωτή πόλη λόγω της κλιματικής αλλαγής κι οι κάτοικοι είναι αναγκασμένοι να ζουν νυκτόβια για να αποφύγουν τον καύσωνα.

Οι οδυνηρές συνθήκες ζωής έχουν αναδείξει τη νοσταλγία ως το καλύτερο «ναρκωτικό», κάτι που προσφέρει ο χαρακτήρας του Χιου Τζάκμαν. Ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, ο οποίος μέσω ενός περίτεχνου μηχανισμού παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες να βιώνουν ξανά περασμένες αναμνήσεις. Ο κίνδυνος σύγχυσης της αλήθειας και της φαντασίας γίνεται χειροπιαστός όταν η γυναίκα με την οποία είναι ερωτευμένος ο ντετέκτιβ εξαφανίζεται μυστηριωδώς και η αναζήτησή της οδηγεί σε μια βίαιη εγκληματική συνωμοσία.

Ταξίδι Μέσα από τη Μνήμη - εικόνα 1

Η Τζόι κάνει μια σειρά από εύστοχες και διορατικές επιλογές στην απεικόνιση του μέλλοντος. Ο καπιταλιστικός ρετροφουτουρισμός έχει επικρατήσει εξ ολοκλήρου, ενώ παράλληλα οι εθισμοί αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Στοιχεία σαν και αυτά, ωστόσο, τα οποία δίνουν χαρακτήρα και πολλά υποσχόμενες προοπτικές στην ταινία, περνούν σε δεύτερη μοίρα. Το βεβιασμένο ρομάντζο των πρωταγωνιστών, η βιασύνη της Τζόι να πείσει –μάταια– για τη σημασία του και ταυτόχρονα να φυτέψει –ελάχιστα πειστικές– ανατροπές στην αφήγηση, απομυζούν όλη την ουσία από το άσκοπα περίπλοκο φιλμ, το οποίο εξελίσσεται σε μια διαφημιστικής κοπής χαμένη ευκαιρία.

ΗΠΑ. 2021. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Ταξίδι Μέσα από τη Μνήμη

Reminiscence
1,5
  • Επιστ. Φαντασίας
  • 2021
  • Διάρκεια: 116 '
  • Λίζα Τζόι

Ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ ο οποίος παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες του να βιώνουν ξανά τις αναμνήσεις τους, καλείται να τεστάρει ο ίδιος την πνευματική διαύγειά του όταν χρειάζεται να εξιχνιάσει την εξαφάνιση της γυναίκας που αγαπά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι λόγοι για τους οποίος το αφιέρωμα στον θρυλικό ηθοποιό Μισέλ Πικολί δε χάνεται με τίποτα

Ένας από τους σπουδαιότερους Ευρωπαίους ερμηνευτές τιμάται από το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/09/2025

"Miller’s Crossing": Το σκοτεινό αριστούργημα των Coen στον θερινό Παναθήναια

Μετά την ταινία θα ακολουθήσει συζήτηση με τον κριτικό κινηματογράφου Αλέξανδρο Παπαγεωργίου.

Οι 30 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε στους κινηματογράφους το φθινόπωρο

Εξαιρετικά χορταστικοί προβλέπονται οι επόμενοι μήνες καθώς οι μαρκίζες γεμίζουν με πολυαναμενόμενους τίτλους, τους οποίους βλέπουμε χρησιμοποιώντας την υπηρεσία Multiple Stops του Uber Taxi.

Ένας "Μυστικός Πράκτορας" στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας παρουσιάζει τη νέα ταινία του εικονοκλάστη σκηνοθέτη Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο.

Το CineDoc ανοίγει αυλαία με το ντοκιμαντέρ 'Τάκης.' για τον ιδρυτή του Takis Shelter

Με μια ταινία αφιερωμένη στη δύναμη της αγάπης προς τα ζώα και την ιστορία του Τάκη Προεστάκη, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ CineDoc ξεκινά τη νέα του σεζόν.

Το "Έχω Κάτι να Πω" επιστρέφει στα θερινά

Η φιλοσοφική κωμωδία του Στράτου Τζίτζη με τον Αντίνοο Αλμπάνη ξεκινάει από την Παρασκευή 19/9 και για οκτώ μέρες ένα roadshow στους καλοκαιρινούς κινηματογράφους της Αθήνας.

Η απώλεια του οσκαρικού Ρόμπερτ Ρέντφορντ σηματοδοτεί τέλος εποχής

Ο εμβληματικός Αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης πέθανε σε ηλικία 89 ετών.