Οι Άθλιοι

2,5

Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για μια σκηνοθετημένη με νεύρο και ρεαλισμό αστυνομική περιπέτεια (αλά «Ημέρα Εκπαίδευσης»), η οποία δεν αποφεύγει το διδακτισμό και τη δραματική υπερβολή.

Οι Άθλιοι

Μεγαλωμένος στο Μονφερμέιγ, ένα φτωχό προάστιο ανατολικά του Παρισιού, όπου ο Βικτόρ Ουγκό τοποθετεί το πανδοχείο των Θεναρντιέ στους «Αθλίους» του, ο 41χρονος πλέον Λαντζ Λι άρχισε να γυρίζει από πιτσιρίκος βίντεο πάνω στην καθημερινότητα της γειτονιάς του. Της παρέμεινε πιστός κινηματογραφικά και στις κατοπινές μικρού μήκους του, και στα ντοκιμαντέρ του, πολλά από τα οποία γύρισε σε συνεργασία με τον Ρομέν Γαβρά και τον φωτογράφο Ζε Αρ («Πρόσωπα & Ιστορίες»). Ποτισμένος από την αφηγηματικά ρεαλιστική και κοινωνικά ευαίσθητη κληρονομιά του Ουγκό, σκηνοθέτησε πρόπερσι το 16λεπτο και υποψήφιο για Σεζάρ polar «Οι Άθλιοι», του οποίου τη βασική ιδέα της πλοκής επεκτείνει τώρα στο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του.

Σε αυτό ένας νεαρός αστυνομικός μετατίθεται στην υποβαθμισμένη περιοχή Λε Μποσκέ του Μονφερμέιγ και αμέσως καταλαβαίνει πως οι κανόνες του δρόμου επιβάλλουν μια διαφορετική, ελάχιστα νόμιμη ισορροπία εξουσιών ανάμεσα στους αστυνομικούς, τους ντόπιους μικροκακοποιούς και τους κατοίκους. Προτού προλάβει να την εμπεδώσει, μπλέκει σε ένα περιστατικό βίαιης αντιπαράθεσης με παιδιά της γειτονιάς, ένα εκ των οποίων τραυματίζεται σοβαρά. Το γεγονός καταγράφει η κάμερα από το drone ενός νεαρού και η μάχη για την απόκτηση του επίμαχου, επιβαρυντικού για την αστυνομία βίντεο ξεκινάει ανάμεσα σε πολλούς διεκδικητές.

Οι Άθλιοι - εικόνα 1

Το «Μίσος» συναντά την «Ημέρα Εκπαίδευσης», σε μια σκηνοθετημένη με πυρετώδη νατουραλισμό αστυνομική περιπέτεια, η οποία δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις αντίστοιχες χολιγουντιανές. Γνώστης του κινηματογραφικού είδους αλλά και της παρατημένης πραγματικότητας των banlieues, ο Λι αντλεί αλήθειες από αληθινά περιστατικά, παίρνει ιδέες από τις εξεγέρσεις του 2005, ανακατεύει εύκολα κλισέ, τον ουμανισμό του Ουγκό, την εθνική έξαρση για την περσινή κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου και υπογράφει μια θεαματικότατη (και αυτάρεσκη στη βιρτουοζιτέ της) πολιτικοκοινωνική καταγγελία, η οποία δεν αποφεύγει το διδακτισμό και τη δραματική υπερβολή. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες, βραβείο κοινού στις Νύχτες Πρεμιέρας και γαλλική υποβολή για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Άθλιοι

Les Miserables
2,5
  • Αστυνομική
  • 2019
  • Διάρκεια: 102 '
  • Λαντζ Λι

Μια συνηθισμένη αστυνομική περιπολία στα παρισινά προάστια οδηγείται σε μια βίαιη αντιπαράθεση, την οποία καταγράφει η κάμερα από το drone ενός νεαρού. Για διαφορετικούς λόγους, πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να πάρουν το επίμαχο, επιβαρυντικό για την αστυνομία βίντεο στα χέρια τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.