Ο Αόρατος Άνθρωπος

2

Ελεύθερο κι ευρηματικά προσαρμοσμένο στο φεμινιστικό παρόν ριμέικ του κλασικού «Αόρατου Ανθρώπου» (1933), σκηνοθετημένο σαν ταινία τρόμου. Ατμοσφαιρικά επιβλητικό, προσπερνά με ταχύτητα χαρακτήρες και κοινωνικές αναφορές, πριμοδοτώντας μια λυτρωτικά βίαιη, πανηγυρικά σαδιστική λύση.

Ο Αόρατος Άνθρωπος

Μέλος της εξέχουσας κινηματογραφικής παρέας των «τεράτων της Universal», ο βασισμένος στο μυθιστόρημα του Χ.Τζ. Γουέλς «Αόρατος Άνθρωπος» (1933) του Τζέιμς Γουέιλ υπήρξε μία από τις σπουδαιότερες στιγμές του κλασικού σινεμά του φανταστικού. Το σύγχρονο ριμέικ του όμως δεν εντάσσει τον ήρωα στο καινούργιο Monster Universe («Μούμια», «Λυκάνθρωπος»), αλλά τον προσεγγίζει με εντελώς ανανεωτικό πνεύμα, σαν φτηνή (προϋπολογισμού 7 εκατ. δολαρίων) ταινία τρόμου.

Την όλη διασκευή αναλαμβάνει ο εξπέρ του είδους Λι Γουάνελ (σεναριογράφος των «Saw», «Παγιδευμένη Ψυχή» και σκηνοθέτης του «Upgrade»), ο οποίος προσαρμόζει τη βασική ιδέα στο φεμινιστικό παρόν, ρίχνοντας το δραματικό βάρος στην ηρωίδα της υπόθεσης. Την παγιδευμένη σε μια βάναυση σχέση Σεσίλια, η οποία –σε μια άκρως αγωνιώδη εναρκτήρια σεκάνς– καταφέρνει να δραπετεύσει από τον βάναυσο εραστή της και να καταφύγει στο σπίτι ενός γνωστού της αστυνομικού. Δεν θα τολμήσει να βγει από την πόρτα του μέχρι να πληροφορηθεί πως ο πρώην της αυτοκτόνησε. Αλλά εκείνος, πρωτοπόρος επιστήμονας στην οπτική, της επιφυλάσσει μια δυσάρεστη έκπληξη.

Ο Αόρατος Άνθρωπος - εικόνα 1

Η πάντα ευρηματική στην προσέγγιση των ρόλων της Ελίζαμπεθ Μος προσδίδει βάθος, πάθος κι εσωτερική δυναμική στην ευάλωτη Σεσίλια, με τον Γουάνελ να τυλίγει σε μια επιβλητική, διαρκώς απειλητική ατμόσφαιρα το… κενό που την περιβάλλει. Μοιάζει όμως να «διασκεδάζει» μάλλον υπερβολικά με το πώς θα οργανώσει την κάθε αόρατη παγίδα που περιμένει την κακοποιημένη ηρωίδα του, προσπερνώντας με ταχύτητα χαρακτήρες και κοινωνικές αναφορές. Λίγα στοιχεία που αφορούν το χαρακτήρα της Σεσίλια ενσωματώνονται στην πλοκή, η αντρική βία περιορίζεται σε ψυχιατρικού τύπου παρέκκλιση και η αφήγηση χτίζεται πριμοδοτώντας μια πανηγυρικά σαδιστική λύση, η οποία θα καταχειροκροτηθεί σίγουρα στους κατάμεστους πολυκινηματογράφους.

ΗΠΑ, Αυστραλία. 2020. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: TULIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Αόρατος Άνθρωπος

The Invisible Man
2
  • Θρίλερ
  • 2020
  • Διάρκεια: 124 '
  • Λι Γουάνελ

Η Σεσίλια είναι μια κακοποιημένη γυναίκα, παγιδευμένη σε μια βάναυση σχέση από την οποία καταφέρνει να δραπετεύσει. Καταφεύγει στο σπίτι ενός γνωστού της αστυνομικού και λίγο αργότερα μαθαίνει πως ο βάναυσος εραστή της έχει αυτοκτονήσει. Αλλά εκείνος, πρωτοπόρος επιστήμονας στην οπτική, της επιφυλάσσει μια δυσάρεστη έκπληξη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.