Σουπερνόβα

2,5

Επώδυνα διλήμματα τα οποία αντιμετωπίζονται με απλές κινηματογραφικές αποφάσεις, σε μια συνταγή που της λείπουν οι εκπλήξεις, όχι όμως και τα τρυφερά συναισθήματα.

Σουπερνόβα

Σύμφωνα με την γκονταρική ρήση, για να γυρίσεις μια ταινία δεν χρειάζεται παρά ένα αγόρι, ένα κορίτσι κι ένα όπλο. Μια ερωτική ιστορία και ένα εν δυνάμει δραματικό εμπόδιο δηλαδή, το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί και ως ένα αγόρι, ένα άλλο αγόρι και μια σοβαρή ασθένεια. Αυτή είναι και η εκδοχή του νεαρού Βρετανού ηθοποιού, σεναριογράφου και σκηνοθέτη Χάρι Μακουίν, ο οποίος στη δεύτερη ταινία του θέτει ερωτήματα για τα όρια του αληθινού έρωτα με τρόπο που φέρνει στο νου την «Αγάπη» του Μίκαελ Χάνεκε. Έχουμε, λοιπόν, κι εδώ ένα ενήλικο ζευγάρι, τον πιανίστα Σαμ και τον συγγραφέα Τάσκερ, οι οποίοι διαπιστώνουν πως μετά από δυο δεκαετίες ο κοινός χρόνος τους τελειώνει με έναν επώδυνο τρόπο. Ο Τάσκερ, όπως και η Αν του Χάνεκε, διαγνώστηκε πριν δύο χρόνια με άνοια σε πρώιμο στάδιο και τώρα πλέον η κατάστασή του αρχίζει φανερά να επιδεινώνεται. Όσο ακόμα η υγεία του το επιτρέπει, οι δυο αγαπημένοι σύντροφοι σχεδιάζουν μαζί ένα ταξίδι με το τροχόσπιτό τους και ξεκινούν για τη βρετανική εξοχή, ξέροντας πως αυτές μπορεί να είναι οι τελευταίες ευτυχισμένες μέρες που θα περάσουν μαζί.

Σουπερνόβα - εικόνα 1

Ο Χάρι Μακουίν χτίζει το δράμα σκηνή σκηνή, προσθέτοντας κάθε φορά και μια σεναριακή πινελιά που δίνει ενδιαφέρον στους χαρακτήρες του, δουλεύοντας πάνω στις ομοιότητες και τις αντιθέσεις τους. Βαθαίνει σταδιακά τα διλήμματα, τα οποία αντιμετωπίζει με τις απλούστερες, συνήθως αποτελεσματικές κινηματογραφικές αποφάσεις. Μεγάλες σε διάρκεια σκηνές που ολοκληρώνουν μια αφηγηματική ενότητα, γλυκόπικρο χιούμορ, μια ζεστή αλληγορία περί υπέρλαμπρων άστρων που «πεθαίνουν» θεαματικά σαν σουπερνόβα, και ελεγχόμενη συγκίνηση, η οποία θα κορυφωθεί λίγο πριν το ελλειπτικό όσο και ξεκάθαρο φινάλε. Κι όλα θεμελιωμένα πάνω στις στέρεες ερμηνείες δύο κορυφαίων ηθοποιών, οι οποίοι χειρίζονται δεξιοτεχνικά την πρόζα τους, τη γλώσσα του σώματος, τα βλέμματά τους. Μια συνταγή από την οποία λείπουν οι εκπλήξεις, όχι όμως και τα τρυφερά συναισθήματα.

Σκηνοθεσία: Χάρι Μακουίν. Πρωταγωνιστούν: Στάνλεϊ Τούτσι, Κόλιν Φερθ, Πίπα Χέιγουντ, Ίαν Ντρίσντεϊλ. Μ. Βρετανία. 2020. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: FILMTRADE / TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Σουπερνόβα

Supernova
2,5
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 95 '
  • Χάρι Μακουίν

Είκοσι χρόνια ζευγάρι, ένας πιανίστας και ένας συγγραφέας ξεκινούν για ένα road trip στη βρετανική εξοχή. Ίσως να είναι οι τελευταίες ευτυχισμένες μέρες που περνούν μαζί, καθώς ο ένας τους έχει διαγνωστεί με άνοια, η οποία σταδιακά επιδεινώνεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.