Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ

1

Ανολοκλήρωτες σεναριακές ιδέες και ξέπνοη αφήγηση συναντούν τα γλυκανάλατα ρομαντικά κλισέ μιας εξουθενωμένης κινηματογραφικής συνταγής, η οποία απεικονίζει επιφανειακά την ίδια την πόλη που ήθελε να αποθεώσει.

Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ

Αφού ταξίδεψε στο Παρίσι (2006), στη Νέα Υόρκη (2008) και στο Ρίο ντε Τζανέιρο (2014), η ανθολογία ταινιών «Cities of Love» επισκέπτεται τώρα το Βερολίνο. Η μεθυστική αύρα της ιστορικής γερμανικής πρωτεύουσας –εξαιτίας του πλήθους καλλιτεχνών που έχει εμπνεύσει, της πολύμορφης ανθρωπογεωγραφίας των κατοίκων της και της μυθικής νυχτερινής ζωής που προσφέρει– κάνει το Βερολίνο μια μητρόπολη όπου όλα μπορούν να συμβούν. Αυτή είναι και η κεντρική ιδέα που διατρέχει τις δέκα ιστορίες της ταινίας, σε συνδυασμό με εκείνη που θέλει τη δύναμη της αγάπης να υπερνικά τα πάντα.

Το εξωφρενικά απλό έως και αφελές concept καλούνται να φέρουν εις πέρας έντεκα διαφορετικοί σκηνοθέτες. Κι αν στις προηγούμενες ανθολογίες βλέπαμε ονόματα όπως οι αδερφοί Κοέν και ο Αλφόνσο Κουαρόν, εδώ αρκούμαστε, μεταξύ άλλων, στους Ντένις Γκάνσελ («Το Κύμα») και Πίτερ Τσέλσομ («Το Διάστημα Ανάμεσά μας»), επιλογή που έχει και το ανάλογο τίμημα.

Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ - εικόνα 1

Καθώς στο «Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ», με καθοδηγητή έναν πλανόδιο περφόρμερ άγγελο –μια αναφορά στα «Φτερά του Έρωτα»–, παρακολουθούμε μια αλληλουχία ανολοκλήρωτων ιδεών με τη μορφή κακογραμμένων σεναρίων δίχως συνοχή και με αισθητική εγγύτερη στην (τουριστική) διαφήμιση παρά στο σινεμά. Σαν εκτροχιασμένο U-Bahn, η ταινία αδυνατεί να κρατήσει τις ισορροπίες σε κάθε επίπεδο, επιτρέποντας στα κλισέ να οργιάσουν και στην υπομονή να εξαντληθεί με ραγδαίους ρυθμούς. Διότι, παράλληλα με τα γλυκανάλατα ρομάντζα, οι δημιουργοί θεώρησαν αναγκαίο να θίξουν γεγονότα της επικαιρότητας όπως η προσφυγική κρίση και περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης, μέσω μιας αδικαιολόγητα ανώριμης, περιστασιακής κοινωνικής κριτικής.

Από τη δική τους πλευρά πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί όπως η Έλεν Μίρεν και η Κίρα Νάιτλι αρκούνται στο να εκφέρουν βαριεστημένα τις άνοστες ατάκες τους, πρωταγωνιστώντας σε ιστορίες που θα μπορούσαν να συμβούν σε οποιαδήποτε πόλη του κόσμου. Εγώ πάντως, και μετά το τέλος της ταινίας, εξακολουθώ να αγαπώ το Βερολίνο.

Γερμανία. 2019. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Βερολίνο, Σ' Αγαπώ

Berlin, I Love You
1
  • Κοινωνική
  • 2019
  • Διάρκεια: 120 '
  • Νταϊάνα Άγκρον

Με φόντο το σύγχρονο Βερολίνο, δέκα μικρές ιστορίες εξυμνούν τη δύναμη της αγάπης και του έρωτα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.