Minari

3

Ξενόγλωσση Χρυσή Σφαίρα, Μεγάλο Βραβείο στο Σάντανς και Όσκαρ β΄ γυναικείου ρόλου (από έξι υποψηφιότητες) για μια μικρού βεληνεκούς, γλυκόπικρη και ειλικρινή σινε-αναζήτηση του αμερικανικού ονείρου. Ορθογραφημένο σινεμά σεναρίου με κομψή δραματουργία και συναισθηματική τρυφερότητα.

Minari

Ζεν φιλοσοφία και αμερικανική πραγματικότητα συναντιούνται στην τέταρτη ταινία του 43χρονου Αμερικανοκορεάτη Λι Άιζακ Τσουνγκ, ο οποίος μεγάλωσε στο Άρκανσο και σπούδασε στο πανεπιστήμιο του Γέιλ. Τα νεανικά του χρόνια στον αμερικανικό νότο τον ενέπνευσαν για την ημιαυτοβιογραφική ιστορία του «Minari», στην οποία η τετραμελής αμερικανοκορεατική οικογένεια του Τζέικομπ Γι εγκαταλείπει την Καλιφόρνια και κυνηγά το όνειρό της στις πεδιάδες του Άρκανσο της δεκαετίας του ‘80. Η Μόνικα, όμως, είναι σκεπτική απέναντι στα φιλόδοξα σχέδια του συζύγου της, τα οποία περιλαμβάνουν τη μετατροπή 50 εκταρίων γης σε πλούσια φάρμα με κορεάτικα φρούτα και λαχανικά. Έτσι, ενώ οι δυο τους δουλεύουν βάρδιες σε μια βιομηχανία πουλερικών, προσπαθούν παράλληλα να οργανώσουν ένα σχέδιο αγροτικής παραγωγής και διανομής, το οποίο θα συναντήσει διαδοχικά εμπόδια κι αναπάντεχες αναποδιές.

Ο Τσουνγκ κρατά χαμηλούς δραματικούς τόνους, εστιάζει στις ψυχολογικές λεπτομέρειες και μένει πιστός σε μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση η οποία δεν εκβιάζει το συναίσθημα. Θίγει τα προβλήματα προσαρμογής των Ασιατών μεταναστών σε μια βαθιά αμερικανική πραγματικότητα και προχωρά προσεκτικά το εντός ορίου ταχύτητας οικογενειακό ταξίδι του προς το αμερικανικό όνειρο. Στα ενήλικα προβλήματα του Τζέικομπ και της Μόνικα αντιπαραθέτει τις δυσκολίες των ανήλικων Αν και Ντέιβιντ, ενώ νοστιμίζει την ασταθή ισορροπία των Γι με την επιστράτευση της γραφικής γιαγιάς Σουνγιά, η οποία έρχεται εσπευσμένα από την Κορέα για βοήθεια.

Αν και μικρού βεληνεκούς, η ειλικρινής κινηματογραφική απλότητα του Τσουνγκ έχει τη δύναμη να υποστηρίξει την κριτική μα αισιόδοξη στάση του απέναντι στις ευκαιρίες που ανοίγονται στους ορίζοντες του Νέου Κόσμου. Δεν τον ενδιαφέρει η μεγαλόσχημη, φανταχτερή εκδοχή τους, και εστιάζει με ζεν καρτερικότητα στα «αόρατα» εκείνα συστατικά, όπως το φυτό μινάρι (ένα ασιατικό είδος οινάνθης), που κάνουν τη συνταγή της ζωής απρόσμενα νόστιμη. Ορθογραφημένο σινεμά σεναρίου με κομψή δραματουργία και συναισθηματική τρυφερότητα, το οποίο απέσπασε την ξενόγλωσση Χρυσή Σφαίρα, το Μεγάλο Βραβείο στο Σάντανς και το Όσκαρ β΄ γυναικείου ρόλου για την Γιου-Τζουν Γιουν (από έξι υποψηφιότητες).
ΗΠΑ. 2020. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: FEELGOOD.

Περισσότερες πληροφορίες

Minari

3
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 115 '
  • Λι Άιζακ Τσουνγκ

Μια αμερικανοκορεατική τετραμελής οικογένεια εγκαταλείπει την Καλιφόρνια και κυνηγά το όνειρο της επιτυχίας στις πεδιάδες του Άρκανσο. Όμως τα φιλόδοξα σχέδιά της για τη μετατροπή 50 εκταρίων γης σε πλούσια φάρμα με κορεάτικα φρούτα και λαχανικά θα συναντήσουν διαδοχικά εμπόδια κι αναπάντεχες αναποδιές.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.