Αποδημητικά Πουλιά

3

Παράδοση και λαϊκός πολιτισμός από τη μια, εκσυγχρονισμός και καπιταλισμός από την άλλη, συγκρούονται σε μια εικαστικά μεγαλόπρεπη και ατμοσφαιρικά δυσοίωνη saga ανόδου και πτώσης από τους δημιουργούς του «Στην Αγκαλιά του Φιδιού».

Αποδημητικά Πουλιά

Aιώνες τώρα τα αποδημητικά πουλιά ακολουθούν απαρέγκλιτα τους νόμους της φύσης, κάνουν το ίδιο κάθε εποχή ταξίδι και υπερίπτανται μιας πραγματικότητας που εξελίσσεται ερήμην τους. Μιας πραγματικότητας που στα μάτια των ανθρώπων μοιάζει σπουδαία, κοσμοϊστορική, για τη φύση, όμως, φαντάζει μάταιη και πλήρως αδιάφορη. Ο Κολομβιανός Σίρο Γκέρα εξέτασε με ποιητικό τρόπο αυτή τη σχέση στο υποψήφιο για ξενόγλωσσο Όσκαρ «Στην Αγκαλιά του Φιδιού» (2015), τοποθετώντας την πρωτότυπα στο πλαίσιο αντιπαράθεσης δυτικού πολιτισμού και πρωτόγονης αγνότητας.

Επανερχόμενος στο ίδιο θέμα και εμπνεόμενος ξανά από μια πραγματική ιστορία, μας μεταφέρει τώρα στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και στη βόρεια Κολομβία, όπου ένας νέος άντρας παντρεύεται μια όμορφη ιθαγενή και γίνεται μέλος της μητριαρχικής οικογένειάς της, δεμένης με τις παραδόσεις και τα έθιμα της φυλής. Για να εξασφαλίσει την προίκα, όμως, αναγκάζεται να μπλεχτεί με το εμπόριο μαριχουάνας, συνεχίζοντας και μετά το γάμο τις επικερδείς δραστηριότητές του, κάτι το οποίο θα αλλάξει στο πέρασμα των χρόνων τη ζωή της οικογένειάς του, αρχικά με πολυτελή και τελικά με τραγικό τρόπο.

Αποδημητικά Πουλιά - εικόνα 1

Η άνοδος και η πτώση του Ραπαγιέτ θυμίζει σε πολλά σημεία εκείνη του Τόνι Μοντάνα στον «Σημαδεμένο», μόνο που οι Σίρο Γκέρα και Κριστίνα Γκαγιέγκο (παραγωγός και βοηθός μοντέζ στην «Αγκαλιά…») ξεσκαρτάρουν από την ιστορία κάθε βίαιη γραφικότητα και φλασάτη υπερβολή. Την προσεγγίζουν με μια τελετουργικών ρυθμών αφήγηση και μια εικαστικά μεγαλόπρεπη εικονογραφία, εστιάζοντας στη διαβρωτική, κι όχι μετωπική, σύγκρουση της παράδοσης και του λαϊκού πολιτισμού με τον εκσυγχρονισμό και τις ανίκητες καπιταλιστικές πρακτικές.

Σε έναν κόσμο όπου τα όνειρα αποκτούν υλική υπόσταση και τα σημάδια της φύσης καθορίζουν τις ανθρώπινες πράξεις, η –δεμένη πάντα με τα ήθη των νέων καιρών– εισβολή της απληστίας, της προδοσίας και του ατομικισμού θα αλλάξουν προαιώνιες ισορροπίες, σε μια ατμοσφαιρικά δυσοίωνη saga με καθαρή εθνογραφική ματιά και βαθιά πολιτική άποψη.

Κολομβία, Δανία, Μεξικό. 2018. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Αποδημητικά Πουλιά

Pajaros de Verano / Birds of Passage
3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 125 '
  • Σίρο Γκέρα

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 μια οικογένεια Κολομβιανών ιθαγενών μπλέκεται με το εμπόριο μαριχουάνας, κάτι που θα αλλάξει τη ζωή των μελών της με πολυτελή, αλλά και τραγικό τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Thunderbolts*

Η Marvel ξαναβγάζει από το συρτάρι τη συνταγή της χιουμοριστικής υπερ+αντι-ηρωικής περιπέτειας φαντασίας, η οποία εδώ μοιάζει με κακογραμμένο προσχέδιο για ταινία των "Εκδικητών της β΄ εθνικής". | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/05/2025

Ο Κύριος των Νεκρών

Ένας πάλαι ποτέ πρωτοπόρος δημιουργός συρρικνώνει τις εμμονές του σε ένα ανερμάτιστο και αυτοαναφορικό sci-fi θρίλερ, φτωχό σε μέσα παραγωγής, έμπνευση και σκηνοθετικό σφρίγος. | Powered by Uber.

Θεϊκό Τυρί

Αστεία, δραματική και ρεαλιστική διαδρομή ενηλικίωσης που ξεπερνά τα ηθογραφικά κλισέ, χωρίς ποτέ να βγαίνει έξω από το ασφαλές πλαίσιο μιας crowd-pleasing δραμεντί. | Powered by Uber.

Τα Κύματα της Άνοιξης

Στιβαρή όσο και εύπεπτη δραματοποίηση αληθινών γεγονότων, τα οποία οδήγησαν στην Άνοιξη της Πράγας και στη δραματική καταστολή της. | Powered by Uber.

Λύτρωση

Ελεγειακή ατμόσφαιρα, βρετανικός κοινωνικός ρεαλισμός και το χωρίς σεναριακές εκπλήξεις κυνήγι μιας δεύτερης ευκαιρίας. | Powered by Uber.

Η Περήφανη Πριγκίπισσα

Τσέχικο διδακτικό παραμύθι, το οποίο διασκευάζεται με απλοϊκό, ανώδυνο τρόπο αποκλειστικά για το προεφηβικό κοινό. | Powered by Uber.

Η συνεργασία που δεν ξέραμε ότι χρειαζόμαστε: Η Charli XCX γίνεται πρωταγωνίστρια του Τακάσι Μίικε

Ο αιρετικός σκηνοθέτης πρόκειται να συνεργαστεί με τη διάσημη ποπ σταρ η οποία θα έχει, επίσης, ρόλο παραγωγού.