Το Ξεκίνημα της Μέρας

2,5

Η σταδιακή και σταθερή απανθρωποποίηση μιας κοινωνίας μέσα από ένα φεστιβαλικής κοπής ρεαλιστικό δράμα με προβλέψιμη εξέλιξη.

Το Ξεκίνημα της Μέρας

Ο 38χρονος Αλβανός ντοκιμαντερίστας Γκεντιάν Κότσι αφηγείται μια απόλυτα συνηθισμένη ιστορία: η Λέτα αδυνατεί να πληρώσει το νοίκι του σπιτιού στο οποίο μένει μαζί με το ενός έτους βρέφος της. Όταν αναλαμβάνει να φροντίζει την υπερήλικη και κατάκοιτη μητέρα μιας γνωστής της που φεύγει από την Αλβανία, γνωρίζει καλά πως αυτήν τη δουλειά πρέπει να την κρατήσει με οποιοδήποτε κόστος.

Η (αναμενόμενη) εξέλιξη της υπόθεσης μετατρέπει την κοινότοπη περίπτωση της Λέτα σε... πρωτοσέλιδο, με τον Κότσι να εστιάζει στο πώς οι χαμηλότονοι και φιλήσυχοι άνθρωποι της διπλανής πόρτας φτάνουν, στριμωγμένοι από μια «ανήθικη» πραγματικότητα, στα ακατάληπτα άκρα.

Κλειστοί χώροι ενός αλλοτριωμένου αστικού περιβάλλοντος (ο Ηλίας Αδάμης φωτογραφίζει σε γκρίζους και μελαγχολικούς καφέ τόνους), κοντινά πλάνα που εξωτερικεύουν την απόγνωση των χαρακτήρων, σχέσεις εξάρτησης και μια ρεαλιστική συνθήκη, η επιβίωση, η οποία έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με τη συμπόνια, την κατανόηση και την αίσθηση δικαίου. Ο σχολαστικός ρεαλισμός του Κότσι περιγράφει αυτήν τη σταδιακή και σταθερή κοινωνική απανθρωποποίηση με τον πικρό, στιβαρό όσο και προβλέψιμο τρόπο ενός φεστιβαλικού δράματος.

Αλβανία, Ελλάδα. 2017. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: SEVEN FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Ξεκίνημα της Μέρας

Daybreak
2,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 85 '
  • Γκέντιαν Κότσι

Η Λέτα αδυνατεί να πληρώσει το νοίκι του σπιτιού στο οποίο μένει μαζί με το ενός έτους βρέφος της. Όταν αναλαμβάνει να φροντίζει την υπερήλικη και κατάκοιτη μητέρα μιας γνωστής της που φεύγει από την Αλβανία, γνωρίζει καλά πως αυτήν τη δουλειά πρέπει να την κρατήσει με οποιοδήποτε κόστος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.