Booksmart

2,5

Κομεντί ενηλικίωσης, που προσπαθεί άλλοτε επιτυχημένα και άλλοτε άτσαλα να συνδυάσει την indie φρεσκάδα, τα χολιγουντιανά στερεότυπα και τη μοδάτη χιουμοριστική χοντροκοπιά.

Booksmart

Eχει περάσει μια δεκαπενταετία από τότε που ο Τζαντ Άπατοου («Παρθένος Ετών 40», «Με την Πρώτη»), ακολουθώντας τον πολιτικά ανορθόδοξο χιουμοριστικό δρόμο των αδερφών Φαρέλι, έσπρωξε με επιτυχία την αμερικανική κωμωδία ένα βήμα κοντύτερα στον απενοχοποιημένο ρεαλισμό. Το χοντροκομμένο αστείο έγινε πλέον αναπόσπαστο κομμάτι μιας προσέγγισης στην καθημερινότητα η οποία έκρυβε συχνά πίσω από τη φαρσική επιφάνειά της την αδυναμία διαχείρισης ενός νεανικού angst, μιας συλλογικής αλλοτρίωσης κι ενός πικρού συναισθήματος μοναξιάς.

Το «Superbad» (2007) του Γκρεγκ Μοτόλα, σε παραγωγή Άπατοου, είναι το χαρακτηριστικότερο δείγμα μοντέρνας νεανικής κωμωδίας που έβαζε τη χοντροκοπιά και την υπαρξιακή απόγνωση στο ίδιο κάδρο, συνδυασμό τον οποίο επιθυμεί να επαναλάβει στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της η Νεοϋορκέζα σταρ Ολίβια Γουάιλντ («TRON: Legacy»).

Booksmart - εικόνα 1

Το «Booksmart» δανείζεται από το «Superbad» όχι μόνο το casual αφηγηματικό ύφος αλλά και την ιδέα των δύο ξενέρωτων, έτοιμων για όλα λυκειόπαιδων που θέλουν να εξασφαλίσουν πρόσκληση για ένα super cool πάρτι. Έτσι κι εδώ, οι δύο κολλητές Έιμι και Μόλι (απολαυστικότατες οι Ντέβερ και Φέλντσταϊν) συνειδητοποιούν την παραμονή της αποφοίτησής τους πως έχουν αφιερώσει όλη τη ζωή τους στο διάβασμα. Έχει έρθει λοιπόν η ώρα για ένα επικό ξεσάλωμα, που αρχίζει από το να βρουν πού γίνεται το πάρτι του Νικ, το οποίο όλοι οι γνωστοί τους είναι καλεσμένοι.

Η οδύσσεια των δύο κοριτσιών προς την ενηλικίωση, δηλαδή την πρώτη επώδυνη συνειδητοποίηση της κοινωνικοποίησης, της ελεύθερης έκφρασης της επιθυμίας και του τιμήματος που τη συνοδεύει, αποτελείται από μια σειρά κωμικών συναντήσεων με απρόσμενη εξέλιξη. Συμμαθητές και καθηγητές, φίλες και αντίζηλες, αντικείμενα του πόθου κι ενοχλητικοί τύποι, όλοι τους μεταμορφώνονται αυτήν την τελευταία νύχτα σε κάτι διαφορετικό από το συνηθισμένο. Πιο αληθινό; Πιο προσποιητό μήπως; Οι τέσσερις γυναίκες σεναριογράφοι χειρίζονται εύστοχα την ιδέα πως η ποθητή για κάθε ανήλικο «απελευθέρωση» μοιάζει με την ανακάλυψη ενός θαυμαστού μα συνάμα τρομακτικού και αστείου καινούργιου κόσμου, που ξυπνά μέσα από τις σκιές.

Booksmart - εικόνα 2

Το «Superbad» όμως είχε χειριστεί αυτή τη διαδρομή με έναν μελαγχολικό κυνισμό τον οποίο η ταινία της Γουάιλντ διαθέτει σε φανερά πιο συγκρατημένες δόσεις. Η διάθεσή της για μια feelgood προσέγγιση της σκοτεινής πλευράς καταλήγει τις περισσότερες φορές σε κινηματογραφικά ανώδυνο συμβιβασμό, είτε πρόκειται για την «εσωτερική φωτογένεια» που διαθέτουν όλοι οι χαρακτήρες είτε για την καρικατουρίστικη –και σκηνοθετικά στιλιζαρισμένη– υπερβολή, που αφαιρεί κάθε σκληρότητα από τα κωμικά ξεσπάσματα. Έτσι η τελευταία ματιά πάνω στις δύο νευρωτικές τινέιτζερ, που επιλέγουν να βάλουν τη φιλία τους πάνω από την πραγματικότητα, δεν θα μπορούσε παρά να είναι παρηγορητική, επιλέγοντας τα χολιγουντιανά στερεότυπα από την indie μελαγχολία.

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: ODEON

Περισσότερες πληροφορίες

Booksmart

2,5
  • Κομεντί
  • 2019
  • Διάρκεια: 102 '
  • Ολίβια Γουάιλντ

Την παραμονή της αποφοίτησής τους από το λύκειο δύο φιλενάδες διαπιστώνουν πως διαβάζουν διαρκώς και δεν έχουν διασκεδάσει καθόλου στη μαθητική ζωή τους. Αποφασίζουν λοιπόν να πάρουν το αίμα τους πίσω μέσα σε ένα βράδυ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.