Από τις Κάνες στο Κατάκολο: Μια συζήτηση με τον βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα Ρούμπεν Έστλουντ

Ένα απόσπασμα της συνέντευξης του «α» με τον καταξιωμένο σκηνοθέτη ο οποίος ολοκλήρωσε στην Ελλάδα τα γυρίσματα της νέας ταινίας του «Το Τρίγωνο της Θλίψης».

Από τις Κάνες στο Κατάκολο: Μια συζήτηση με τον βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα Ρούμπεν Έστλουντ

Πριν από έξι χρόνια έγινε ευρύτερα γνωστός με την αριστουργηματική «Ανωτέρα Βία» και λίγο μετά τον έμαθαν όλοι, όταν απέσπασε Χρυσό Φοίνικα για το πρωτότυπο «Τετράγωνο». Ο Σουηδός Ρούμπεν Έστλουντ έχει αναδειχθεί ως ένας από τους πιο καυστικούς κινηματογραφικούς ψυχογράφους των τελευταίων ετών, ένας αυθεντικός σκηνοθέτης που χρησιμοποιεί το πικρό χιούμορ, τις ιδιοσυγκρασιακές σεναριακές ιδέες και τις νευρώδεις κινήσεις της κάμερας για να εμβαθύνει τόσο στη ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων του όσο και στις κοινωνικές δομές που ορίζουν τις ζωές τους.

Η νέα του ταινία με τίτλο «Το Τρίγωνο της Θλίψης», η πρώτη αγγλόφωνη και η πιο φιλόδοξη ως τώρα, δανείζεται τον τίτλο της από τον όρο που χρησιμοποιούν οι πλαστικοί χειρούργοι όταν θέλουν να περιγράψουν τις ρυτίδες που σχηματίζονται ανάμεσα στο μέτωπο και τα φρύδια. Είναι μία από τις πρώτες ενδείξεις της γήρανσης και ένα από τα ζητήματα που οδηγούν σε υπαρξιακή οδύνη τους ήρωες της ταινίας. Δηλαδή, ένα ζευγάρι μοντέλων (Χάρις Ντίκινσον & Τσάρλντμπι Ντιν) οι οποίοι θα βρεθούν σε ένα πανάκριβο γιοτ με ένα… μαρξιστή καπετάνιο (Γούντι Χάρελσον) για μια κρουαζιέρα στην Καραϊβική που στραβώνει επικίνδυνα. Ναυτίες, τροφικές δηλητηριάσεις και εν τέλει ένα ναυάγιο, θα οδηγήσει τους πρωταγωνιστές σε ένα απομονωμένο νησί όπου θα πρέπει να βρουν τρόπο να επιβιώσουν. Εκεί, σύμφωνα με το δελτίο τύπου της ταινίας, «ο παράδεισος μετατρέπεται σε μια εφιαλτική μεταφορά για το τέλος του δυτικού πολιτισμού».

Από τις Κάνες στο Κατάκολο: Μια συζήτηση με τον βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα Ρούμπεν Έστλουντ - εικόνα 1

Το φόντο για αυτή τη δυστοπική περιπέτεια παρείχε στον Έστλουντ η Ελλάδα, με τον σκηνοθέτη να περνά αρκετές εβδομάδες στη χώρα για γυρίσματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Παρόλα αυτά η παραγωγή ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ο Σουηδός μας μίλησε για το «Τρίγωνο της Θλίψης» και την εμπειρία του στην Ελλάδα. Σχετικά με την επιλογή της Εύβοιας ο Έστλουντ δήλωσε:
«Όταν είδαμε τη Χιλιαδού δεν χρειάστηκε να το σκεφτούμε πολύ. Ταίριαζε απόλυτα με το σενάριο και ταυτόχρονα προσέφερε κάτι ξεχωριστό. Οπουδήποτε κι αν κοίταζα υπήρχε κάτι μοναδικό, σαν ορόσημο. Από τη μία ήταν τα βουνά που δε θα μπορούσαν να βρίσκονται αλλού, από την άλλη ακριβώς απέναντι υπάρχει το νησί Χέλιαθο. Συνολικά η Χιλιαδού ήταν τόσο επιβλητική που θα μπορούσε να ‘ναι ακόμα ένας χαρακτήρας στην ταινία. Επομένως δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου να βρούμε τρόπους να καδράρουμε τη φύση και να κάνουμε τα γυρίσματα εκεί. Προσωπικά ερωτεύτηκα την Χιλιαδού, είχα πάει ήδη δύο φορές πριν ξεκινήσει η παραγωγή και μετά έμεινα για επτά εβδομάδες σερί προτού μεταφερθούμε στο Κατάκολο. Δεν ξέρω αν για αυτό ευθύνεται το ότι είχα ένα καταπληκτικό γύρισμα εκεί, αλλά ομολογώ πως η Χιλιαδού έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου».

Ολόκληρη η συνέντευξη με τον Ρούμπεν Έστλουντ θα δημοσιευθεί όταν κυκλοφορήσει η ταινία στις αίθουσες το 2021.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.