Έμα

2,5

Με ένταση και ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ, η ταινία ρίχνει το βάρος της στη στιλάτη, πρωτότυπη αφήγηση και δυσκολεύεται να κερδίσει το στοίχημα τόσο ως προς την πλοκή όσο και ως προς τους χαρακτήρες της.

Έμα

Τα ιστορικά γεγονότα κρατούν σταθερά κομβικό ρόλο συμπρωταγωνιστή στις ταινίες του Χιλιανού Πάμπλο Λαραΐν, είτε πρόκειται για βιογραφίες («Νερούδα», «Jackie») είτε για δράματα εμπνευσμένα από πραγματικά περιστατικά της πρόσφατης Ιστορίας της πατρίδας του («Post Mortem», «No», «Η Μυστική Λέσχη»). Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με την «Έμα», την οποία ο σκηνοθέτης γύρισε στο γραφικό Βαλπαραΐσο τρία χρόνια μετά το αγγλόφωνο, υποψήφιο για 3 Όσκαρ σινε-πορτρέτο της Τζάκι Κένεντι.

Εδώ έχουμε και πάλι μια ιστορία γυναικείας απελευθέρωσης, σε εντελώς διαφορετικό ύφος όμως, καθώς ο Λαραΐν αρέσκεται στο να πειραματίζεται αφηγηματικά. Αυτήν τη φορά υιοθετεί μια πιο εξεζητημένη, εξπρεσιονιστική φόρμα, ταιριαστή με τις εντυπωσιακές χορογραφίες του Γκαστόν, συζύγου της Έμα. Εκείνη είναι μια νεαρή γυναίκα που νιώθει ελεύθερη μόνο όταν χορεύει και προσπαθεί να ξαναβάλει σε τάξη τη ζωή της έπειτα από ένα τραυματικό γεγονός: η βίαιη, φονικά επικίνδυνη συμπεριφορά του θετού γιου της Πόλο την έχει αναγκάσει να τον απαρνηθεί επίσημα (τον έχει αναλάβει η πρόνοια), γεγονός που έχει μετανιώσει πικρά. Προσπαθεί να μάθει νέα του και ταυτόχρονα να ξεκαθαρίσει τη σχέση της με τον Γκαστόν, τον οποίο κατηγορεί για εγωισμό και αδιαφορία.

Έμα - εικόνα 1

Η αντρική ματαιοδοξία, η γυναικεία ανασφάλεια, η καλλιτεχνική έπαρση, οι άκαμπτες κοινωνικές επιταγές, όλα δέχονται τα βιτριολικά βέλη του Λαραΐν, ο οποίος λικνίζει την κάμερά του στο ρυθμό του ρέγκετον που χορεύει η Έμα, θυμίζοντάς μας πως τα συναισθήματα είναι πριν από όλα σωματικές εκφράσεις (το παράλληλο μοντάζ στις ερωτικές σκηνές είναι ανάλογα χορογραφημένο). Αυτές όμως δυσκολεύονται να βρουν διέξοδο σε ένα πλέγμα συνθηκών, σχέσεων και υποχρεώσεων που παγιδεύουν την επιθυμία, η οποία ωθεί την Έμα σε μια (φαινομενικά) αυτοσχέδια και αντιδραστική εξέγερση αυτογνωσίας. Ο Λαραΐν την περιγράφει με ένταση και ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ, ρίχνει όμως σχεδόν όλο το βάρος στη στιλάτη, πρωτότυπη αφήγηση κι έτσι δυσκολεύεται να κερδίσει το στοίχημα της συναισθηματικής εμπλοκής μας τόσο στην πλοκή όσο και στα πάθη των χαρακτήρων.

Χιλή. 2019. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Έμα

Ema
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 102 '
  • Πάμπλο Λαραΐν

Έπειτα από ένα τραυματικό γεγονός που θα συγκλονίσει την οικογένειά της, η Έμα, μια νεαρή γυναίκα που ζει μέσα από το χορό, προσπαθεί να ξαναχτίσει τη ζωή της, αναλαμβάνοντας κάθε ρίσκο για να τα καταφέρει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.