Το Χρυσό Γάντι

2,5

Τολμηρή βιογραφία-κοινωνική μελέτη πάνω στη βία, επιχειρεί εσκεμμένα να προκαλέσει τον αποτροπιασμό. Σκληρού ρεαλισμού, φλερτάρει με την πορνογραφία της ασχήμιας και δεν ολοκληρώνει πειστικά όλα όσα αμφιλεγόμενα θέλει να υπερασπιστεί.

Το Χρυσό Γάντι

Το «Χρυσό Γάντι» είναι μια άσχημη ταινία, ακριβώς όπως την ήθελε ο Φατίχ Ακίν. Δημιουργός που δεν φοβάται να αναμετρηθεί με τα πιο καυτά και πολιτικώς μη ορθά θέματα, επιστρέφει μετά το «Μαζί Ποτέ» στη γεμάτη απωθημένες εντάσεις γερμανική κανονικότητα με μια προκλητική βιογραφία. Αυτήν του διαβόητου serial killer της δεκαετίας του ’70 Φριτς Χόνκα, μέσω της οποίας επιχειρεί ένα καυστικό σχόλιο για το μεταπολεμικό θαύμα που στήθηκε πάνω στα ερείπια του Γ΄ Ράιχ και το βαθύ εθνικό τραύμα που έπρεπε να επουλωθεί πάση θυσία.

Ο Ακίν έχει μιλήσει επανειλημμένα για την αόρατη βία που ελλοχεύει στη βορειοευρωπαϊκή καθημερινότητα και τώρα αποφάσισε να δείξει σε όλη της τη «μεγαλοπρέπεια». Γι’ αυτό και η σκηνοθετική προσέγγιση της ιστορίας του Χόνκα είναι εκείνη ενός ακατέργαστου ρεαλισμού που δεν εξωραΐζει ούτε την ελάχιστη λεπτομέρεια, γεμίζοντας τα υποδειγματικά γεωμετρικά κάδρα του φιλμ με αποτρόπαιες εικόνες, οι οποίες θαρρείς πως αναδύουν αβάσταχτα απωθητικές… μυρωδιές. Η ασχήμια είναι κυρίαρχη, η βία –πάντα απέναντι σε γυναίκες– απροκάλυπτη, γυμνή, και η σήψη πανταχού παρούσα (σκηνογραφία και φωτισμοί κινούνται στις αποχρώσεις της ώχρας, του κίτρινου και του καφέ). Η μίζερη καθημερινότητα του ήρωα γίνεται ένα δυσώδες, εσωτερικό ψυχολογικό τοπίο το οποίο απλώνεται σε όλο το Αμβούργο, σε όλη τη χώρα, σε όλα τα ’70s...

Το Χρυσό Γάντι - εικόνα 1

Σαν ένας καινούργιος Χανς Μπέκερτ (ο δολοφόνος του «Μ»), ο Χόνκα είναι ένας περιθωριακός της ευνομούμενης, αναπτυσσόμενης και υποδειγματικά οργανωμένης γερμανικής κοινωνίας ο οποίος αντανακλά τα απωθημένα σκοτεινά ένστικτά της. Ο Ακίν προσπαθεί να σταθεί απέναντί του απαξιωτικά (σπρώχνοντας τον θεατή να νιώσει αφόρητη ενόχληση από τις πράξεις του) αλλά και με μια κατανόηση που παραμένει εγκεφαλική, αποστασιοποιημένα κοινωνιολογική – εδώ έγκειται και όλη η διαφορά με την ηρωίδα του «Ποτέ Μαζί». Φλερτάροντας με την πορνογραφία της ασχήμιας, ο Τουρκογερμανός βιρτουόζος σκηνοθέτης παρασύρεται τελικά από τη δεξιοτεχνική, γραφική οπτικοποίησή της και δεν ολοκληρώνει πειστικά όλα όσα αμφιλεγόμενα θέλει να υπερασπιστεί.

Γερμανία, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Χρυσό Γάντι

Der Goldene Handschuh / The Golden Glove
2,5
  • Θρίλερ
  • 2019
  • Διάρκεια: 115 '
  • Φατίχ Ακίν

Στο Αμβούργο των αρχών της δεκαετίας του ’70 ο Φριτς Χόνκα ζει μια μοναχική, μίζερη καθημερινότητα. Πίσω από το αποκρουστικό παρουσιαστικό του όμως κανείς δεν φαντάζεται πως κρύβεται ένας κατά συρροή δολοφόνος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.