Οι Μητέρες μας

3

Χρυσή Κάμερα στις Κάνες για μια στρατευμένη στα μηνύματά της, αλλά κινηματογραφικά τίμια προσπάθεια αφύπνισης της ιστορικής συνείδησης μιας χώρας.

Οι Μητέρες μας 'Οι Μητέρες μας'

Ο μοντέρ («Ηφαίστειο» του Χάιρο Μπουσταμάντε) και πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης Σεζάρ Ντίαζ έχει το μάτι για εκείνες τις οπτικές συνθέσεις που, χωρίς να εντυπωσιάζουν τον θεατή, δημιουργούν μια ιδιαίτερη συναισθηματική ατμόσφαιρα. Ένας ανθρώπινος σκελετός «συναρμολογείται» στο νεκροτομείο, μάνα και γιος αγκαλιάζονται στο διάδρομο ενός νοσοκομείου, ένα αυτοκίνητο διασχίζει αργά έναν ορεινό χωματόδρομο, μια γυναίκα αφηγείται αποτρόπαιες πράξεις με σταθερή φωνή και ψύχραιμο βλέμμα…

Βρισκόμαστε στη Γουατεμάλα του 2018, όπου ο νεαρός ανθρωπολόγος Ερνέστο δουλεύει ως ιατροδικαστής που ταυτοποιεί τις σορούς ανθρώπων οι οποίοι μέχρι τότε θεωρούνταν αγνοούμενοι. Κι ενώ η χώρα συγκλονίζεται από τη δίκη των αξιωματικών που εμπλέκονται σε εγκλήματα κατά τη διάρκεια του εμφυλίου, μια γυναίκα από την επαρχία τον επισκέπτεται με άλλη μία ιστορία βασανιστηρίων κι εν ψυχρώ εκτελέσεων. Η ιστορία της όμως προσφέρει στον Ερνέστο πληροφορίες που θα τον οδηγήσουν στα χνάρια του αντάρτη πατέρα του, τον οποίο δεν γνώρισε ποτέ. Ή μήπως όλα αυτά είναι ευσεβείς πόθοι, όπως του επισημαίνει η μητέρα του, η οποία είναι φειδωλή στις λεπτομέρειες της σχέσης της με τον νεκρό σύζυγό της;

Οι Μητέρες μας - εικόνα 1

Λιτό σινεμά, που επικεντρώνεται στους ανθρώπους και στην αδυναμία τους να χειριστούν το επώδυνο παρελθόν τους, με τον Σέζαρ Ντίαζ να επιλέγει τον απλούστερο και τιμιότερο τρόπο για να σχολιάσει την προσπάθεια αφύπνισης της ιστορικής συνείδησης της χώρας του. Τοποθετεί τους χαρακτήρες του μπροστά σε προβλέψιμα διλήμματα και τους οδηγεί σε ένα ευκολοδιάβατο μονοπάτι συνειδητοποίησης, σερβίροντας στον θεατή σαφή και ξεκάθαρα συμπεράσματα. Η σκηνοθετική προσέγγισή του όμως είναι διακριτικά περίτεχνη (Χρυσή Κάμερα στις Κάνες) και η ματιά του καθαρτικά τρυφερή, ενώ το εξομολογητικό φινάλε δύσκολα θα αφήσει κάποιον ασυγκίνητο.

Γουατεμάλα, Βέλγιο. 2019. Διάρκεια: 78΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Μητέρες μας

Nuestras Madres
3
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 78 '
  • Σεζάρ Ντίαζ

Στην Γουατεμάλα του 2018 ο νεαρός Ερνέστο δουλεύει ως ιατροδικαστής, ταυτοποιώντας σωρούς με ανθρώπους που μέχρι εκείνη τη στιγμή θεωρούνταν αγνοούμενοι. Κι ενώ η χώρα συγκλονίζεται από τη δίκη των στρατιωτικών που εμπλέκονται σε εγκλήματα κατά τη διάρκεια του πρόσφατου εμφυλίου, μια πληροφορία θα οδηγήσει τον Ερνέστο στα χνάρια του αντάρτη πατέρα του, τον οποίο δεν γνώρισε ποτέ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πλήθος σινεφίλ αφιερωμάτων στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Οι πρώτες ανακοινώσεις του φεστιβάλ περιλαμβάνουν μια σειρά must προβολών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.