Πριν από έξι χρόνια έγινε ευρύτερα γνωστός με την αριστουργηματική «Ανωτέρα Βία» και λίγο μετά τον έμαθαν όλοι, όταν απέσπασε Χρυσό Φοίνικα για το πρωτότυπο «Τετράγωνο». Ο Σουηδός Ρούμπεν Έστλουντ έχει αναδειχθεί ως ένας από τους πιο καυστικούς κινηματογραφικούς ψυχογράφους των τελευταίων ετών, ένας αυθεντικός σκηνοθέτης που χρησιμοποιεί το πικρό χιούμορ, τις ιδιοσυγκρασιακές σεναριακές ιδέες και τις νευρώδεις κινήσεις της κάμερας για να εμβαθύνει τόσο στη ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων του όσο και στις κοινωνικές δομές που ορίζουν τις ζωές τους.
Η νέα του ταινία με τίτλο «Το Τρίγωνο της Θλίψης», η πρώτη αγγλόφωνη και η πιο φιλόδοξη ως τώρα, δανείζεται τον τίτλο της από τον όρο που χρησιμοποιούν οι πλαστικοί χειρούργοι όταν θέλουν να περιγράψουν τις ρυτίδες που σχηματίζονται ανάμεσα στο μέτωπο και τα φρύδια. Είναι μία από τις πρώτες ενδείξεις της γήρανσης και ένα από τα ζητήματα που οδηγούν σε υπαρξιακή οδύνη τους ήρωες της ταινίας. Δηλαδή, ένα ζευγάρι μοντέλων (Χάρις Ντίκινσον & Τσάρλντμπι Ντιν) οι οποίοι θα βρεθούν σε ένα πανάκριβο γιοτ με ένα… μαρξιστή καπετάνιο (Γούντι Χάρελσον) για μια κρουαζιέρα στην Καραϊβική που στραβώνει επικίνδυνα. Ναυτίες, τροφικές δηλητηριάσεις και εν τέλει ένα ναυάγιο, θα οδηγήσει τους πρωταγωνιστές σε ένα απομονωμένο νησί όπου θα πρέπει να βρουν τρόπο να επιβιώσουν. Εκεί, σύμφωνα με το δελτίο τύπου της ταινίας, «ο παράδεισος μετατρέπεται σε μια εφιαλτική μεταφορά για το τέλος του δυτικού πολιτισμού».
Το φόντο για αυτή τη δυστοπική περιπέτεια παρείχε στον Έστλουντ η Ελλάδα, με τον σκηνοθέτη να περνά αρκετές εβδομάδες στη χώρα για γυρίσματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Παρόλα αυτά η παραγωγή ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ο Σουηδός μας μίλησε για το «Τρίγωνο της Θλίψης» και την εμπειρία του στην Ελλάδα. Σχετικά με την επιλογή της Εύβοιας ο Έστλουντ δήλωσε:
«Όταν είδαμε τη Χιλιαδού δεν χρειάστηκε να το σκεφτούμε πολύ. Ταίριαζε απόλυτα με το σενάριο και ταυτόχρονα προσέφερε κάτι ξεχωριστό. Οπουδήποτε κι αν κοίταζα υπήρχε κάτι μοναδικό, σαν ορόσημο. Από τη μία ήταν τα βουνά που δε θα μπορούσαν να βρίσκονται αλλού, από την άλλη ακριβώς απέναντι υπάρχει το νησί Χέλιαθο. Συνολικά η Χιλιαδού ήταν τόσο επιβλητική που θα μπορούσε να ‘ναι ακόμα ένας χαρακτήρας στην ταινία. Επομένως δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου να βρούμε τρόπους να καδράρουμε τη φύση και να κάνουμε τα γυρίσματα εκεί. Προσωπικά ερωτεύτηκα την Χιλιαδού, είχα πάει ήδη δύο φορές πριν ξεκινήσει η παραγωγή και μετά έμεινα για επτά εβδομάδες σερί προτού μεταφερθούμε στο Κατάκολο. Δεν ξέρω αν για αυτό ευθύνεται το ότι είχα ένα καταπληκτικό γύρισμα εκεί, αλλά ομολογώ πως η Χιλιαδού έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου».
Ολόκληρη η συνέντευξη με τον Ρούμπεν Έστλουντ θα δημοσιευθεί όταν κυκλοφορήσει η ταινία στις αίθουσες το 2021.