Τραγούδι Χωρίς Όνομα

3

Ο αβίαστος λυρισμός συνδυάζεται με τη νευρικότητα ενός εφιάλτη, σε ένα μερικώς ατελές μα συνολικά εντυπωσιακό αισθητικά και συγκινητικό ντεμπούτο, σκηνοθετημένο με δυναμισμό.

Τραγούδι Χωρίς Όνομα

Eνα αισθητικά εντυπωσιακό ντεμπούτο που ξεχειλίζει ταλέντο και διαθέτει την αυτοπεποίθηση να διαχειριστεί ετερόκλητες θεματικές, το φιλμ της Περουβιανής Μελίνα Λεόν εμπνέεται από μια τραγική αληθινή ιστορία με φόντο την ταραχώδη δεκαετία του ’80 που έζησε η χώρα. Σε ένα πολιτικά ασταθές κλίμα, με την οικονομία σε ελεύθερη πτώση, τις αντάρτικες ομάδες σε πλήρη ισχύ και τη φτώχεια να είναι καθεστώς, ένα νεαρό ζευγάρι ετοιμάζεται να αποκτήσει παιδί. Εξαιτίας της δεινής οικονομικής κατάστασής του, εμπιστεύεται μια κλινική που υπόσχεται δωρεάν ιατρική περίθαλψη. Αμέσως μετά τον τοκετό όμως οι νοσοκόμες χωρίζουν το μωρό από τη μητέρα, την οποία και διώχνουν, ενώ στη συνέχεια εξαφανίζονται. Ανήμπορη να εντοπίσει το παιδί της, η γυναίκα βρίσκει αναπάντεχα στήριξη σε έναν δημοσιογράφο αποφασισμένο να τη βοηθήσει.

Η ταινία της Λεόν εκπέμπει την εγγενή μελαγχολία ενός κύκνειου άσματος, με υλικά την ποιητική διάθεση, τον αβίαστο λυρισμό και τη νευρικότητα ενός εφιάλτη. Τα κάδρα της, ασφυκτικά, εγκλωβίζουν τους χαρακτήρες στα προσωπικά τους αδιέξοδα. Μοιάζει σαν ο καθένας να βρίσκεται στο προσωπικό του κελί, την ώρα που γύρω του ο κόσμος καταρρέει, με αποτέλεσμα η κραυγή απελπισίας μιας μητέρας να χάνεται μάταια στον εκκωφαντικό θόρυβο. Η Λεόν δίνει έμφαση στο προφίλ κάθε χαρακτήρα, αποδυναμώνοντας την αίσθηση της αγωνίας που προηγουμένως κατασκεύασε επιτυχημένα, ώστε να αντιπαραβάλει εναλλακτικές πτυχές εκμετάλλευσης (οικονομική, πολιτική) που γίνονται καθεστώς σε μια κοινωνία κανιβαλιστική, η οποία δίνει περισσότερη σημασία στον πληθωρισμό από ό,τι στην απαγωγή ενός παιδιού.

Τραγούδι Χωρίς Όνομα - εικόνα 1

Η Λεόν τοποθετείται διακριτικά και χωρίς μεγαλοστομίες απέναντι στην αδικία, στην αποξένωση και στο ταξικό χάσμα –αν και με περισσότερους υπαινιγμούς από όσο θα έπρεπε–, την ώρα που οι ήρωές της αναζητούν μια απελευθερωτική λύση. Εκείνη θα έρθει με τη μορφή μιας κάπως βεβιασμένης και ανοιχτής σε ερμηνείες κατακλείδας, που αφήνει μετέωρες σημαντικές πτυχές της υπόθεσης, η οποία όμως καταφέρνει να συγκινήσει βαθιά.

Περού, Ισπανία, ΗΠΑ. 2019. Α/Μ. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Τραγούδι Χωρίς Όνομα

Cancion sin Nombre / Song Without a Name
3
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 97 '
  • Μελίνα Λεόν

Ένα φτωχό νεαρό ζευγάρι εμπιστεύεται τη γέννηση του πρώτου του παιδιού σε μια κλινική που υπόσχεται δωρεάν ιατρική περίθαλψη. Οι νοσοκόμες όμως χωρίζουν το βρέφος από τη μητέρα του κι εξαφανίζονται, με την άτυχη γυναίκα να προσπαθεί να το εντοπίσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι πολυβραβευμένες ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Χρυσοί Φοίνικες, Όσκαρ και τίτλοι που σάρωσαν διεθνή φεστιβάλ μαζί με πολλά ακόμα διακριμένα φιλμ που παίζονται στις σκοτεινές αίθουσες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/10/2025

Ο Άντρες Βέγιελ έκανε ένα ντοκιμαντέρ για το ναζισμό, το σινεμά και το σκότος της Λένι Ρίφενσταλ

Μία από τις πιο ξεχωριστές ταινίες της χρονιάς ρίχνει φως στην αμφιλεγόμενη προσωπικότητα μιας δημιουργού που άλλαξε το ρου της κινηματογραφικής ιστορίας.

Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για τους κινηματογραφόφιλους να παρακολουθήσουν τις ελληνικές σπουδαστικές ταινίες του φετινού προγράμματος στον κινηματογράφο Ίριδα.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (16-22/10)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

"Αρκουδότρυπα και "Βουγονία" ένα βήμα πριν τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου

Οι δύο ταινίες συμπεριλαμβάνονται στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου που οδηγεί στην 38η απονομή των δαφνών της.

10 ταινίες με πρωταγωνιστές αξιαγάπητα κατοικίδια

Ο κινηματογράφος μέσα από τις ζωές των κατοικίδιων μας είναι πιο συναρπαστικός, διασκεδαστικός και πολύχρωμος.

Σεμινάριο για ένα "Σινεμά στα Άκρα: Από το Δόγμα 95 στο Weird Wave"

Ο κριτικός κινηματογράφου του "α", Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, παρουσιάζει μια σειρά συναντήσεων γύρω από τα τολμηρότερα κινηματογραφικά ρεύματα των τελευταίων ετών.