
Κάνουμε #cinematherapy βλέποντας ταινίες που χαλαρώνουν, φτιάχνουν το κέφι και πάνε κόντρα στην κλειστοφοβική διάθεση.
Ο Ντάσιελ Χάμετ, ο σπουδαιότερος μαζί με τον Ρέιμοντ Τσάντλερ συγγραφέας αστυνομικού μυστηρίου, έγραψε μόλις πέντε μυθιστορήματα κι αυτά στη σύντομη περίοδο από το 1929 ως το 1933. Το τελευταίο του ήταν ο «Αδύνατος Άντρας», το οποίο μεταφέρθηκε με αστραπιαία ταχύτητα στη μεγάλη οθόνη σε σεναριακή διασκευή του διδύμου Φράνσις Γκούντριτς και Άλμπερτ Χάκετ («Το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ», «Ο Μπαμπάς της Νύφης»). Καθώς είναι το μοναδικό βιβλίο του Χάμετ όπου το χιούμορ συναγωνίζεται το μυστήριο, ο χολιγουντιανός συνδυασμός φιλμ νουάρ και ανάλαφρης κομεντί αποδείχτηκε ιδανικός, χαρίζοντας στο φιλμ του ρουτινιάρη Γ.Σ. Βαν Ντάικ («San Francisco», «Ταρζάν» με τον Τζόνι Βαϊσμίλερ) τέσσερις οσκαρικές υποψηφιότητες (ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, α΄ αντρικού ρόλου) και μια μεγάλη εμπορική καριέρα.

Ο βασικός λόγος της επιτυχίας του «The Thin Man» (1934) είναι η απόλυτη χημεία του πρωταγωνιστικού ντουέτου του Γουίλιαμ Πάουελ και Μίρνα Λόι. Αξιοθαύμαστα συντονισμένοι ερμηνευτικά, υποδύονται απολαυστικά τον αποσυρμένο από τη δράση ντετέκτιβ Νικ Τσαρλς και τη σύζυγό του Νόρα, η οποία τον συναγωνίζεται ευθέως σε φλεγματικό χιούμορ, σέξι ευστροφία, cool συμπεριφορά και αντοχή στην ασταμάτητη κατανάλωση αλκοόλ. Οι δυο τους θα αναμειχθούν, εκόντες άκοντες, στην υπόθεση του εφευρέτη Κλάιντ Γουάιναντ, ο οποίος έχει εξαφανιστεί από προσώπου γης και είναι ύποπτος για το φόνο της πρώην γραμματέως του.
Η γνωριμία του Νικ με την κόρη τού Γουάιαντ Ντόροθι (Μορίν Ο’Σάλιβαν) και η προτροπή της Νόρα θα παρασύρουν τον αντισυμβατικό ντετέκτιβ, και το σκύλο του Άστα, στην αναζήτηση του πραγματικού δολοφόνου, με τα πτώματα να συσσωρεύονται, τους παράξενους χαρακτήρες – φίλους του ζευγαριού να πληθαίνουν και τα πάντα να αποκαλύπτονται σε ένα αλά Άγκαθα Κρίστι επίσημο γεύμα με όλους τους υπόπτους παρόντες.
Ο λαβυρινθώδης, σκοτεινός και απειλητικός κόσμος των Σαμ Σπέιντ και Κοντινένταλ Οπ ανοίγει εδώ πολλές φωτεινές χαραμάδες σε μια ειρωνική ελαφρότητα, η οποία πλουτίζει τις απαισιόδοξες ιδέες του νουάρ με πνευματώδες χιούμορ. Η απληστία, η διπλοπροσωπία και η αδυναμία της νομοθετημένης εξουσίας στήνουν και πάλι το παραπλανητικό παιχνίδι τους, αλλά αυτή τη φορά οι Τσαρλς το παίζουν με σαρκαστικό χαμόγελο, χαρωπό κυνισμό και, όσο συνεχίζουν να καταφθάνουν τα ποτά, αισιόδοξη ψυχραιμία.
Μια μέθοδο που οι Γουίλιαμ Πάουελ και Μίρνα Λόι τελειοποίησαν κινηματογραφικά με αμίμητη πειθώ, γι’ αυτό και συνέχισαν τις περιπέτειες του γοητευτικού ζεύγους για πέντε ακόμα ταινίες ως το 1947, με τους Πίτερ Λόφορντ και Φίλις Κερκ να τους διαδέχονται στην τηλεοπτική εκδοχή τού «The Thin Man», την οποία πρόβαλε το NBC από το 1957 ως το 1959.
Βρείτε όλες τις must see ταινίες για την καραντίνα εδώ.