Έντμοντ: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας

2,5

«Ερωτευμένος Σαίξπηρ» αλά γαλλικά, σε μια σπιρτόζικη κομεντί που αντιγράφει, τις περισσότερες φορές εύστοχα, έτοιμες λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιδέες.

Έντμοντ: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας

Αντλώντας έμπνευση από το ευρηματικότατο σενάριο του βραβευμένου με 7 Όσκαρ «Ερωτευμένου Σαίξπηρ», στον οποίο οι Τομ Στόπαρντ και Μαρκ Νόρμαν αναμείγνυαν ευφυώς τα τρικ μιας ρομαντικής κωμωδίας με τη ζωή και τα έργα του Βρετανού βάρδου, o Αλεξίς Μισαλίκ δοκιμάζει την ίδια κινηματογραφική συνταγή πάνω σε έναν άλλον διάσημο θεατράνθρωπο. Τον Εντμόν Ροστάν, ο οποίος τον Δεκέμβριο του 1897 συμπληρώνει δύο χρόνια χωρίς καινούργιο έργο στην παρισινή σκηνή. Πατέρας δύο παιδιών, νιώθει στριμωγμένος από κάθε πιθανή πλευρά, έτσι πάνω στην απελπισία του προτείνει στον διάσημο ηθοποιό Κονστάν Κοκλάν (ένας απολαυστικός Ολιβιέ Γκουρμέ) μια έμμετρη ηρωική κωμωδία. Εκείνος δέχεται, κλείνει ένα κεντρικό, μεγάλο θέατρο για πρεμιέρα σε λίγες ημέρες, αλλά ο Εντμόν έχει προς το παρόν έτοιμο μόνον τον τίτλο: «Σιρανό ντε Μπερζεράκ».

Ηθοποιός της τηλεόρασης και του σινεμά («Μια Βραδιά στο Σεν Τροπέ», «Για Όνομα του Θεού») αλλά και βραβευμένος θεατρικός συγγραφέας, ο Γαλλοβρετανός Αλεξίς Μισαλίκ κάθεται για πρώτη φορά στην καρέκλα του σκηνοθέτη διασκευάζοντας τον δικό του «Edmond» από το σανίδι του Παλέ Ρουαγιάλ στη μεγάλη οθόνη. Διανθίζει την αληθινή περιπέτεια της μεγάλης επιτυχίας του «Σιρανό ντε Μπερζεράκ» με θαρραλέες μυθοπλαστικές πινελιές και στήνει μια σπιρτόζικη κομεντί, η οποία αντιγράφει, τις περισσότερες φορές εύστοχα, έτοιμες λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιδέες.

Έντμοντ: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας - εικόνα 1

Καλλιτεχνικές αντιμαχίες (ο Ζορζ Φεϊντό, ερμηνευμένος από τον ίδιο τον Μισαλίκ, ως το αντίπαλο θεατρικό δέος), ερωτικές εμπνεύσεις και απογοητεύσεις, χιουμοριστικές παρεξηγήσεις, έξυπνη σάτιρα του θεατρικού μικρόκοσμου και πίστη στη δύναμη του θεάματος συνθέτουν ένα συχνά σχηματικό μα ορθογραφημένο κινηματογραφικό μπουλβάρ, που κλείνει με νάζι το μάτι στη σχέση ζωής και τέχνης.

Γαλλία, Βέλγιο. 2018. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Εντμόντ: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας

Edmond
2,5
  • Κομεντί
  • 2018
  • Διάρκεια: 110 '
  • Αλεξίς Μικαλίκ

Τον Δεκέμβριο του 1897 ο θεατρικός συγγραφέας Εντμόν Ροστάν, πατέρας δύο παιδιών, αναζητά απελπισμένα μια επιτυχία. Καταφέρνει να πείσει τον διάσημο ηθοποιό Κονστάν Κοκλάν πως μπορεί να γράψει μια έμμετρη ηρωική κωμωδία αλλά, αν και η διορία είναι ασφυκτική, αυτός έχει έτοιμο μόνον τον τίτλο: «Σιρανό ντε Μπερζεράκ».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το cult αριστούργημα "Το Κλάμα Βγήκε απ’ τον Παράδεισο" ξανά στην μεγάλη οθόνη

Η θρυλική ταινία των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου επιστρέφει στον Δαναό για μια μοναδική προβολή, φέρνοντας μαζί της γέλιο, συγκίνηση και ένα καστ γεμάτο αγαπημένους ηθοποιούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/11/2025

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφος την Πέμπτη 05/11

Η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου είναι το highlight μιας εβδομάδας η οποία περιλαμβάνει επίσης την επιστροφή του "Predator", τρόμο, πυγμαχικό δράμα, animation και δυο ντοκιμαντέρ πάνω στην ισραηλοπαλαιστινιακή διαμάχη.

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στους κινηματογράφους τον Νοέμβριο

Ο νέος Λάνθιμος, οσκαρικά φαβορί και πολυαναμενόμενα arthouse φιλμ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Τα animation που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Όλες οι ταινίες κινουμένων σχεδίων, το πιο αγαπητό κινηματογραφικό είδος των (ανηλίκων) Ελλήνων θεατών, οι οποίες προβάλλονται στις σκοτεινές αίθουσες.

Οι 10 καλύτερες ταινίες τρόμου του 21ου αιώνα που δεν έχετε δει

Αξέχαστα "στοιχειωτικά" horror movies που κερνάνε ανατριχίλες διαρκείας.

Η "Nouvelle Vague" μέσα από πέντε καθοριστικές ταινίες

Με αφορμή τη νέα ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, η οποία ανατρέχει στη γέννηση της πιο επιδραστικής κινηματογραφικής τάσης στην ιστορία, επιλέγουμε μια πεντάδα φιλμ που αποτελούν ιδανική εισαγωγή στο γαλλικό ριζοσπαστικό ρεύμα.

66ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Ο υπουργός, ο Νιόνιος και ο Τζιμ Τζάρμους

Το χιούμορ του παρουσιαστή Γρηγόρη Ελευθερίου και οι μελωδικές εμπνεύσεις του υφυπουργού πολιτισμού έκλεψαν την παράσταση μιας απλής, αν και αναπόφευκτα φλύαρης, τελετής έναρξης. Μετά ανέλαβε ο πιο cool Αμερικανός σκηνοθέτης και το "Father Mother Sister Brother".