Προβολή «Barry Lyndon» και έκδοση για τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Το αριστούργημα του σπουδαίου σκηνοθέτη προβάλλεται με αφορμή την κυκλοφορία ενός νέου βιβλίου για το έργο του.

Προβολή «Barry Lyndon» και έκδοση για τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Η σειρά εκδόσεων και προβολών «Με το Βλέμμα της Κριτικής» ετοιμάζει στο Exile Room (25/11, 19.30) ημερίδα με τίτλο «Στάνλεϊ Κιούμπρικ: Ο σκηνοθέτης από το μέλλον», με αφορμή την κυκλοφορία του ομότιτλου βιβλίου προς τιμήν του σπουδαίου δημιουργού.

Ο συλλογικός αυτός τόμος σε αρχισυνταξία του Νέστορα Πουλάκου κυκλοφορεί ήδη και καλύπτει το σύνολο των ταινιών του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Συμμετέχουν οι κριτικοί του «α» Χρήστος Μήτσης και Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος μαζί με τους: Γιώργο Ρούσσο, Τάσο Ρέτζιο, Γιώργο Παπαδημητρίου, Σταύρο Γανωτή, Δημήτρη Χαρίτο, Νίκο Τσαγκαράκη, Ιωσήφ Πρωιμάκη, Θόδωρο Σούμα. Χρέη σύμβουλου έκδοσης εκτελεί ο Γιώργος Ρούσσος.

Στις 25/11 αμέσως μετά την παρουσίαση του βιβλίου, θα προβληθεί ένα από τα αριστουργήματα του Κιούμπρικ το «Barry Lyndon» (1975), το οποίο θα προλογίσει ο κριτικός κινηματογράφου Σπύρος Δούκας (filmy.gr). Στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες του Κιούμπρικ, είχαμε γράψει για το «Barry Lyndon»:
«Μετά τη σκανδαλώδη επιτυχία του «Κουρδιστού Πορτοκαλιού», ο Κιούμπρικ καταφεύγει σε ένα σταθμό της αγγλικής λογοτεχνίας, την δια χειρός Γουίλιαμ Θάκερεϊ εξιστόρηση της κοινωνικής ανόδου και της αναπόφευκτης πτώσης του τυχοδιώκτη Μπάρι Λίντον στη Βρετανία των αρχών του 18ου αιώνα, και μετατρέπει την παραγωγή ενός δράματος εποχής σε μια πρωτοφανή κινηματογραφική περιπέτεια, τα γυρίσματα της οποίας κράτησαν σχεδόν δέκα μήνες. Τα περισσότερα εξωτερικά έγιναν στην Ιρλανδία, ενώ για τα νυχτερινά εσωτερικά, υπό το φυσικό φως των κεριών(!), χρειάστηκαν την κατασκευή ειδικών φακών από τον Τζον Άλκοτ, ο οποίος υπέγραψε μια από τις ατμοσφαιρικότερες φωτογραφίες της ιστορίας του σινεμά και βραβεύτηκε, όπως κι ο σκηνογράφος Κεν Άνταμ και η ενδυματολόγος Μιλένα Κανονέρο, με Όσκαρ. Το ίδιο και ο συνθέτης Λέοναρντ Ρόζενμαν, ο οποίος διασκεύασε αριστοτεχνικά πολλά κλασικά κομμάτια (Σούμπερτ, Μπαχ, Βιβάλντι, Μότσαρτ) ώστε να ταιριάζουν τέλεια στο αφηγηματικό τέμπο, το οποίο ο Κιούμπρικ (με τρεις άγονες οσκαρικές υποψηφιότητες) ενορχήστρωσε με μια απαράμιλλη δεξιοτεχνία που συνδυάζει σιωπηλές σεκάνς τελετουργικών ρυθμών με θεαματικά ρεαλιστικές σκηνές μάχης. Αξεπέραστο κινηματογραφικό επίτευγμα σε κάθε επίπεδο, το «Μπάρι Λίντον» εντυπωσιάζει ακόμα με την εμμονή στη λεπτομέρεια, τον άκρατο φορμαλισμό του και τον τρόπο με τον οποίο ο Κιούμπρικ μετατρέπει αυτόν τον οπτικό περφεξιονισμό σε αισθητική πρόταση, άμεσα δεμένη με τη δραματουργία (όλα εξελίσσονται μπροστά από την σκηνή της Ιστορίας) και την ιδεολογία του φιλμ, ένα μεγαλειώδες ρέκβιεμ για το τέλος μιας εποχής, αυτής της φεουδαρχίας, και την άνοδο της αστικής τάξης στην εξουσία».

Προβολή «Barry Lyndon» και έκδοση για τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ - εικόνα 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τα βραβεία του 15ου Animasyros 2022

Δείτε όλους τους νικητές του διεθνούς φεστιβάλ animation της Σύρου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/09/2022

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 29/9

Μια επική περιπέτεια και τέσσερις ακόμα τίτλοι προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Ο Ομάρ Ελ Ζοχάιρι κάνει την πατριαρχία "Φτερά και Πούπουλα"

Συνομιλούμε με το σκηνοθέτη του πρωτότυπου αιγυπτιακού δράματος όπου ο Μαγικός ρεαλισμός συναντά κοινωνική καταγγελία.

Ο Χρήστος Μασσαλάς, η Έλσα Λεκάκου και το θεαματικό "Broadway"

Το "α" συνάντησε το σκηνοθέτη και την πρωταγωνίστρια της εντυπωσιακής ελληνικής ταινίας, στην οποία η συνοχή ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας χορευτών – πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλελειμμένο αθηναϊκό θέατρο αρχίζει να καταρρέει εξαιτίας της άφιξης ενός νέου προσώπου.

Broadway

Αλμοδοβαρικό δράμα με αφηγηματική ευρηματικότητα και φρεσκάδα. Αν και χωρίς ολοκληρωμένες σεναριακές ιδέες, εντυπωσιάζει ως πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο.

Φτερά και Πούπουλα

Μεγάλο Βραβείο της "Εβδομάδας Κριτικής" των Καννών για μια αθόρυβη σουρεαλιστική σάτιρα που ανατέμνει βιτριολικά την αιγυπτιακή πραγματικότητα.

Μην Ανησυχείς Αγάπη Μου

Το American dream ως αστικός εφιάλτης και ένα ψυχολογικό θρίλερ που δεν ξέρει να διαχειριστεί, σεναριακά και σκηνοθετικά, τις ιδέες του, οδηγούμενο σε μια αυτοκαταστροφική, παρωδιακή σχεδόν κορύφωση.