Drive-in, περφόμανς και ξεχωριστές ταινίες στο 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σύρου

Με ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα ανάβει τους προβολείς του η σινε-διοργάνωση της Ερμούπολης.

Drive-in, περφόμανς και ξεχωριστές ταινίες στο 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σύρου

Η πανδημία μπορεί να μετέβαλε το χαρακτήρα του αλλά δεν ματαίωσε το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ της Σύρου (3-6/9), το οποίο, έπειτα από μεμονωμένες περιφερειακές προβολές, είναι έτοιμο να ανάψει τους προβολείς του στην Ερμούπολη, τηρώντας φυσικά όλα τα υγειονομικά μέτρα ενάντια στον κορονοϊό.

Όπως κάθε χρόνο συνηθίζει το φεστιβάλ, οι δράσεις του δεν περιορίζονται σε ένα μόνο σημείο του νησιού, αλλά απλώνονται στη Σύρο. Η αρχική γίνεται στην καρδιά της Ερμούπολης και στο θερινό σινεμά Παλλάς (3/9), με την προβολή της γυρισμένης στην Κέρκυρα ταινίας «Φεντόρα» (1978) του σπουδαίου Μπίλι Γουάιλντερ. Ακολουθούν τρεις ταινίες μικρού μήκους που απεικονίζουν εναλλακτικές εκδοχές της νησιωτικής ζωής, μεταξύ των οποίων το σπάνιο φιλμ «Ψαράδες και Ψαρέματα» (1961) του Λέοντος Λοΐσιου.

Drive-in, περφόμανς και ξεχωριστές ταινίες στο 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σύρου - εικόνα 1

Από το Παλλάς μεταφερόμαστε στα ναυπηγεία Ταρσανά (4/9) όπου φιλοξενείται βραδιά οπτικοακουστικών περφόρμανς. Με τίτλο «Houses Off, Deserts, Etc.» η περφόρμανς του Κωνσταντίνου Χατζηνικολάου χρησιμοποιεί την κινηματογραφική μηχανή ως αναπόσπαστο κομμάτι της δράσης, έτσι ώστε να θέσει σε κίνηση μιας σειρά εικόνων που μοιάζουν με ανάγλυφους πίνακες. Έπειτα, οι Νατάσσα Γιανναράκη και Lara Eidi παρουσιάζουν travelogues ταξιδιών περασμένης δεκαετίας, από την Αθήνα μέχρι την Ταϊλάνδη, φτιαγμένα ως ένα κολλάζ πλανών γυρισμένων με super 8 και mini DV κάμερες. Η βραδιά ολοκληρώνεται με την Ελληνοαμερικανίδα μουσικό Χριστίνα Βάντζου, η οποία συνθέτει την πρωτότυπη μουσική που θα συνοδεύσει την προβολή του βωβού ντοκιμαντέρ «Hotel Monterey» (1973) που φέρει την υπογραφή της ριζοσπαστικής σκηνοθέτιδας Σαντάλ Άκερμαν.

Drive-in, περφόμανς και ξεχωριστές ταινίες στο 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σύρου - εικόνα 2

Το σαββατοκύριακο 5-6/9 η Ντελαγκράτσια της Ποσειδωνίας μεταμορφώνεται σε drive-in, μια αγαπημένη παράδοση του φεστιβάλ, το οποίο έχει συνθέσει ένα προσεκτικά επιλεγμένο πρόγραμμα ταινιών για αυτό το διήμερο. Στο «Brigadoon» (Βιθέντε Μινέλι, 1954) ρεαλισμός και φαντασία σμίγουν, καθώς ο Τζιν Κέλι βρίσκεται από τη πολύβουη Νέα Υόρκη ξαφνικά στο μαγικό κόσμο της Μπριγκαντούν. Μιας σκωτσέζικης μεσαιωνικής πόλης η οποία έχει μείνει αναλλοίωτη στο χρόνο, και προσφέρει στον χαρακτήρα του Κέλι την ηρεμία που ‘χε απόλυτη ανάγκη, Μέχρις ότου συνειδητοποιήσει πως οι κάτοικοι της Μπριγκαντούν θέλουν πάση θυσία να δραπετεύσουν… Τη σκυτάλη παίρνει ένα παραγνωρισμένο σοβιετικό φιλμ επιστημονικής φαντασίας με τίτλο «Το Ξενοδοχείο του Νεκρού Ορειβάτη» (Γκριγκόρι Κρομάνοφ, 1979). Ένας αστυνομικός ανταποκρινόμενος σε κλήση, καταφθάνει σε ένα απομακρυσμένο χειμερινό θέρετρο για σκι στην Εσθονία. Εκεί συνειδητοποιεί πως δε συμβαίνει τίποτα, όταν μια χιονοστιβάδα αποκόπτει εκείνον και τους ενοίκους του ξενοδοχείου από τον υπόλοιπο κόσμο.

