Φαντασία

1

Μουσικό μελόδραμα που προσπαθεί να ζωντανέψει (και να κριτικάρει) τα ελληνικά ’90s. Απελπιστικά σχηματικό και κακοστημένο, καταντάει αφηγηματικά ακατανόητο και αγγίζει τα όρια της παρωδίας.

Φαντασία

Σκηνοθέτης και σεναριογράφος περιπετειωδών κωμωδιών («Η Ληστεία», «Γκίνες»), ο Αλέξης Καρδαράς επιχειρεί τώρα να προσεγγίσει την πραγματικότητα των «αμαρτωλών» ’90s μέσα από μια ελάχιστα χιουμοριστική ιστορία ανόδου και πτώσης, όπως τη βιώνει η όμορφη, ταλαντούχα και φιλόδοξη Φωτεινή. Μια νεαρή τραγουδίστρια σε επαρχιακά σκυλάδικα, η οποία το 1993 καταφθάνει στην Αθήνα και στο νυχτερινό κέντρο «Χάντρες». Ανακάλυψη του βετεράνου μπουζουξή και λαϊκού συνθέτη Βλάση Χρηστάκη, θα γίνει δίπλα του το πρώτο όνομα της πίστας, όλα όμως θα αλλάξουν όταν γνωρίσει κι ερωτευτεί το λαϊκοπόπ είδωλο Νίκο Κόκκινο.

Η «Φαντασία» είναι ένα τυπικό μουσικό μελόδραμα, του οποίου η βασική σεναριακή ιδέα ξεκινάει από το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» και, περνώντας από τις «Διπλοπενιές» και το «Ρεμπέτικο», φτάνει στο «Χάραμα». Οι ήρωες έχουν να αντιμετωπίσουν το βαρύ τίμημα της επιτυχίας, με τη Φωτεινή να δηλώνεται εξαρχής ως σημαδεμένη από την απώλεια, καθώς ήδη από τη δεύτερη σκηνή χάνει, ως μικρό κορίτσι, τη μητέρα της σε αυτοκινητικό δυστύχημα και καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας αναζητά να μάθει την ταυτότητα του πατέρα της. Δίπλα σε αυτήν την πορεία αυτογνωσίας, το στόρι ενός μοιραίου ερωτικού τριγώνου και τα μουσικά ιντερμέδια (ο Μίνως Μάτσας έχει πιάσει στην εντέλεια το ζητούμενο κλίμα), ο Καρδαράς επιχειρεί να χωρέσει κι ένα διακριτικό (;) σχόλιο για το πασοκικό lifestyle της εποχής.

Φαντασία - εικόνα 1

Όλα μένουν στον αέρα όμως, χαντακωμένα από ένα απελπιστικά σχηματικό και κακοστημένο σενάριο και μια άτακτη, ανορθόγραφη αφήγηση. Πραγματολογικές λεπτομέρειες, χαρακτήρες, διάλογοι, ακόμη και η εικόνα των νυχτερινών κέντρων (στον «Διογένη» και στην παραλιακή τραγουδούσε η Φωτεινή ή στα «Κόκκαλα» στο Περιστέρι;), τα πάντα είναι τσαπατσούλικα κατασκευασμένα και ατάκτως ερριμμένα σε αυτό το αφελές, προβλέψιμο στόρι αστείας κορύφωσης (κανείς, μέσα κι έξω από την οθόνη, δεν συγκινείται στη σκηνή της «μεγάλης αποκάλυψης») και αμήχανων ερμηνειών, το οποίο ολοκληρώνεται αγγίζοντας τα όρια της παρωδίας.

Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Φαντασία

1
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 96 '
  • Αλέξης Καρδαράς

Στην Αθήνα του 1993 μια νεαρή τραγουδίστρια καταφθάνει από την επαρχία στο νυχτερινό κέντρο «Χάντρες» και γίνεται πρώτο όνομα δίπλα στο βετεράνο μπουζουξή και συνθέτη Βλάση Χρηστάκη. Η γνωριμία της με το λαϊκοπόπ είδωλο Νίκο Κόκκινο όμως θα είναι καθοριστική και ο έρωτάς τους θα αλλάξει τη ζωή και των τριών τους για πάντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
23/04/2024

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.

Horrorant Film Festival 2024: Φόβος και τρόμος στο Ελιζέ

Με 58 ταινίες από ολόκληρο τον κόσμο και ξεχωριστούς καλεσμένες η horror διοργάνωση επιστρέφει ξανά στο παραδοσιακό σπίτι της.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 25/4

Η Ζεντάγια, οι Unboxholics κι η Αγγελική Παπούλια προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στα σινεμά το καλοκαίρι του 2024

Ανακαλύψτε τους τίτλους που πρόκειται να βρεθούν στις μαρκίζες των θερινών κινηματογράφων τους επόμενους μήνες.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (18-24/4)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Κλείνουν οριστικά οι κινηματογράφοι Πάλας και Αλεξάνδρα;

Δυσοίωνες ειδήσεις που αφορούν δύο ιστορικές αίθουσες της Αθήνας θορύβησαν τους κατοίκους της πόλης τελευταία με τα δεδομένα, ωστόσο, να μην είναι τελεσίδικα.