Μια ταινία (την ημέρα) για την καραντίνα #31: «We Are the Best!»

Κάνουμε #cinematherapy βλέποντας ταινίες που χαλαρώνουν, φτιάχνουν το κέφι και πάνε κόντρα στην κλειστοφοβική διάθεση.

Μια ταινία (την ημέρα) για την καραντίνα #31: «We Are the Best!»

Κάνουμε #cinematherapy βλέποντας ταινίες που χαλαρώνουν, φτιάχνουν το κέφι και πάνε κόντρα στην κλειστοφοβική διάθεση.

Με πλήθος φεστιβαλικών βραβείων, ο Σουηδός Λούκας Μούντισον έχει αποδειχτεί σκηνοθέτης παντός κινηματογραφικού καιρού, υπογράφοντας από ρεαλιστικό δράματα («Λίλια για Πάντα») και ρομαντικές δραμεντί («Δείξε μου Αγάπη») έως το hardcore «A Hole in my Heart». Ξεκινώντας από μια οικογενειακή ιδέα, το 2013 θα δοκιμάσει με το «We Are the Best!» («Via Ar Bast») μια διαφορετική προσέγγιση στην κλασική ιστορία της θηλυκής ενηλικίωσης, επιστρέφοντας με κεφάτη διάθεση στις αρχές της δεκαετίας του ’80.

Μια ταινία (την ημέρα) για την καραντίνα #31: «We Are the Best!» - εικόνα 1

Το έξυπνο κόμικς της συζύγου του Κόκο έχει ως πρωταγωνίστριες δυο 13χρονες συμμαθήτριες και φίλες οι οποίες προσπαθούν να βρουν το προσωπικό στίγμα τους στη χειμωνιάτικα βαρετή Στοκχόλμη του 1982. Λίγες σκηνές από τη μπανάλ καθημερινότητα των Μπόμπο (Μίρα Μπαρκχάμαρ) και Κλάρα (Μίρα Γκρόζιν) αρκούν για να περιγράψουν γλαφυρά την απόσταση που νιώθουν να τις χωρίζει τόσο από τον κόσμο των ενηλίκων όσο και από εκείνον των συμμαθητών τους.

Αναζητώντας μια έμπνευση ζωής που θα τις κινητοποιήσει, αποφασίζουν να στήσουν ένα πανκ συγκρότημα, παρ’ όλο που καμιά τους δεν ξέρει να παίζει κάποιο όργανο ή να διαβάζει μια νότα μουσικής! Έχοντας, όμως, όλο το νεανικό θράσος του κόσμου, όχι μόνο κερδίζουν μια ώρα εβδομαδιαίας πρόβας στο τοπικό κέντρο νεότητας, αλλά πλησιάζουν και τη μεγαλύτερή τους σε ηλικία θεοσεβούμενη Χέντβικ (Λιβ ΛεΜόιν), μια ακόμα περιθωριακή σχολική φιγούρα, προτείνοντάς της να γίνει η κιθαρίστρια του γκρουπ.

Αυθόρμητο, ολοζώντανο και απολαυστικό, το θηλυκό πρωταγωνιστικό τρίο είναι από μόνο του μια συναρπαστική, γεμάτη εκπλήξεις κινηματογραφική περιπέτεια. Ο Μούντισον το ρίχνει σε μια απλή, αλλά ολόφρεσκη σεναριακά ιστορία γυναικείας φιλίας και το αφήνει να κολυμπήσει ελεύθερο στα βαθιά, γεμίζοντας τις εικόνες τού «We Are the Best!» με τη αστείρευτη ενέργεια και τη ρομαντική τόλμη του.

Αλλά και με μια απελευθερωτική μουσική, η οποία κουβαλά θορυβωδώς (και απολύτως χιουμοριστικά) όχι μόνο την επαναστατική διάθεση της ηλικίας, μα και την πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα της εποχής. Όλα τόσο λιτά και ταυτόχρονα τόσο περίτεχνα, διασκεδαστικά και αισιόδοξα, μα καθόλου αφελή, σε μια feelgood κινηματογραφική έκπληξη που έφτασε ως το φεστιβάλ Βενετίας.

Βρείτε όλες τις must see ταινίες για την καραντίνα εδώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 25 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
25/12/2025

Είναι το 'Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει' η κορυφαία χριστουγεννιάτικη ταινία;

Όλα όσα κάνουν το "Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει" το πιο απολαυστικό φιλμ των ημερών.

Father Mother Sister Brother

Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα μινιμαλιστικό σινε-κομψοτέχνημα και μια ειρωνική, γλυκόπικρη ματιά στα μυστικά και ψέματα που συντηρούν το εύθραυστο σύγχρονο οικογενειακό οικοδόμημα. | Powered by Uber.

Καποδίστριας

Ο Σμαραγδής, η Wikipedia και ακόμα ένα αγιογραφικό πορτρέτο μιας επιφανούς προσωπικότητας της ελληνικής ιστορίας, χρωματισμένο με έντονη θρησκευτικότητα, ξέχειλο πατριωτισμό και μελοδραματικό μανιχαϊσμό. | Powered by Uber.

Ο Έρωτας Γράφεται...

Συνταγογραφημένη ρομαντική κωμωδία με σκόρπιες καλές ιδέες κι ένα ταιριαστό πρωταγωνιστικό δίδυμο. Σκηνοθετημένη όμως διεκπεραιωτικά, σαν διπλό τηλεοπτικό επεισόδιο. | Powered by Uber.

Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή

Σπιρτόζικο χιούμορ, έξυπνες ατάκες και σινεφίλ αναφορές, σε μια θεαματική ανήλικη περιπέτεια κινηματογραφικών προδιαγραφών, πιστή στο πνεύμα της τηλεοπτικής σειράς. | Powered by Uber.

Γαλάζιο Μονοπάτι

Αργυρή Άρκτος στο Βερολίνο για ένα διαφορετικό… river movie αυτογνωσίας, το οποίο μεταχειρίζεται τα κλισέ του μαγικού ρεαλισμού με τρυφερότητα και ευαισθησία. | Powered by Uber.