Ο σκηνοθέτης του «Κάτω Από το Δέντρο» μας εξηγεί γιατί τα ισλανδικά δέντρα προκαλούν απαγωγές κατοικίδιων

Ο Χάφστεϊν Γκούναρ Σίγουρδσον απάντησε στις ερωτήσεις μας για τη νέα του ταινία και ομολογουμένως μας άφησε έκπληκτους…

Ο σκηνοθέτης του «Κάτω Από το Δέντρο» μας εξηγεί γιατί τα ισλανδικά δέντρα προκαλούν απαγωγές κατοικίδιων

Ο Χάφστεϊν Γκούναρ Σίγουρδσον υπογράφει τη μαύρη σκανδιναβική κωμωδία «Κάτω Από το Δέντρο», στην οποία ξεσπά «πόλεμος» μέχρι τέλους ανάμεσα σε δύο γειτονικά ζευγάρια, όταν το ένα αρνείται πεισματικά να κόψει τα κλαδιά ενός δέντρου που ρίχνει τη σκιά του στην αυλή των διπλανών…

Ο σκηνοθέτης του «Κάτω Από το Δέντρο» μας εξηγεί γιατί τα ισλανδικά δέντρα προκαλούν απαγωγές κατοικίδιων - εικόνα 1

Ελπίζω να μην εμπνευστήκατε την υπόθεση της ταινίας από κάτι που συνέβη σε εσάς…
Ευτυχώς όχι! Πιστεύω πως είμαι καλός γείτονας, μάλιστα έχω υπάρξει τυχερός ως τώρα και δεν έχω ζήσει με δυσάρεστους γείτονες ο ίδιος. Παρόλα αυτά, η έμπνευση της ταινίας προέκυψε από πραγματικές ιστορίες. Στην Ισλανδία οι συγκρούσεις μεταξύ γειτόνων για δέντρα είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο. Μάλιστα υπάρχουν περιπτώσεις που τα πράγματα φτάνουν στα άκρα, γίνονται πολύ βίαια ή ακόμα απάγονται κατοικίδια ζώα.
Η μόνη λογική εξήγηση που μπορώ να δώσω είναι ότι εξαιτίας της σπανιότητας των μεγάλων όμορφων δέντρων στην Ισλανδία, υπάρχουν αρκετοί που συνδέονται συναισθηματικά με αυτά. Στον αντίποδα υπάρχουν εκείνοι που τους εκνευρίζουν τα δέντρα, γιατί τους κόβουν την ελάχιστη ηλιοφάνεια που υπάρχει το καλοκαίρι. Για αυτούς τους λόγους αμφότεροι είναι ικανοί να φτάσουν στα άκρα.

Ο σκηνοθέτης του «Κάτω Από το Δέντρο» μας εξηγεί γιατί τα ισλανδικά δέντρα προκαλούν απαγωγές κατοικίδιων - εικόνα 2

Οι χαρακτήρες σας κινητοποιούνται από το παράλογο το οποίο τους οδηγεί στη βίαιη κορύφωση του τέλους. Πώς μπορούν τα πράγματα να φτάσουν τόσο εύκολα σε αυτό το σημείο;
Δυστυχώς φοβάμαι ότι ήταν ανέκαθεν πάρα πολύ εύκολο. Αν κοιτάξεις στην ιστορία για παράδειγμα θα δεις πως πάντα οι πόλεμοι ήταν μια οικογενειακή υπόθεση. Και συνήθως αυτοί ξεσπούν από ασήμαντες αφορμές. Οπότε το βίαιο τέλος της ταινίας ένιωθα πως έπρεπε να γυριστεί έτσι για να είναι σαφής αυτή η διάσταση της ιστορίας.

Τα τελευταία χρόνια η μαύρη κωμωδία ευδοκιμεί στις σκανδιναβικές χώρες. Υπάρχουν σκηνοθέτες ή ταινίες με τις οποίες νιώθετε μια ταύτιση;
Και ναι και όχι. Με πολλούς σκηνοθέτες υπάρχουν κοινά στοιχεία λόγω των παρόμοιων συνθηκών στις οποίες ζούμε και εργαζόμαστε, για αυτό και επηρεαζόμαστε κάπως με τον ίδιο τρόπο. Αν έπρεπε να χαρακτηρίσω το είδος του χιούμορ που αναπτύσσεται τότε, θα το έλεγα σκοτεινό και «στεγνό».

Δείτε αποκλειστικά στο «α» μια σκηνή της ταινίας:

Πιστεύετε πως έχουμε χάσει την ικανότητα να κατανοούμε ο ένας τον άλλο;
Όχι, όμως έχουμε ως ένα βαθμό χάσει την ποιότητα της επικοινωνίας και της ανοχής που είχαμε παλιότερα, απώλεια που προκαλεί πολλά προβλήματα. Πιστεύω ακράδαντα πως όλα τα ζητήματα των ηρώων στην ταινία θα μπορούσαν να επιλυθούν εάν απλώς αποφάσιζαν να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να τα συζητήσουν. Η συνύπαρξη σε ένα σπίτι ή σε μια κοινότητα απαιτεί πάντα ορισμένους συμβιβασμού. Όταν αρνείσαι να το αντιληφθείς αυτό, τότε αρχίζουν οι εντάσεις.

Πόσο ακριβής στην αναπαράσταση των Ισλανδών είναι η ταινία;
Σε αρκετά μεγάλο βαθμό, όμως επικεντρώθηκα στο να αφηγηθώ μια καθολική ιστορία η οποία θα μπορούσε να έχει συμβεί παντού. Όλοι έχουμε ζούμε με γείτονες, και σχεδόν όλοι έχουν και μια ιδιαίτερη ιστορία να αφηγηθούν. Αυτό πιστεύω είναι που κάνει το κοινό να ταυτιστεί με την ταινία.

Περισσότερες πληροφορίες

Κάτω Από το Δέντρο

Undir Trenu / Under the Tree
2,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 89 '
  • Χάφστεϊν Γκούναρ Σίγουρδσον

O Άτλι, πατέρας ενός μικρού κοριτσιού, τσακώνεται με τη σύζυγό του και αναγκάζεται να επιστρέψει στο πατρικό του. Εκεί θα εμπλακεί στη διαμάχη που έχουν οι γονείς του με τους γείτονές τους για τη σκιά ενός μεγάλου δέντρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.