Ακίνητο Ποτάμι

2,5

Τα φαντάσματα των Ταρκόφσκι και Ζβιάγκιντσεφ κυκλοφορούν σε αυτό το ατμοσφαιρικό, εσωτερικής έντασης όσο και δύσκαμπτο, βαριά συμβολικό δράμα πάνω στην πίστη, στην εμπιστοσύνη και στα αναπάντητα υπαρξιακά ερωτήματα.

Ακίνητο Ποτάμι

Γυρισμένο στη Ρωσία και τη Λετονία, το «Ακίνητο Ποτάμι» είναι διαποτισμένο από μια βορειοευρωπαϊκή υπαρξιακή αγωνία, τυλιγμένη στη μεταφυσική αύρα της ρωσικής καλλιτεχνικής παράδοσης. Ένα επικίνδυνο κινηματογραφικό τοπίο για έναν Μεσόγειο που αναμετράται στα χιόνια της Σιβηρίας με μια ταρκοφσκική προβληματική, εκεί όπου τα μυστήρια της ζωής πατούν με το ένα πόδι στον ορθολογισμό και με το άλλο στη –θρησκευτική ή μη– πίστη. Αφηγηματικά ώριμος, ο Φραν­τζής («Το Όνειρο του Σκύλου», «Σύμπτωμα») δεν φοβάται να αναζητήσει διέξοδο ανάμεσά τους, ανιχνεύοντας όλα αυτά που οδηγούν τους καλών προθέσεων ανθρώπους στην (αυτο)καταστροφή.

Όπως η Άννα και ο Πέτρος, ένα παντρεμένο ζευγάρι Ελλήνων που μετακομίζει σε μια βιομηχανική κωμόπολη της Σιβηρίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του τελευταίου. Μηχανικός που υπερασπίζεται την εκτροπή ενός μολυσμένου ποταμού, γεγονός που εξοργίζει την τοπική κοινότητα, μια και θα στερέψει μια «θαυματουργό» πηγή, θα βρεθεί προ σοκαριστικής εκπλήξεως όταν δια­πιστώσει πως η Άννα έχει μείνει έγκυος χωρίς οι δυο τους να έχουν τον τελευταίο καιρό ολοκληρωμένες σχέσεις. Εκείνη ισχυρίζεται πως δεν έχει πάει με άλλον, αυτός δεν την πιστεύει και, καθώς η αμφιβολία αρχίζει να δηλητηριάζει τη σχέση τους, η Άννα στρέφεται προς τη θρησκεία, πιστεύοντας πως η εγκυμοσύνη της είναι δώρο θεού.

Ακίνητο Ποτάμι - εικόνα 1

Τα φαντάσματα των Αντρέι Ταρκόφσκι («Στάλκερ») και Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ («Η Αποξένωση») κυκλοφορούν ανάμεσα στις εικαστικά υποβλητικές εικόνες (το μεγαλύτερο ατού της ταινίας) ενός ατμοσφαιρικού, εσωτερικής έντασης δράματος πάνω στην πίστη, στην εμπιστοσύνη και στα αναπάντητα υπαρξιακά ερωτήματα. Δουλεύοντας με δίπολα σε διαρκή αντιπαράθεση (φύση - τεχνολογία, λογική - πίστη, παράδοση - εκσυγχρονισμός, άντρας - γυναίκα, εξωτερικό φως - εσωτερικό σκοτάδι), ο Φραντζής γίνεται όλο και πιο συμβολικός καθώς προσπαθεί να ανακαλύψει τι κρατάει ακίνητο ένα ποτάμι.

Θέτει τολμηρά ερωτήματα, κρατά τη σωστή απόσταση από τις έτοιμες απαντήσεις, παραδίνεται όμως σε ένα σημειολογικό φετιχισμό και μια φιλοσοφική σοβαροφάνεια (η πόζα της πρώτης σκηνής και των περισσότερων δια­λόγων) που βαραίνουν υπερβολικά το θαρραλέο, μυσταγωγικό κινηματογραφικό δοκίμιό του.

Ελλάδα, Γαλλία, Λετονία. 2018. Διάρκεια: 133΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ακίνητο Ποτάμι

2,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 133 '
  • Άγγελος Φραντζής

Η Άννα και ο Πέτρος είναι ένα ζευγάρι Ελλήνων που μετακομίζει σε μια κωμόπολη της Σιβηρίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του τελευταίου. Κι ενώ αυτές μπαίνουν σε κρίσιμη φάση, η Άννα διαπιστώνει πως έχει μείνει έγκυος χωρίς οι δυο τους να έχουν τον τελευταίο καιρό ολοκληρωμένες σχέσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.