Οι Αόρατες

2,5

Κοινωνική κωμωδία με άγγιγμα Κεν Λόουτς και αληθινές άστεγες για πρωταγωνίστριες. Ισχυρή η θέληση για αισιόδοξο μήνυμα, άρα και μια προβλέψιμη σεναριακή εξέλιξη, στοιχεία που βοήθησαν την ταινία να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία στη χώρα της.

Οι Αόρατες

Από την κωμωδία («Discount») στο δραματικό θρίλερ («Carole Matthieu»), ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Λουί-Ζιλιέν Πετί διατηρεί πάντα μια κοινωνικά ευαίσθητη ματιά, θίγοντας θέματα που έχουν να κάνουν με οικονομικές ανισότητες, εργασιακά δικαιώματα ή συναδελφική αλληλεγγύη. Ένας Γάλλος Κεν Λόουτς δηλαδή, ο οποίος όμως βρίσκεται πιο κοντά στις οικείες, mainstream συνταγές απ’ ό,τι στο γυμνό ρεαλισμό του Άγγλου auteur ή του Στεφάν Μπριζέ («Ο Νόμος της Αγοράς»), γι’ αυτό και η τελευταία ταινία του αντιμετωπίζει ένα επείγον πολιτικοκοινωνικό πρόβλημα με όρους εύληπτης κωμωδίας.

Ο Πετί μας καλοσωρίζει στο δημοτικό κέντρο υποδοχής άστεγων γυναικών Ενβόλ με μια αμεσότητα που μας κάνει αμέσως οικείο τόσο το χώρο, όπου κοινωνικές λειτουργοί προσπαθούν να βοηθήσουν γυναίκες χωρίς οικονομικά μέσα και κατάλυμα να βρουν εργασία, όσο και τις ίδιες τις πρωταγωνίστριες. Τέσσερις δημοτικοί υπάλληλοι και μια ομάδα αστέγων, η καθεμία με τα δικά της προβλήματα, τα οποία θα γίνουν κοινά όταν ο δήμος αποφασίσει να κλείσει το κέντρο εντός τριμήνου.

Οι Αόρατες - εικόνα 1

Η επιλογή του σκηνοθέτη να κρατήσει τους «συστημικούς» ρόλους για επαγγελματίες ηθοποιούς και να μοιράσει τους υπόλοιπους σε πραγματικές άστεγες αποδεικνύεται αποτελεσματικότατη, προσδίδοντας στους χαρακτήρες μια συγκινητική πειθώ που ξεπερνά το γραμμένο σενάριο. Διότι, παρά το χρόνο που αφιερώνεται στην κάθε κοινωνική λειτουργό προσωπικά –η καλόκαρδη, πεισματάρα Οντρέ, η μεθοδική Μανού, η τσαμπουκαλού Ανζελίκ και η αφελής Ελέν–, το μεγάλο ατού του φιλμ είναι αναμφίβολα οι κοινωνικά (και μιντιακά) «αόρατες» γυναίκες της υπόθεσης: η απολαυστική Σαντάλ, η οποία έκανε φυλακή για το φόνο του βίαιου συζύγου της, και η παρέα της, με ονόματα όπως Τσιτσιολίνα, Σάλμα Χάγεκ, Φρανσουάζ Αρντί, Λέιντι Ντι ή Μπριζίτ Μακρόν.

Ο τρόπος με τον οποίο αυτές προσπαθούν να ενταχτούν στην κοινωνία είναι συγκινητικός όσο και κωμικά εξωραϊσμένος, αφού η θέληση για αισιόδοξο μήνυμα είναι εδώ ισχυρή και η προβλέψιμη σεναριακή εξέλιξη επιβεβλημένη. Στοιχεία που βοήθησαν την ταινία να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία στη χώρα της.

Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Αόρατες

Les Invisibles
2,5
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 102 '
  • Λουί - Ζιλιέν Πετί

Όταν ο δήμος αποφασίζει να κλείσει ένα κέντρο υποδοχής άστεγων γυναικών, οι κοινωνικές λειτουργοί του επιστρατεύουν κάθε τέχνασμα για να βοηθήσουν όσες βρεθούν σύντομα στο δρόμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.