Drive-in, περφόμανς και ξεχωριστές ταινίες στο 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σύρου - εικόνα 3
«Brigadoon»

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται την Κυριακή με δύο ακόμα ταινίες. Στο εξαιρετικό «Το Παρίσι Κοιμάται» (1924) του Ρενέ Κλερ, ο φύλακας του Πύργου του Άιφελ ανακαλύπτει πως όλοι στο Παρίσι έχουν παγώσει εκτός από εκείνον. Μαζί με μια ομάδα καινούριων φίλων που θα του συστηθεί καταφθάνοντας με αεροπλάνο, πετούν πάνω από την κοιμισμένη Πόλη του Φωτός με ανεξέλεγκτο ενθουσιασμό και παιδική ανεμελιά. Αμέσως μετά ακολουθεί το «Ταξίδι του Μέλιτος» (1979) του Γιώργου Πανουσόπουλου. Στην ταινία, ένα ηλικιωμένο ζευγάρι επισκέπτεται μια επαρχιακή λουτρόπολη της Πελοποννήσου, όπως κάνει κάθε χρόνο. Ωστόσο, αυτήν τη φορά δε θα είναι μαζί η κόρη τους, έτσι μένουν μόνοι και επιστρέφουν σε μια εποχή γεμάτη πάθη και φόβο.
Οι προβολές πλαισιώνονται από μικρού μήκους ταινίες, μεταξύ των οποίων και το βραβευμένο «Καρτ Ποστάλ από το Τέλος του Κόσμου» του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου.

Drive-in, περφόμανς και ξεχωριστές ταινίες στο 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σύρου - εικόνα 4

Προτού ετοιμάσετε τις βαλίτσες σας για την Ερμούπολη, μερικές σημαντικές πληροφορίες. Η είσοδος σε όλες τις δράσεις του φεστιβάλ είναι δωρεάν, με μέγιστο αριθμό θεατών ανά προβολή / περφόρμανς τα 50 άτομα, με εξαίρεση τις drive-in προβολές. Τηρείται σειρά προτεραιότητας. Η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική στις προβολές και τις περφόρμανς, εκτός του drive-in. Τέλος, για λόγους ασφάλειας και τήρησης του προγραμματισμού, οι άνθρωποι του φεστιβάλ συνιστούν την έγκαιρη προσέλευση στους χώρους των εκδηλώσεων και τουλάχιστον 30’ πριν την έναρξή τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτός είναι ο ελληνικός τίτλος και η επίσημη αφίσα για τη νέα ταινία του Λάνθιμου

Ενόψει της παγκόσμιας πρεμιέρας του φιλμ στη Βενετία αποκαλύπτεται το καινούριο εντυπωσιακό εικαστικό της πολυαναμενόμενης παραγωγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
28/08/2025

"Τελευταία Κλήση": Πήγαμε στα γυρίσματα της ταινίας που βασίζεται στην υπόθεση Σορίν Ματέι

Είδαμε από κοντά την ετοιμασία της νέας πολυαναμενόμενης παραγωγής που αντλεί έμπνευση από την πολύκροτη υπόθεση ομηρίας που είχε καθηλώσει όλη τη χώρα.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 28 Αυγούστου.

Οι επανεκδόσεις που κάνουν πρεμιέρα στα σινεμά

Όλες οι παλαιότερες ταινίες που επιστρέφουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων από τις 28 Αυγούστου.

The Toxic Avenger

Ριμέικ φτιαγμένο με οπαδικό μεράκι αλλά και αναποφάσιστες προθέσεις, το οποίο ωχριά μπροστά στο πρωτότυπο tromasterpiece, αλλά πιθανότατα θα αγγίξει τους μυημένους. | Powered by Uber.

Ρόουζ Εναντίον Ρόουζ

Οι πνευματώδεις διάλογοι και οι πρωταγωνιστικές ερμηνείες νοστιμίζουν μια ελεύθερη, μα αμήχανη διασκευή του "Πολέμου των Ρόουζ" από το σεναριογράφο της "Ευνοούμενης" και του "Poor Things". | Powered by Uber.

Μάρκο: Μια Επινοημένη Αλήθεια

Ένα αληθινό σκάνδαλο δίνει την αφορμή για ένα αριστουργηματικά γραμμένο και ερμηνευμένο (Γκόγια για τον Έντουαρντ Φερνάντεζ) σχόλιο πάνω στην αναζήτηση ταυτότητας και την ιστορική μνήμη. | Powered by Uber.