Μια ταινία (την ημέρα) για την καραντίνα #4: «Το Μαγαζί της Γωνίας»

Κάνουμε #cinematherapy βλέποντας ταινίες που χαλαρώνουν, φτιάχνουν το κέφι και πάνε κόντρα στην κλειστοφοβική διάθεση.

Μια ταινία (την ημέρα) για την καραντίνα #4: «Το Μαγαζί της Γωνίας»

Κάνουμε #cinematherapy βλέποντας ταινίες που χαλαρώνουν, φτιάχνουν το κέφι και πάνε κόντρα στην κλειστοφοβική διάθεση.

80 χρόνια μετά και αυτό το «Μαγαζί…» μπορεί ακόμα να σε κάνει να αλλάξεις γνώμη για τη ρομαντική κομεντί, το πιο τυποποιημένο χολιγουντιανό κινηματογραφικό είδος σήμερα. Η δεκαετίες του ’30 και του ‘40, όμως, ήταν η χρυσή εποχή της και δημιουργοί σαν τον Φρανκ Κάπρα, τον Πρέστον Στάρτζες, τον Χάουαρντ Χοκς και πάνω απ’ όλους τον Ερνστ Λιούμπιτς μεγαλουργούσαν. Γερμανός μετανάστης, ο τελευταίος έφτασε τη σκρούμπολ κωμωδία στην τελειότητά της («Μπελάδες στον Παράδεισο», «Νινότσκα», «Να Ζει Κανείς ή να μη Ζει;») με το αέρινο σκηνοθετικό στιλ του, το οποίο καθιερώθηκε ως «το άγγιγμα Λιούμπιτς»: ένας συνδυασμός αφηγηματικής φινέτσας, κομψής σάτιρας, ρομαντικού… κυνισμού, κοφτερών διαλόγων και εξαίρετου τάιμινγκ.

Βασισμένο στο θεατρικό έργο του Ουγγροαμερικανού Μίκλος (Νικόλαους) Λάζλο «Parfumerie», το «Μαγαζί της Γωνίας» (1940) εξελίσσεται μεν στη Βουδαπέστη, περιγράφει όμως διεισδυτικά την προπολεμική Αμερική του New Deal, διηγούμενο ταυτόχρονα μια πρωτότυπη ερωτική ιστορία. Αυτή του Άλφρεντ και της Κλάρα, δυο υπαλλήλων σε ένα μαγαζί δερμάτινων ειδών που τσακώνονται διαρκώς. Αγνοούν όμως ότι αλληλογραφούν μεταξύ τους ανώνυμα, ανταλλάσσοντας απόψεις περί τέχνης, λογοτεχνίας και της ζωής γενικότερα, και έχουν ερωτευτεί ο ένας τον άλλον. Οι Τζέιμς Στιούαρτ και Μάργκαρετ Σάλαβαν περιστοιχίζονται από μια χούφτα απολαυστικών και γραφικών χαρακτήρων, τους οποίους ο Λιούμπιτς στριμώχνει ανάμεσα στους τέσσερις τοίχους του καταστήματος, διασκεδάζοντας με τα πάθη και τις φιλοδοξίες τους, οι οποίες περιστρέφονται όλες γύρω από τον επαγγελματικό ανταγωνισμό.

Μια ταινία (την ημέρα) για την καραντίνα #4: «Το Μαγαζί της Γωνίας» - εικόνα 1

Σε ένα περιβάλλον όπου τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται – από το αντικείμενο του πόθου των δυο πρωταγωνιστών ως τον εραστή της γυναίκας του αφεντικού –η αγωνία για κοινωνική άνοδο και το κυνήγι της οικονομικής επιτυχίας κυριαρχούν ολοκληρωτικά. Το ίδιο και η έλλειψη πραγματικής επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους (μεταξύ των ηρώων παρεμβάλλονται διαρκώς εμπόδια, αντικείμενα, κλειστές πόρτες…), την οποία ο Λιούμπιτς σαρκάζει με ανάλαφρο αλλά φαρμακερό, στιλάτο, μα τόσο επώδυνο τρόπο, ο οποίος (αντίθετα από το άνευρο «Έχετε Μήνυμα στον Υπολογιστή σας», ριμέικ του 1998) δείχνει πόσο μακριά μπορεί να φτάσει κινηματογραφικά μια διασκεδαστικότατη και συγκινητική ρομαντική κομεντί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Pt-shorts: Οι βραβευμένες ταινίες του 2025 στην Αθήνα

Tο pt-shorts: Potidania Film Festival επιστρέφει στην Αθήνα με μια ειδική προβολή των 6 βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους του 2025.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 20 Νοεμβρίου.

Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ, πώς κέρδισες τη Χρυσή Άρκτο με τα "Όνειρα";

Συναντήσαμε στο Βερολίνο τον φετινό νικητή της Μπερλινάλε, ο οποίος έκανε την έκπληξη, επικρατώντας στο διεθνές διαγωνιστικό με ένα τολμηρό ρομαντικό δράμα.

Απόψε βλέπουμε δωρεάν το "Επτά Αινίγματα για τον Ντετέκτιβ Χάρι" στο Κολωνάκι

Μία πρόταση με ελεύθερη είσοδο, στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης και το πλαίσιο του HAU Movie Club.

Όνειρα

Χρυσή Άρκτος στο Βερολίνο για το τρίτο και καλύτερο μέρος της τριλογίας "Sex/Love/Dreams". Κατά βάση διαλογικό, περιγράφει γλαφυρά, εξομολογητικά και συγκινητικά μια πολυδιάστατη ιστορία ενηλικίωσης. | Powered by Uber.

Η Αγάπη που Απομένει

Χαριτωμένες βινιέτες, ονειρικά ιντερμέδια, λυρική ατμόσφαιρα και τρυφερό χιούμορ. Μια λοξή προσέγγιση στο οικογενειακό δράμα, που μοιάζει να παραμένει στη διασκεδαστική επιφάνεια. | Powered by Uber.

Νυχτερινή Εφημερία

Καλοσκηνοθετημένο, αν και σεναριακά μονοδιάστατο δράμα στα όρια του θρίλερ, με στιβαρή ερμηνεία από τη Λεόνι Μπένες ("Στο Γραφείο Καθηγητών"). | Powered by Uber.