Οδός Μαλασάνια 32

2

Όλα τα κλισέ των στοιχειωμένων σπιτιών επιστρατεύονται σε ένα ελάχιστα πειστικό αν και ατμοσφαιρικό θρίλερ, το οποίο στο φινάλε αποφασίζει να γίνει πολιτικοκοινωνική αλληγορία.

Οδός Μαλασάνια 32

Μετά την προπέρσινη κωμωδία τρόμου «Matar a Dios», την οποία συνυπέγραψε σεναριακά και σκηνοθετικά με τον Κάγιε Κάσας, ο 35χρονος Άλμπερτ Πιντό στέκεται για πρώτη φορά μόνος του πίσω από την κάμερα για κάτι λίγο σοβαρότερο. Μια ιστορία φαντασμάτων η οποία εξελίσσεται ένα χρόνο μετά το θάνατο του δικτάτορα Φράνκο και την εγκαθίδρυση της σύγχρονης ισπανικής δημοκρατίας. Το 1976 λοιπόν, η οικογένεια Ολμέδο αφήνει πίσω το χωριό της για να αναζητήσει μια καλύτερη ζωή στην πόλη και αγοράζει ένα διαμέρισμα στον τρίτο όροφο μιας παλιάς πολυκατοικίας της Μαδρίτης. Το ευρύχωρο σπίτι μοιάζει ιδανικό ξεκίνημα για το καθένα από τα έξι μέλη της, όλα τους, όμως, κουβαλούν μαζί τους ένα παρελθόν το οποίο δυσκολεύονται να ξεχάσουν. Όπως άλλωστε και το ίδιο το διαμέρισμα, το οποίο γρήγορα αρχίζει να γίνεται απειλητικό απέναντι στους καινούργιους ενοίκους του, με πρώτο θύμα τον μικρό Ράφα, ο οποίος εξαφανίζεται μυστηριωδώς.

Αν και η πλοκή της δεν διαφέρει σε τίποτα από αυτήν μιας κοινότοπης ιστορίας στοιχειωμένου σπιτιού, η «…Μαλασάνια» αφήνει αρχικά υποσχέσεις για κάτι πιο πρωτότυπο. Αλλά η υποβλητική ατμόσφαιρα, το ιστορικό περιβάλλον, η παλιομοδίτικη, στιβαρή αφήγηση ή το παράλληλο νέο ξεκίνημα των χαρακτήρων και της ισπανικής πραγματικότητας γρήγορα ξεχνιούνται για χάρη μιας σειράς εύκολων, διαδοχικών jump scares βγαλμένων από το πιο πολυχρησιμοποιημένο horror manual.

Οδός Μαλασάνια 32 - εικόνα 1

Φώτα που αναβοσβήνουν και πόρτες που ανοιγοκλείνουν κατά βούληση, άσκοπη περιπλάνηση σε λαβυρινθώδη υπόγεια, νυχτερινοί θόρυβοι, αντικείμενα που χάνονται κι επανεμφανίζονται ανεξήγητα, μέχρι την τελική φαντασματο-αναμέτρηση και την καθυστερημένη αποκάλυψη της τραυματικής αλήθειας που, ξαφνικά κι αδικαιολόγητα, δίνει στην ταινία μια απότομη στροφή προς την πολιτικοκοινωνική αλληγορία. Αντίθετα, όμως, από τη «Ραχοκοκαλιά του Διαβόλου», για παράδειγμα, τρόμος και παραβολή δυσκολεύονται εδώ να συνυπάρξουν πειστικά και αρμονικά, παγιδεύοντας αυτό το κατασκευαστικά στιβαρό, πιστό στην ισπανική παράδοση τρομακτικό θρίλερ σε μια υπερφορτωμένη πλοκή, με μια σειρά από φθαρμένα κλισέ και μερικά μπανάλ τελικά συμπεράσματα.

Ισπανία. 2020. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Οδός Μαλασάνια 32

Malasaña 32
2
  • Τρόμου
  • 2020
  • Διάρκεια: 104 '
  • Άλμπερτ Πιντο

Αφήνοντας πίσω το χωριό της για να αναζητήσει μια καλύτερη ζωή στην πόλη, η οικογένεια Ολμέδο αγοράζει το 1976 ένα παλιό διαμέρισμα στη Μαδρίτη. Αυτό όμως έχει τη δική του, άγνωστη τρομακτική ιστορία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.