Αντρέι Ταρκόφσκι. Σινεμά Σαν Προσευχή

3

Σπάνιο και αποκαλυπτικό ηχητικό υλικό φωτίζει την ιδιοσυγκρασία και την ψυχή ενός κορυφαίου σύγχρονου δημιουργού.

Αντρέι Ταρκόφσκι. Σινεμά Σαν Προσευχή

Γεννημένος το 1970 στη Μόσχα, ο Αντρέι Αντρέγιεβιτς Ταρκόφσκι είναι γιος του γνωστού σκηνοθέτη Αντρέι Ταρκόφσκι και της δεύτερης συζύγου του, ηθοποιού και βοηθού σκηνοθέτη Λαρίσα Πάβλοβνα Εγκόρκινα («Σολάρις», «Ο Καθρέφτης», «Νοσταλγία»). Μεγαλωμένος στα κινηματογραφικά πλατό, ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του και τόσο ως δημιουργός ντοκιμαντέρ όσο και ως πρόεδρος του Ιδρύματος Αντρέι Ταρκόφσκι έχει αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στην προώθηση του έργου του. Έχοντας λοιπόν στα χέρια του αμέτρητο πρωτότυπο υλικό, κατάφερε να βάλει σε τάξη ένα τεράστιο ηχητικό αρχείο με συζητήσεις, εξομολογήσεις και συνεντεύξεις του κορυφαίου auteur, οργανώνοντάς τις με χρονολογική σειρά και παρουσιάζοντάς τις σαν μια ενιαία αφήγηση της ζωής και (κυρίως) της καριέρας του από τον ίδιο τον Ταρκόφσκι.

Οι πληροφορίες είναι πολύτιμες, κυρίως όσες αφορούν τις απόψεις του δημιουργού του «Στάλκερ» πάνω στη στάση ζωής του και στη διαρκή αναζήτηση της ποιητικής καλλιτεχνικής έκφρασης. Ψύχραιμος μα παθιασμένος, ο Ταρκόφσκι μιλάει για την τέχνη ως ύψιστο λειτούργημα που δεν απευθύνεται στους διανοούμενους, αλλά στους αθώους και «ανοιχτούς» δέκτες, για τη θρησκευτική πίστη ως απαραίτητο οδηγό του αληθινού καλλιτέχνη, την πολιτική εξουσία, το θάνατο και τη δύναμη της (κινηματογραφικής) εικόνας, η οποία διατηρεί εκ φύσεως –όταν είναι ποιητική κι όχι περιγραφική– το γοητευτικό μυστήριο του ανεξήγητου.

Αντρέι Ταρκόφσκι. Σινεμά Σαν Προσευχή - εικόνα 1

Παράλληλα, φωτογραφίες από την καθημερινότητά του και εκτεταμένα αποσπάσματα ταινιών συμπληρώνουν σιωπηλά τον εξομολογητικό λόγο, ενώ απαγγελίες ποιημάτων του (πατέρα) Αρσένι Ταρκόφσκι από τον ίδιο τον ποιητή και ατμοσφαιρικά… ταρκοφσκικά πλάνα του Αντρέι Αντρέγιεβιτς φωτίζουν την ιδιοσυγκρασία και την ψυχή ενός κορυφαίου σύγχρονου δημιουργού. Ενός κινηματογραφιστή με απόλυτα προσωπικό, άμεσα αναγνωρίσιμο ύφος, και σταθερό σημείο αναφοράς, όπως δηλώνει ξεκάθαρα ο ίδιος, τη ρωσική γη, γλώσσα και πολιτιστική κληρονομιά.

Α/Μ - Έγχ. Ιταλία, Ρωσία, Σουηδία. 2019. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: CAROUSEL FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Αντρέι Ταρκόφσκι: Σινεμά σαν Προσευχή

Andrey Tarkovsky. A Cinema Prayer
3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2019
  • Διάρκεια: 97 '
  • Αντρέι Α. Ταρκόφσκι

Ο Ρώσος σκηνοθέτης Αντρέι Ταρκόφσκι αφηγείται τη ζωή και την καριέρα του, εκφράζοντας τις απόψεις του για την τέχνη, τη θρησκεία, την πολιτική εξουσία, το θάνατο και τη διαρκή αναζήτηση της ποιητικής καλλιτεχνικής έκφρασης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.