Μεσοκαλόκαιρο

2,5

Βραδυφλεγές και αισθητικά άρτιο, το φιλμ χαρίζει εικόνες που μαγνητίζουν, διατηρεί όμως μέχρι το τέλος νοηματικά μετέωρες σημαντικές πτυχές της πλοκής.

Μεσοκαλόκαιρο

Αφού ανέστησε το γοτθικό πνεύμα του «Μωρού της Ρόζμαρυ» στο εμπνευσμένο ντεμπούτο του («Η Διαδοχή»), ο Άρι Άστερ εκμοντερνίζει τώρα το είδος του «δημώδους τρόμου» (folk horror), σαφώς επηρεασμένος από το cult αριστούργημα «Το Καταραμένο Σκιάχτρο» (1973). Στο επίκεντρο του δυσοίωνου κόσμου του βρίσκεται η ταλαντούχα Φλόρενς Πιού («Λαίδη Μάκβεθ»), η οποία βιώνει μια σοκαριστική απώλεια την ώρα που προσπαθεί να σώσει τη σχέση της. Η ευκαιρία να ορθοποδήσει έρχεται με ένα ταξίδι στη Σουηδία μαζί με τον σύντροφό της και τους φίλους του. Προορισμός τους ένα φεστιβάλ σε ειδυλλιακή μα απομακρυσμένη τοποθεσία, όπου τους καλωσορίζουν τα μέλη μιας αίρεσης.

Το «Μεσοκαλόκαιρο» συνεχίζει ακριβώς εκεί από όπου τελείωσε η «Διαδοχή», με τον Άστερ να εξερευνά εκ νέου έννοιες όπως το πένθος και η οικογένεια, τις οποίες αναμειγνύει με εκείνες της παράδοσης και του υπερβατικού. Βραδυφλεγής στην εξέλιξή της και λουσμένη από εκτυφλωτικό φως, η ταινία αποδεικνύει την επιδεξιότητα του σκηνοθέτη στη διαχείριση του ρυθμού, των εναλλαγών στο ύφος και στο στήσιμο μιας υποβλητικής ατμόσφαιρας, όπου το ανοίκειο προκαλεί δυνατά καρδιοχτύπια.

Μεσοκαλόκαιρο - εικόνα 1

Η κοινότητα των παγανιστών γίνεται στα χέρια του Άστερ μια μεταφορά για την αποξένωση από το παρελθόν και την απουσία κοινών πολιτισμικών αναφορών. Ταυτόχρονα οι τελετουργίες, οι ύμνοι, τα ιερά βιβλία και οι ενδυμασίες αποτελούν παράγωγα μιας συγκροτημένης συλλογικής ταυτότητας, στην οποία βρίσκει καταφύγιο η ανεπούλωτη ψυχή της ηρωίδας.

Καθώς εκείνη ανακαλύπτει έναν καινούργιο κόσμο, ο Άστερ διατηρεί ακλόνητη την αίσθηση του άγχους και του μυστήριου, εμβαθύνοντας όλο και περισσότερο στις απόκρυφες διαστάσεις της αίρεσης, φτάνει όμως σε σημείο να γίνεται μυωπικός. Η προσήλωσή του στην εφιαλτικά όμορφη εικονογραφία της ταινίας αρκεί για να μαγνητίσει το βλέμμα, όχι όμως για να μας αποζημιώσει για τις ασαφείς προθέσεις του ως προς την πλοκή. Σημαντικές πτυχές του σεναρίου μένουν μετέωρες, ενώ οι απορίες αυξάνονται αντί να μειώνονται, ακόμη κι αν στο τέλος καραδοκεί μια αξέχαστη, εμπρηστική κορύφωση.

ΗΠΑ, Σουηδία. 2019. Διάρκεια: 147΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Μεσοκαλόκαιρο

Midsommar
2,5
  • Τρόμου
  • 2019
  • Διάρκεια: 147 '
  • Άρι Άστερ

Σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει μια τραγική απώλεια και να σώσει τη σχέση της, μια νεαρή γυναίκα αποφασίζει να ταξιδέψει με τον σύντροφό της και τους φίλους του σε ένα παγανιστικό φεστιβάλ, όπου μια σειρά παράξενων γεγονότων παίρνουν βίαιη τροπή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο 'Αχινός' του Χάρις Ντίκινσον είναι ένα ντεμπούτο γεμάτο οργή και τρυφερότητα

Μετά τα "Triangle of Sadness" και "Babygirl", ο ηθοποιός περνάει πίσω από την κάμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
22/10/2025

Κινηματογράφος με εισιτήριο €2 στη φετινή Γιορτή του Σινεμά

Η πιο αγαπημένη κινηματογραφική συνήθεια επιστρέφει για ακόμη μια χρονιά, σε όλα τα σινεμά της χώρας, όπου όλες οι ταινίες και όλες οι προβολές θα έχουν ενιαίο εισιτήριο στο δίευρο.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου "Θόδωρος Αγγελόπουλος" περιμένει τις ταινίες σας

Το φεστιβάλ επιστρέφει για πέμπτη χρονιά με διεθνείς συμμετοχές και ειδικά αφιερώματα στον κινηματογράφο.

Το Kino Athens 2025 τιμά τη Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ

Η νέα ταινία της Χιλιανής σκηνοθέτιδας "Limpia" είναι πλέον διαθέσιμη για το κοινό στο Netflix.

Ελληνικό box office: Πόσοι θεατές σήκωσαν το "Νεκρό Τηλέφωνο 2";

Ο Ίθαν Χοκ επέστρεψε ως τρομακτικός "Αρπαχτής" και κέρδισε εύκολα τις εντυπώσεις, σε αντίθεση με τη συνεργασία Τζούλια Ρόμπερτς - Λούκα Γκουαντανίνο, η οποία απογοήτευσε.

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Ο Μπρους Σπρίνγκστιν, το ντεμπούτο του Χάρις Ντίκινσον και ένα αινιγματικό horror προσεχώς (από 23/10) στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα της σειράς "Mr. Scorsese" επιλέγουμε τις καλύτερες κινηματογραφικές στιγμές του Αμερικανικού σκηνοθέτη.