Εμείς οι Δύο

3,5

Μια σπάνιας πάστας ανθρωπιά διατρέχει το φιλμ, που αποφεύγοντας τα κλισέ και τις δραματικές υπερβολές καθηλώνει με τα ατόφια συναισθήματα που εγείρει.

Εμείς οι Δύο

Πόσες φορές δεν έχουμε δει στο σινεμά το σπαραγμό ενός ανέφικτου έρωτα; Πόσω δε μάλλον εκείνον ανάμεσα σε γυναίκες, θεματική που επιστρέφει συχνά στη μεγάλη οθόνη τα τελευταία χρόνια. Αρκεί να θυμηθούμε το πρόσφατο αριστουργηματικό «Πορτραίτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται» (2019, Σελίν Σιαμά) ή λίγο παλιότερα τις υπέροχες «Κληρονόμους» (2018, Μαρσέλο Μαρτινέσι), για να εντοπίσουμε δύο πανάξια δείγματα ταινιών που χειρίζονται συγκινητικά τον γυναικείο ομοφυλοφιλικό έρωτα. Σε αυτές προστίθεται το παθιασμένο ντεμπούτο του Φίλιπο Μενεγκέτι, ένα δράμα που ξεκινά συμβατικά για να εξελιχθεί σε μια απροσδόκητα πλούσια σε περιεχόμενο ιστορία αγάπης με εντυπωσιακή συνοχή, η οποία θέτει στον πυρήνα της ένα δυσβάσταχτο απωθημένο.

Οι συνταξιούχοι Μαντλέν και Νίνα, Μαρτίν Σεβαλιέ και Μπάρμπαρα Σούκοβα αντίστοιχα, είναι ζευγάρι χρόνια όμως κάνεις δεν το ξέρει. Ζουν σε αντικριστά διαμερίσματα και παριστάνουν τις γειτόνισσες, ώστε να μη γίνει αντιληπτή η σχέση τους. Όταν βρίσκουν την ιδανική ευκαιρία να μετακομίσουν και να ζήσουν μαζί, ένα απρόσμενο συμβάν ακινητοποιεί την Μαντλέν και υποχρεώνει την Νίνα να πάρει καθοριστικές αποφάσεις ώστε να προστατέψει τον έρωτά τους.

Εμείς οι Δύο - εικόνα 1

Με την άνεση ενός έμπειρου και όχι πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, ο Μενεγκέτι κατασκευάζει το μικρόκοσμο των ερωτευμένων ηρωίδων σαν να μην υπάρχει τίποτα άλλο έξω από αυτόν. Έτσι, ακόμα και μια ανεπαίσθητη κίνηση της κάμερας είναι ικανή να αποκαλύψει νέες πληροφορίες που συγκλονίζουν, με το ντεκουπάζ του σκηνοθέτη να βρίθει από μελετημένες σεναριακές εκπλήξεις. Σκηνή τη σκηνή, η οργανική ροή της στιβαρής αφήγησης μεταβάλλει διακριτικά την ατμόσφαιρα της ταινίας, η οποία προοδευτικά αφήνει το ρομαντισμό, για να πάρει τα χαρακτηριστικά ενός θρίλερ δωματίου.

Εμείς οι Δύο - εικόνα 2

Ακούγεται παράξενο, ωστόσο, μόνο όταν πια κινδυνεύει στ’ αλήθεια ο έρωτας των ηρωίδων, γίνεται αντιληπτό το κρίσιμο διακύβευμα. Κι αν ακούγεται παρωχημένο σήμερα μια ταινία να προτάσσει την προστασία μιας αγάπης σαν ζήτημα ζωής και θανάτου, χάρη στον χαμηλότονο λυρισμό και τις ποιητικές μεταφορές του Μενεγκέτι, το ατόφιο άλγος δύο γυναικών που παίζουν κρυφτό όλη τη ζωή τους (κάτι που τονίζεται στις ονειρικές σεκάνς) καθηλώνει με την ειλικρίνειά του. Ως προς αυτό επιδρά επίσης το σφιχτογραμμένο σενάριο, που συνυπογράφουν με τον Ιταλό οι Μαλισόν Μποβοράσμι και Φλοράνς Βινιόν, στο οποίο τίποτα δεν βρίσκεται εκτός τόπου. Το αποτέλεσμα είναι ένα φιλμ που στο χαρτί μοιάζει χιλιοειπωμένο, αλλά στην πράξη αποφεύγει τα κλισέ και τις δραματικές υπερβολές. Στη θέση τους βρίσκεται μια σπάνιας πάστας ανθρωπιά, η διαχρονική ανάγκη για συνεύρεση με τον Άλλο, μαζί με όλες τις θυσίες που απαιτούνται μέχρι την οριστική συγκινητική επίτευξή της.

Γαλλία, Λουξεμβούργο. 2019. Διάρκεια: 99 ́. Διανομή: FILMTRADE.

Περισσότερες πληροφορίες

Εμείς οι Δύο

Deux
3,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 99 '
  • Φίλιπο Μενεγκέτι

Δύο ερωτευμένες γυναίκες που κρύβουν για χρόνια τη σχέση τους, παρότι κατοικούν σε διπλανά διαμερίσματα, αποφασίζουν να μετακομίσουν, ώστε να ζήσουν μαζί. Τότε όμως ένα απροσδόκητο συμβάν τινάζει στον αέρα τα σχέδιά τους προκαλώντας τη λήψη δραστικών αποφάσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.