Κλέφτης Αλόγων

2,5

Υποβλητική η σκηνοθετική ατμόσφαιρα (βραβείο φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου), η οποία δεν μπορεί να φορτίσει με ένταση κι ενδιαφέρον τη φλύαρη πλοκή.

Κλέφτης Αλόγων

Oσος κυνισμός περίσσευε από το ανατριχιαστικά ξεκαρδιστικό «Με Σειρά Εξαφάνισης», το οποίο ο ίδιος ο Χανς Πέτερ Μόλαντ διασκεύασε πρόσφατα ως αγγλόφωνη «Ψυχρή Καταδίωξη», τόση διάθεση για αληθινή, τρυφερή ανθρώπινη επαφή κατακλύζει τον «Κλέφτη Αλόγων». Την κινηματογραφική διασκευή ενός λογοτεχνικού μπεστ σέλερ του Περ Πέτερσον, το οποίο συμπλέκει μια δραματική ιστορία ενηλικίωσης κι έναν νοσταλγικό στοχασμό πάνω στο πέρασμα του χρόνου.

Και οι δύο αφορούν τον 67χρονο και χήρο πλέον Τροντ, ο οποίος στο τέλος του 1999 μετακομίζει σε ένα απομονωμένο χωριό της νορβηγικής ενδοχώρας (καινούργια χιλιετία, καινούργια ζωή). Ανακαλύπτοντας πως έχει για γείτονα έναν άντρα που γνώριζε όταν ήταν παιδί, ανακαλεί τα γεγονότα του καλοκαιριού του 1948, τα οποία του άλλαξαν τη ζωή. Τότε που μαζί με τον πατέρα του πέρασαν μερικές εβδομάδες στην ορεινή εξοχή κι ο έφηβος Τροντ ήρθε για πρώτη φορά σε μετωπική επαφή με τις έννοιες του θανάτου, της ζήλιας, της φιλίας, του ζην επικινδύνως, του έρωτα και της προδοσίας.

Κλέφτης Αλόγων - εικόνα 1

Με αφηγηματικό στιλιζάρισμα που φλερτάρει γρήγορα με την επιτηδευμένη μανιέρα, ο Μόλαντ ενώνει τις δύο ιστορίες με διαρκή φλας μπακ και όνειρα βγαλμένα από το παρελθόν, που αναστατώνουν τον ηλικιωμένο Τροντ. Στην προσπάθειά του να προσδώσει διηγηματική ένταση στο πώς ο ήρωας αφήνει πίσω την εποχή της αθωότητας, υπογραμμίζει με επαναλήψεις, αργές κινήσεις και πολλαπλές λήψεις τις «κρίσιμες στιγμές» και υπερτονίζει τον καταλυτικό ρόλο της φύσης, η οποία γίνεται πρωταγωνίστρια.

Ο βραβευμένος με Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για τη φωτογραφία του Ράσμους Βίντεμπεκ («Ο Έρωτας της Βασίλισσας», «Ο Μαύρος Πύργος») πασχίζει να φορτίσει με ένταση κι ενδιαφέρον τη φλύαρη πλοκή, αλλά τα ατμοσφαιρικά πλάνα του δεν μπορούν να δέσουν αρμονικά φροϊδικές αναφορές, ιστορική κριτική (η Σκανδιναβία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου), ενδοοικογενειακές συγκρούσεις, υπαρξιακά ερωτήματα κι ένα συναρπαστικό δράμα. Τα καταφέρνει πολύ καλύτερα ένα κοντινό στον στωικό και καθυστερημένα συνειδητοποιημένο Στέλαν Σκάρσγκαρντ.

Νορβηγία, Σουηδία. 2019. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Κλέφτης Αλόγων

Ut Og Stjæle Hester / Out Stealing Horses
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 123 '
  • Χανς Πέτερ Μόλαντ

Στο τέλος του 1999 ο 67χρονος Τροντ μετακομίζει σε ένα απομονωμένο χωριό της νορβηγικής ενδοχώρας. Ανακαλύπτοντας πως έχει για γείτονα έναν άντρα που γνώριζε όταν ήταν παιδί, ανακαλεί τα γεγονότα του καλοκαιριού του 1948, τα οποία του άλλαξαν τη ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι 30 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε στους κινηματογράφους το φθινόπωρο

Εξαιρετικά χορταστικοί προβλέπονται οι επόμενοι μήνες καθώς οι μαρκίζες γεμίζουν με πολυαναμενόμενους τίτλους, τους οποίους βλέπουμε χρησιμοποιώντας την υπηρεσία Multiple Stops του Uber Taxi.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/09/2025

Ένας "Μυστικός Πράκτορας" στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας παρουσιάζει τη νέα ταινία του εικονοκλάστη σκηνοθέτη Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιο.

Το CineDoc ανοίγει αυλαία με το ντοκιμαντέρ 'Τάκης.' για τον ιδρυτή του Takis Shelter

Με μια ταινία αφιερωμένη στη δύναμη της αγάπης προς τα ζώα και την ιστορία του Τάκη Προεστάκη, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ CineDoc ξεκινά τη νέα του σεζόν.

Το "Έχω Κάτι να Πω" επιστρέφει στα θερινά

Η φιλοσοφική κωμωδία του Στράτου Τζίτζη με τον Αντίνοο Αλμπάνη ξεκινάει από την Παρασκευή 19/9 και για οκτώ μέρες ένα roadshow στους καλοκαιρινούς κινηματογράφους της Αθήνας.

Η απώλεια του οσκαρικού Ρόμπερτ Ρέντφορντ σηματοδοτεί τέλος εποχής

Ο εμβληματικός Αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης πέθανε σε ηλικία 89 ετών.

Οι σταθμοί της αξιοζήλευτης (ζωής και) καριέρας του Ρόμπερτ Ρέντφορντ

Τα γεγονότα που καθόρισαν τον κορυφαίο ηθοποιό και σκηνοθέτη.

Τι νέο θα δούμε στα θερινά σινεμά από αυτή την Πέμπτη 18/09

Όλα όσα καταφθάνουν προσεχώς στις μαρκίζες των open air και μη κινηματογράφων.