Καπερναούμ

1,5

Μελοδραματικές υπερβολές, ντοκιμαντερίστικες εικόνες, συναισθηματικός εκβιασμός, Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες και υποψηφιότητα ξενόγλωσσου Όσκαρ για ένα νατουραλιστικό δράμα-αποθέωση του κινηματογραφικού λαϊκισμού.

Καπερναούμ

Ηθοποιός η οποία πέρασε πίσω από την κάμερα υπηρετώντας ένα σινεμά με κοινωνικά μηνύματα που δεν φοβάται τη συγκίνηση («Caramel», «Όταν Θέλουν οι Γυναίκες»), η Λιβανέζα Ναντίν Λαμπακί υιοθετεί τώρα ένα λιγότερο στιλιζαρισμένο και σαφώς πιο ντοκιμαντερίστικο ύφος καθώς επαναπροσεγγίζει τη σύγχρονη πραγματικότητα της χώρας της. Τη θέση μάλιστα κάποιας πρωταγωνίστριας έχει πάρει εδώ ένας χαρισματικός ανήλικος, ξεναγός μας σε μια πάμφτωχη τριτοκοσμική καθημερινότητα. Μια εικόνα εξαθλίωσης και χάους, μέσα στην οποία όμως καραδοκούν ελπίδες για ένα απροσδόκητο θαύμα (η αλληγορική σημασία της καταραμένης βιβλικής πόλης Καπερναούμ του τίτλου, όπου ο Ιησούς θεράπευσε τον παραλυτικό).

Το θαύμα αναζητά ο 12χρονος Ζαΐν, μέλος μιας οικογένειας προσφύγων από τη Συρία, ο οποίος εξεγείρεται ενάντια στις απάνθρωπες συνθήκες ζωής του. Η Λαμπακί μας τον συστήνει σε μια αίθουσα δικαστηρίου, όπου εξηγεί γιατί έχει μηνύσει τους… γονείς του, ένα χώρο όπου θα επανέλθουμε ξανά και ξανά, καθώς η ταινία επιλέγει ένα μη γραμμικό αλλά μπερδεμένο τρόπο αφήγησης μπας και νοστιμίσει ένα φτηνά μελοδραματικό σενάριο. Σύμφωνα με αυτό, ο Ζαΐν αποφασίζει να φύγει από το σπίτι όταν μαθαίνει πως οι δικοί του αρραβώνιασαν τη μικρή αδερφή του, εφευρίσκει χίλιους δυο τρόπους για να μείνει ζωντανός σε μια αστική ζούγκλα χωρίς θεό και νόμο και δεν φοβάται να τα βάλει με πολύ ισχυρότερούς του για να εκδικηθεί το άδικο σε μια γεμάτη κλισέ, συναισθηματικά εκβιαστική ιστορία επιβίωσης δύο μικρών παιδιών (ο Ζαΐν «υιοθετεί» στην πορεία και τον μικρότερό του Γιόνας, η μητέρα του οποίου συλλαμβάνεται από τις αρχές ως παράνομη μετανάστρια) κι ένα νατουραλιστικό δράμα-αποθέωση του κινηματογραφικού λαϊκισμού.

Καπερναούμ - εικόνα 1

Έχοντας στο νου της ένα μοντέρνο «Salaam Bombay» (1988), το νεο-ρεαλιστικού ύφους κοινωνικό δράμα που έκανε παγκόσμια γνωστή την Ινδή Μίρα Ναΐρ, η Ναντίν Λαμπακί ποντάρει τα πάντα στην καρτποσταλική γραφικότητα της ασχήμιας, εκμεταλλεύεται τη συμπόνια της φιλεύσπλαχνης Δύσης και… βγαίνει κερδισμένη, αποσπώντας το Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες και μια υποψηφιότητα για ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Λίβανος, Γαλλία, ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 126΄. Διανομή: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Καπερναούμ

Capharnaum
1,5
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 126 '
  • Ναντίν Λαμπακί

Ένα 12χρονο αγόρι, μέλος μιας οικογένειας προσφύγων από τη Συρία, εξεγείρεται ενάντια στις άθλιες συνθήκες της ζωής του και προσπαθεί να επιβιώσει στην ταραγμένη πραγματικότητα του σύγχρονου Λιβάνου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.