Αναζητώντας τον Χέντριξ

2,5

Ανάλαφρο χιούμορ κι έντονο πολιτικό σχόλιο σε ισορροπία, παρά τις σεναριακές ευκολίες, οι οποίες δεν αποπροσανατολίζουν το ουμανιστικό μήνυμα της ταινίας.

Αναζητώντας τον Χέντριξ

Ανάμεσα σε στενούς δρόμους κι εγκαταλελειμμένα κτίρια, η Πράσινη Γραμμή συνδέει απευθείας το παρόν με την πιο οδυνηρή περίοδο της πρόσφατης κυπριακής Ιστορίας. Παράλληλα η καταγεγραμμένη σε διάφορα σημεία της Λευκωσίας φράση «Δεν ξεχνώ» δεν αφήνει περιθώρια στους κατοίκους της να αγνοήσουν το παρελθόν.

Με εκείνο αναμετράται ο πρωτοεμφανιζόμενος στη μυθοπλασία Κύπριος σκηνοθέτης Μάριος Πιπερίδης, μέσω του πρωταγωνιστή του Γιάννη, ενός καλόκαρδου loser, πνιγμένου στα χρέη, ο οποίος αποφασίζει να μεταναστεύσει αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στο εξωτερικό. Τα σχέδιά του ανατρέπονται όταν ο μοναδικός του φίλος, ο αξιολάτρευτος σκυλάκος Τζίμι (Χέντριξ), διασχίσει τρέχοντας την Πράσινη Γραμμή. Εκείνος τον ακολουθεί και βρίσκεται εγκλωβισμένος μαζί με τον Τζίμι σε μια no man’s land, καθώς απαγορεύεται να περάσουν από τη μία πλευρά στην άλλη.

Από εκείνη τη στιγμή στο αδιέξοδο του Γιάννη (στον ρόλο ο Αδάμ Μπουσδούκος, μόνιμος πρωταγωνιστής των ταινιών του Φατίχ Ακίν) συμπυκνώνεται το συλλογικό τραύμα των Κυπρίων και η περιπέτειά του γίνεται συμβολική. Ο ήρωας αναμετράται με το άλγος του παρελθόντος, βλέποντας για παράδειγμα στο πατρικό του να κατοικεί πια μια οικογένεια Τουρκοκυπρίων, αλλά οφείλει να αναζητήσει έναν τρόπο συνεργασίας με τους βόρειους γείτονες, για να απελευθερωθεί κυριολεκτικά και ψυχολογικά.

Αναζητώντας τον Χέντριξ - εικόνα 1

Χάρη στον ανάλαφρο τόνο της ταινίας, χωρίς να υποτιμάται η σοβαρότητα των θεμάτων που θίγονται, ο Πιπερίδης πετυχαίνει μια δύσκολη ισορροπία μεταξύ πολιτικού σχολίου και καλοπροαίρετου χιούμορ, απογυμνώνοντας έτσι τον παραλογισμό που χαρακτηρίζει την εύθραυστη συνύπαρξη των δύο λαών.

Οι εύκολες σεναριακές λύσεις, κάποιες βεβιασμένες κωμικές στιγμές και η ανακύκλωση απλοϊκών ιδεών αποδυναμώνουν το σύνολο, δεν αποπροσανατολίζουν όμως την ταινία από τον κύριο στόχο της: την εκφορά ενός ψύχραιμου συμφιλιωτικού μηνύματος, εφικτού μέσω της επικοινωνίας και της προσωπικής επαφής, με φόντο τις κατά καιρούς εντάσεις μεταξύ των δύο κοινοτήτων. Χάρη σε αυτό, εξάλλου, η ταινία κέρδισε το πρώτο βραβείο στο σημαντικό Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα.

Κύπρος. 2018. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Αναζητώντας τον Χέντριξ

Smuggling Hendrix
2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2018
  • Διάρκεια: 92 '
  • Μάριος Πιπερίδης

Στη Λευκωσία ένας καλόκαρδος loser, πνιγμένος στα χρέη, αποφασίζει να μεταναστεύσει, την τελευταία στιγμή όμως ο σκύλος του το σκάει στην τουρκοκυπριακή πλευρά κι εκείνος αναζητά τρόπο να τον φέρει πίσω.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.