Μήπως γινόμαστε μια film friendly χώρα;

Βρεθήκαμε στην παρουσίαση για το Film Office της Περιφέρειας Αττικής που επιτέλους αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά.

Μήπως γινόμαστε μια film friendly χώρα;

Το πρωινό της Τρίτης 29/1 η Αίθουσα Εσπερίδων του Νομισματικού Μουσείου με τον περίτεχνο νεοκλασικό διάκοσμο είχε γεμίσει με δημοσιογράφους. Η Περιφέρεια Αττικής και το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) παρουσίασαν την πορεία δημιουργίας του Film Office της Περιφέρειας Αττικής, η οποία βρίσκεται ένα βήμα πριν από τη στέγαση – έχει βρεθεί ο χώρος.

Η Περιφερειάρχης Ρένα Δούρου μίλησε με θέρμη για την πρωτοβουλία αφού το «Film Office ήταν ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της Διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής και σήμερα, χάρη στη συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία, ο στόχος μας αρχίζει να υλοποιείται». Και στη χώρα που ζούμε το μόνο που μπορούμε να πούμε (έχοντας ο καθένας προσωπική πείρα σε ό,τι έχει να κάνει με το βραχνά της γραφειοκρατίας) είναι «κάλιο αργά παρά ποτέ».

Ας αρχίσουμε, όμως, από τα βασικά. Τι είναι το Film Office; Όπως είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ, Πάνος Κουάνης, «είναι ένα one stop shop γι’ αυτούς που θέλουν να κάνουν μια ταινία». Αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε, από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, θέλει να γυρίσει ένα φιλμ ή τηλεοπτική σειρά μπορεί να απευθυνθεί σε αυτό το γραφείο, το οποίο θα τον διευκολύνει να εξασφαλίσει από το κατάλληλο location μέχρι τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις. Καθεμία από τις δεκατρείς περιφέρειες της Ελλάδας θα πρέπει να έχει το δικό της Film Office.

Όσοι βρέθηκαν στη συνέντευξη Τύπου υποστήριξαν με θέρμη τη δημιουργία του Film Office Αττικής και μίλησαν για τα πολλά και διάφορα κέρδη που μπορούμε να αποκομίσουμε από τέτοιου είδους πρωτοβουλίες. Ας μην το καθυστερούμε λοιπόν... Ας γίνουμε μια film friendly χώρα όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Πώς και πόσο διευκολύνει αυτό τις πολύτιμες για τη χώρα μας κινηματογραφικές επενδύσεις; Η απάντηση είναι πάρα πολύ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στις κινηματογραφικά αναπτυγμένες χώρες τέτοιου είδους γραφεία λειτουργούν από τη δεκαετία του ’70. Μάλιστα, τώρα που η Ελλάδα θέσπισε ισχυρά επενδυτικά κίνητρα σε σχέση με τις οπτικοακουστικές παραγωγές, η συμβολή των Film Offices είναι ακόμη καθοριστικότερη.

«Έχοντας ήδη τα κίνητρα του Cash Rebate (επιστροφή δαπανών) και το Tax Credit (φοροαπαλλαγή έως 30%), δυο σημαντικά επενδυτικά εργαλεία, βρισκόμαστε πλέον στην διαδικασία της δημιουργίας των κατάλληλων υποδομών μέσα στο 2019, για να καταφέρουμε τα επόμενα χρόνια να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ξένες παραγωγές», συμπλήρωσε ο κ. Κουάνης.

Μήπως γινόμαστε μια film friendly χώρα; - εικόνα 1

Και όλα αυτά δεν θα ήταν δυνατά χωρίς τη συνεργασία όλων των φορέων που έδωσαν το «παρών» στην παρουσίαση και μίλησαν για τα οφέλη μιας τέτοιας προοπτικής. Από την εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλο Αττικής για τον Τουρισμό Ελένη Δημοπούλου και τη διευθύντρια του Hellenic Film Commission Βένια Βέργου μέχρι τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος Αλέξανδρο Βασιλικό και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ) Πάνο Παπαχατζή, άπαντες υποστήριξαν με θέρμη το εγχείρημα και μίλησαν για τα πολλά και διάφορα κέρδη που μπορούμε να αποκομίσουμε από τέτοιου είδους πρωτοβουλίες. Ας μην το καθυστερούμε λοιπόν… Ας γίνουμε μια film friendly χώρα όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τρόμος και love story στο trailer του "Bones and All" του Λούκα Γκουαντανίνο

Εν αναμονή της πρεμιέρας της νέας ταινίας του Λούκα Γκουαντανίνο στο 79ο Φεστιβάλ της Βενετίας, παίρνουμε μια πρώτη "γεύση" με το trailer που κυκλοφόρησε.

11/08/2022

79ο Φεστιβάλ Βενετίας: Με βαριά ονόματα κι οσκαρικό αέρα

Εξασφαλίζοντας μερικές από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες της επόμενης σεζόν, η φετινή κινηματογραφική Μπιενάλε σηκώνει αυλαία στις 31/8 με το "White Noise" του Νόα Μπάουμπακ. Το "α" θα είναι εκεί με διαρκείς ανταποκρίσεις.

Το Μικρό Βιβλιοπωλείο στο Παρίσι

Ρομαντικό δράμα – συνταγή, γεμάτο γραφικούς χαρακτήρες και γλυκόπικρα συναισθήματα που θυμίζουν λογοτεχνικό μπεστ σέλερ ευρείας κατανάλωσης, βασίζονται όμως σε ιδέα του γνωστού σκηνοθέτη Ετόρε Σκόλα.

Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς

Τολμηρή, μα άνιση μείξη κωμωδίας καταστάσεων, κοινωνικής σάτιρας και συγκινητικού μελοδράματος, η οποία μένει υπερβολικά πιστή στο μυθιστορηματικό πρώτο υλικό της.

Ο Αντικαταστάτης

Αστυνομικό θρίλερ με τολμηρά καταγγελτική διάθεση. Αφηγηματικά ακατέργαστο όμως, δυσκολεύεται εξ αρχής να κάνει την ίντριγκά του πραγματικά ενδιαφέρουσα.

SAS Ειδικές Δυνάμεις: Κόκκινος Συναγερμός

"Die Hard" ιδέα από τα Lidl κι από βιβλίο πολεμοχαρή Βρετανού κομάντο με σινε-διεκπεραίωση στον αυτόματο πιλότο.

Μπαραβέντο

Η πρώτη ταινία του δημιουργού τού cinema novo είναι μια εικαστικά ενδιαφέρουσα, στρατευμένη όσο και φολκλορική κοινωνική διαμαρτυρία η οποία χρωστά τη γοητεία της στην απελευθερωτική ποίηση των εικόνων της.