Στο Λαβύρινθο

1

Ο Ιταλός μετρ του crime novel και σκηνοθέτης του φιλμ «Κορίτσι στην Ομίχλη» διασκευάζει ακόμη ένα δικό του μυθιστόρημα, παγιδευμένος στο λαβύρινθο μιας ελάχιστα πειστικής, γεμάτης εκνευριστικά εκβιαστικές ανατροπές ιστορίας με κοινότοπα συμπεράσματα.

Στο Λαβύρινθο

Από το πρώτο μυθιστόρημά του («Ο υποβολέας») και το «Κορίτσι στην Ομίχλη», το οποίο ο ίδιος διασκεύασε και σκηνοθέτησε το 2017, έως την τελευταία ταινία του, ο Ντονάτο Καρίζι έλκεται από τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης, όπως οι περισσότεροι συγγραφείς αστυνομικού μυστηρίου. Οι ευπώλητες ίντριγκες του Ιταλού περιστρέφονται γύρω από σαδιστικά εγκλήματα, εξαφανίσεις, απαγωγές και παιχνίδια γάτας και ποντικού, ανάμεσα σε θύτες και θύματα, με ψυχικά τραυματισμένους, προβληματικούς χαρακτήρες να αντιπαρατίθενται πάνω στις συχνά δυσδιάκριτες έννοιες του δίκαιου και του άδικου.

Έτσι, χωρίς να απομακρυνθούμε πολύ από το ύφος του «Κοριτσιού…», στον «Λαβύρινθο» μια νεαρή μαθήτρια πέφτει θύμα απαγωγής και ξυπνάει ύστερα από δεκαπέντε χρόνια στο δωμάτιο ενός νοσοκομείου, ενώ δεν θυμάται απολύτως τίποτα. Ένας ψυχολόγος προσπαθεί να τη βοηθήσει να ανακτήσει τη μνήμη της και την ίδια στιγμή ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, ο οποίος την αναζητούσε όταν πρωτοεξαφανίστηκε, αρχίζει τη δική του παράλληλη έρευνα.

Στο Λαβύρινθο - εικόνα 1

Ο Καρίζι, δυστυχώς, επαναλαμβάνει τον εαυτό του στον τρόπο με τον οποίο παραπλανεί με το ζόρι τον θεατή, κρατώντας για το φινάλε τον βαρύ σεναριακό άσο που τραβά απρόσμενα (;) από το μανίκι του (ακριβώς όπως στο «Κορίτσι…»). Το τρικ θα μπορούσε να δουλέψει αν στο προηγούμενο δίωρο είχαμε παρασυρθεί εντός μιας πειστικής, αγωνιώδους πλοκής, που εξελίσσεται σε δύο παράλληλες πίστες (η «ανάκριση» του profiler/ψυχολόγου και η έρευνα του ντετέκτιβ) και αποκαλύπτει κομμάτι κομμάτι το μυστικό του λαβυρίνθου, εκεί όπου ο απαγωγέας κρατούσε έγκλειστο το θύμα του. Αντ’ αυτού, εξυπνακίστικοι διάλογοι και σοβαροφανείς μονόλογοι, αδέξια τρικ κι εκνευριστικά εκβιαστικές ανατροπές μάς πετούν έξω από μια προκάτ ιστορία κοινότοπων συμπερασμάτων.

Ιταλία. 2019. Διάρκεια: 130΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Στο Λαβύρινθο

L'Uomo del Labirinto / Into the Labyrinth
1
  • Θρίλερ
  • 2019
  • Διάρκεια: 130 '
  • Ντονάτο Καρίζι

Μια μαθήτρια πέφτει θύμα απαγωγής και ξυπνάει ύστερα από δεκαπέντε χρόνια στο δωμάτιο ενός νοσοκομείου, ενώ δεν θυμάται απολύτως τίποτα. Ένας ψυχίατρος προσπαθεί να τη βοηθήσει να ανακτήσει τη μνήμη της, ενώ την ίδια στιγμή ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, ο οποίος την αναζητούσε όταν πρωτοεξαφανίστηκε, αρχίζει τη δική του παράλληλη έρευνα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.