Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ

2,5

Μια δημιουργικά σατιρική προσέγγιση, συχνά ευρηματική, μα όχι απόλυτα πετυχημένη, στο λογοτεχνικό αριστούργημα του Τσαρλς Ντίκενς.

Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ

Λάτρης του Τσαρλς Ντίκενς, ο Αρμάντο Ιανούτσι έχει δοκιμάσει με το ωριαίο ντοκιμαντέρ «Armando's Tale of Charles Dickens» (2012), ως σεναριογράφος και «πρωταγωνιστής» του, να επανεκτιμήσει με χιουμοριστικό και άμεσο τρόπο (συνεντεύξεις απλών ανθρώπων) την πολιτιστική κληρονομιά του διασημότερου Βρετανού συγγραφέα της βικτοριανής εποχής. Προχωρώντας βαθύτερα στον κόσμο του, ο μετρ της πολιτικής σάτιρας («Πόλεμος Εκτός Προγράμματος», «Ο Θάνατος του Στάλιν», το τηλεοπτικό «Veep») διασκευάζει τώρα το πρώτο μυθιστόρημα της ντικενσιανής ωριμότητας και αγαπημένο του διάσημου λογοτέχνη, «Ντέιβιντ Κόπερφιλντ». Μια ιστορία περιπετειώδους ενηλικίωσης στην Αγγλία των μέσων του 19ου αιώνα με άφθονα αυτοβιογραφικά στοιχεία, πολύχρωμους χαρακτήρες και διεισδυτική κοινωνική κριτική.

Ήρωάς της, ο οποίος διηγείται τα γεγονότα σε πρώτο πρόσωπο, ένας καλόκαρδος και πεισματάρης άντρας που αγωνίζεται να βρει τη θέση του σε έναν κόσμο χαοτικών αλλαγών. Αντιμέτωπος με τον σαδιστή πατριό του, αλλά και με αφόρητα σκληρές συνθήκες εργασίας, απατεώνες του δρόμου και τελικά την καχυποψία της υψηλής κοινωνίας, θα θριαμβεύσει ως σύμβολο ανθρωπιάς, πίστης και αυταπάρνησης. Ο Ιανούτσι αναγνωρίζει πολλά κοινά ανάμεσα στη σημερινή βρετανική πραγματικότητα και σε εκείνη του 1840, κι επιχειρεί, κλείνοντάς μας διαρκώς το μάτι, να τα αναδείξει με μια μοντέρνα προσέγγιση του κλασικού μυθιστορήματος.

Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ - εικόνα 1

Με οδηγό την αστείρευτη ενέργεια και το ψυχικό σθένος του ήρωά του, πατάει το αφηγηματικό γκάζι ως το πάτωμα και αλλάζει διαρκώς λωρίδες ύφους και διάθεσης. Ειρωνικός, δραματικός, ανάλαφρος και συγκινητικός, είναι γεμάτος ιδέες που ξεκολλούν την προσέγγισή του από τον ακαδημαϊσμό των δύσθυμων ντικενσιανών σινε-διασκευών, διασώζοντας, με τολμηρή ελευθεριότητα, το αληθινό πνεύμα του διορατικού συγγραφέα. Βέβαια, δεν είναι όλα τα πνευματώδη τρικ του σεναριογράφου-σκηνοθέτη το ίδιο επιτυχημένα κι από ένα σημείο και μετά η ταινία μοιάζει να τρέχει με υπερβολική ταχύτητα, προσπερνώντας λειτουργικές λεπτομέρειες και κόβοντας την ανάσα των χαρακτήρων της. Ακόμα κι έτσι, όμως, η άνιση αυτή σάτιρα καταφέρνει να φωτίσει ένα λογοτεχνικό θησαυρό από μια απρόσμενη κινηματογραφική γωνία, για πολλούς μάλιστα με διασκεδαστικά προνομιακή θέα.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ

The Personal History of David Copperfield
2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2019
  • Διάρκεια: 119 '
  • Αρμάντο Ιανούτσι

Η περιπετειώδης ενηλικίωση του καλόκαρδου και πεισματάρη Ντέιβιντ Κόπερφιλντ στην Αγγλία του 19ου αιώνα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.