First Cow

4

Σινεμά λιτής δραματουργίας, σκληρού λυρισμού και ευαίσθητων ημιτονίων που αναβιώνει την Άγρια Δύση με απομυθοποιητική, βαθιά πολιτική διάθεση. Χωρίς ίχνος αφηγηματικού εντυπωσιασμού, ψιθυρίζει κατανυκτικά τις φιλοσοφικές και κινηματογραφικές ιδέες του.

First Cow

Υπάρχει ένα σινεμά που σε καθηλώνει από το πρώτο πλάνο του. Κυρίαρχο αφηγηματικά, σου επιβάλλεται με το θέαμα, τη δεξιοτεχνία και την ταχύτητά του, καθοδηγώντας σε στο τι θα σκεφτείς και τι θα νιώσεις. Υπάρχει κι ένα άλλο σινεμά, το οποίο ακολουθεί τις ανάσες της πραγματικότητας, προσπαθώντας να πάρει απόσταση από όσα κινηματογραφεί. Να τους δώσει χώρο και χρόνο, και ταυτόχρονα στο θεατή τη δυνατότητα να διαλέξει εκείνος οπτική γωνία, να προλάβει να επεξεργαστεί όσα βλέπει και να αφήσει τα συναισθήματά του να βαθύνουν και να κατακάτσουν.

First Cow - εικόνα 1

Αυτό είναι το σινεμά της Κέλι Ρέιχαρντ («Γουέντι και Λούσι», «Meek's Cutoff», «Night Moves»), οι ήρωες της οποίας αναζητούν τον εαυτό τους επιστρέφοντας συχνά σε μια παλιά, χαμένη πια στο παρελθόν Αμερική. Μια χώρα με ανοιχτούς ορίζοντες, αλλά θαμμένες βαθιά τις αξίες της κάτω από βίαιες κατακτήσεις, ταξικές αντιθέσεις και αμοραλιστικά success stories. Όχι πολύ μακριά από τις πολιτικές και κινηματογραφικές ιδέες της «Χώρας των Νομάδων», λοιπόν, το βασισμένο στο μυθιστόρημα «The half-life» του Τζόναθαν Ρέιμοντ «First Cow» ξεκινά από το σύγχρονο Όρεγκον, όπου μια γυναίκα ανακαλύπτει δύο σκελετούς θαμμένους δίπλα δίπλα. Χάρη σε ένα διακριτικά δεξιοτεχνικό μοντάζ, το γκρίζο, βιομηχανικό τοπίο δίνει τότε τη θέση του σε ένα πολύχρωμο δάσος το οποίο υπήρχε πριν από δύο αιώνες στην ίδια περιοχή –ένα γεμάτο νοήματα πέρασμα από την Αμερική του παρόντος σ’ αυτήν της Άγριας Δύσης– και τους «απολίτιστους» επισκέπτες του. Κυνηγοί που κινούνται από τόπο σε τόπο κι ανάμεσά τους ένας περιπλανώμενος μάγειρας, ο οποίος γνωρίζεται με έναν Κινέζο εργάτη και μαζί εγκαθίστανται προσωρινά σε κάποιον ορεινό οικισμό. Έχοντας όνειρα για μια καλύτερη ζωή, θα βρεθούν μπροστά σε μια απρόσμενη εμπορική επιτυχία, πουλώντας γλυκά που γίνονται ξαφνικά ανάρπαστα. Το πολύτιμο μυστικό τους βρίσκεται στο γάλα, το οποίο προμηθεύονται κρυφά, αρμέγοντας τη νύχτα την αγελάδα του τοπικού προύχοντα, περήφανου για το πολύτιμο εκείνη την εποχή απόκτημά του.

First Cow - εικόνα 2

Η «πρώτη αγελάδα» είναι το μυθοπλαστικό εύρημα το οποίο βάζει μπροστά ένα βραδυφλεγές κοινωνικό (αντι)γουέστερν και ο καπιταλιστικός θεμέλιος λίθος της ανισότητας η οποία θα γεννήσει όλες τις δραματικές εντάσεις του. Έτσι, πίσω από μια συγκινητική ιστορία φιλίας κι έναν άνισο αγώνα επιβίωσης, η Ρέιχαρντ κρύβει επιδέξια την ιδέα της Αμερικής ως εθνοτική κοινότητα που γεννιέται από την εκμετάλλευση της υπεραξίας, από το κυνήγι της επιτυχίας, από τη δύναμη του χρήματος (διαρκείς οι οικονομικοί υπολογισμοί και απολογισμοί) και από τη βίαιη καταστολή κάθε μειονοτικής/φυλετικής/ταξικής διεκδίκησης. Μια καλά απωθημένη πολιτική αλήθεια, την οποία το «First Cow» ξεθάβει σ’ όλη την ιστορική, αλλά και ανθρώπινη διάστασή της

ΗΠΑ. 2020. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

First Cow

4
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 122 '
  • Κέλι Ρέιχαρντ

Στη βορειοδυτική Αμερική του 1820 ένας περιπλανώμενος μάγειρας και ένας Κινέζος εργάτης δημιουργούν μια πετυχημένη επιχείρηση. Κανείς δεν ξέρει όμως πως εκμεταλλεύονται κρυφά την αγελάδα του τοπικού προύχοντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.