Ο «Κινηματογράφος και η Πόλη» στην Ταινιοθήκη

Το πρώτο μέρος του αφιερώματος που φιλοξενεί το θερινό σινεμά Λαΐς της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ξεκινά.

Ο «Κινηματογράφος και η Πόλη» στην Ταινιοθήκη

Το πρώτο μέρος του αφιερώματος που φιλοξενεί το θερινό σινεμά Λαΐς της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, έρχεται το σαββατοκύριακο 29-30/6 με την προβολή τριών βωβών ταινιών από τις αρχές του 20ού αιώνα. Πρόκειται για τις «Περιπέτειες του Βιλάρ» (Ζόζεφ Χεπ, 1924, φωτό), «Άνθρωποι την Κυριακή» (Ρόμπερτ Σιόντμακ, Έντγκαρ Τζ. Ούλμερ & Ρόχους Γκλίσε, 1929) και «Κοινωνική Σαπίλα» (Στέλιος Τατασόπουλος, 1932), οι οποίες θα προβληθούν σε νέες αποκατεστημένες κόπιες.

Οι ταινίες των Χεπ και Τατασόπουλου απεικονίζουν μια Αθήνα αγνώριστη, με νεοκλασικά κτίρια που πλέον δεν υπάρχουν, ενώ στους «Ανθρώπους την Κυριακή» βλέπουμε εικόνες του Βερολίνου πριν από το βομβαρδισμό του κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Την προβολή της τελευταίας, όπως επίσης και της ταινίας του Χεπ, θα συνοδεύσει με ζωντανή μουσική ο συνθέτης Μηνάς Ι. Αλεξιάδης, ενώ η «Κοινωνική Σαπίλα» θα προβληθεί συνοδεία πρωτότυπης μουσικής από τον Κωνσταντίνο Βήτα. Το δεύτερο μέρος του αφιερώματος θα πραγματοποιηθεί στην Ταινιοθήκη στις 12-18/9.

Περισσότερες πληροφορίες

Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134-136, (ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός)

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 27 Νοεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
27/11/2025

Σπασμένη Φλέβα

Σε ένα σκληρό δράμα που αποκτά διαστάσεις μοντέρνας τραγωδίας, ο οικονομιδικός εξπρεσιονισμός "μαλακώνει", αλλά η αφηγηματική δύναμη παραμένει σαρωτική και η πολιτικοκοινωνική ματιά γίνεται οξυδερκέστερη και διεισδυτικότερη. | Powered by Uber.

Πέθανε Αγάπη μου

Μπεργκμανικό ψυχογράφημα που καταγγέλλει μέσα από μια εκκωφαντικά προφανή, επαναλαμβανόμενη και φλασάτη μανιέρα τα πατριαρχικά στερεότυπα και τον μεσοαστικό κομφορμισμό. | Powered by Uber.

Για Πάντα;

Ρομαντική κομεντί με πολλές νόστιμες πινελιές, αλλά φλύαρες, χαλαρές σεναριακές ιδέες που δεν μπορούν να υποτάξουν τα εύπεπτα και συντηρητικά κλισέ. | Powered by Uber.

Το Δάκρυ του Διαβόλου

Found footage και μεταφυσικός τρόμος συνδυάζονται χωρίς αληθοφάνεια σε μια εκβιαστική, λατινοαμερικανική παραλλαγή του "The Blair Witch Project". | Powered by Uber.

Ζωούπολη 2

Διασκεδαστικότατο και σεναριακά ευρηματικό σίκουελ, το οποίο αξιοποιεί τη σινεφίλ και κοινωνικά αλληγορική συνταγή της οσκαρικής πρώτης ταινίας. | Powered by Uber.

Ποιες είναι οι ελπίδες του Γιώργου Λάνθιμου να σαρώσει στα Βραβεία Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου;

Οι σημαντικότερες παραγωγές της Γηραιάς Ηπείρου αναμένεται να "αναμετρηθούν" με έπαθλο τις δάφνες της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου στην απονομή που φιλοξενείται σύντομα στο Βερολίνο