Αιγαίο SOS

1,5

Οι αρχικές υποσχέσεις για ακόμη μία δόση από «Σειρήνες στο Αιγαίο» διαψεύδονται από τη σεναριακή κωμική αμηχανία και την προσχηματική, κακοστημένη «δραματική» κορύφωση.

Αιγαίο SOS

Αν και η διαφορά κινηματογραφικής κλάσης του Νίκου Περάκη είναι εμφανής σε κάθε επίπεδο, οι αρχικές υποσχέσεις του «Αιγαίο SOS» για άλλη μία δόση από «Σειρήνες στο Αιγαίο» μοιάζουν υλοποιήσιμες. Γρήγορος, στακάτος ρυθμός, αστείες ατάκες, διασκεδαστικοί χαρακτήρες κι ένας μεγάλος σεισμός, ο οποίος φέρνει στην επιφάνεια μια βραχονησίδα στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και τουρκικών παραλίων.

Η ελληνική φρεγάτα που περιπολεί στην περιοχή αποβιβάζει στο διεκδικούμενο έδαφος μια ολιγομελή ομάδα από κομάντο και άκαπνους ναύτες, οι οποίοι έχουν απέναντί τους μια αντίστοιχη διμοιρία Τούρκων και στη μέση ένα ρήγμα που χωρίζει το νησί στα δύο. Γύρω τους ο πολεμικός πυρετός ανεβαίνει κατακόρυφα, με τις βασικές προϋποθέσεις μιας μονοδιάστατης αλλά ευπρεπώς στημένης λαϊκής κωμωδίας να τηρούνται χωρίς πολλές φτηνές παραχωρήσεις. Τις εντυπώσεις κερδίζει ο Πάνος Βλάχος ως Καρδιτσιώτης βλάχος Μαυρογιαννέας, ο ΠΑΟΚ­τζής Τσιμπάμπο (Ζερόμ Καλουτά) έχει την πλάκα του και το όλο φιλοπολεμικό σκηνικό είναι διασκεδαστικά πιστευτό. Ώσπου η πλοκή πρέπει να αρχίσει να δένει και να εξελίσσεται…

Αιγαίο SOS - εικόνα 1

Η ιδέα (των σεναριογράφων Δημήτρη Μαρούδη, Γιάννη και Μαργαρίτη Παπαδόπουλου) της εγκατάλειψης των στρατιωτών στην τύχη τους για πολιτικούς και... τουριστικούς λόγους λειτουργεί, όχι όμως κι εκείνη των σέξι σεισμολόγων, οι οποίες καταφθάνουν μόνες τους (;) στη βραχονησίδα. Η παρουσία της Τουρκάλας Ναζλί και της «δικής μας» Ιταλίδας Γκαμπριέλα Ρομάνι βάζει μπροστά μια σειρά από ερωτικές, σεξιστικές και διακρατικές παρεξηγήσεις βγαλμένες από βιντεοκασέτα, με την κινηματογραφική αμηχανία να γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρη.

Καθώς το χιούμορ ατονεί και η φάρσα παίρνει το πάνω χέρι, η λειψή δραματική υπόσταση των χαρακτήρων καταντά εκνευριστικά προβληματική (ο Αθερίδης μάταια προσπαθεί να υποστηρίξει έναν κακογραμμένο καραβανά, ο τρελαμένος εθνικιστής Καραγκιοζόπουλος που φωνάζει τα ίδια και τα ίδια), ενώ σενάριο και σκηνοθέτης (ο τηλεοπτικά έμπειρος μα πρωτοεμφανιζόμενος στη μεγάλη οθόνη Πιέρρος Ανδρακάκος) κορυφώνουν άτσαλα την «αγωνιώδη» ελληνοτουρκική αντιπαράθεση. Το αποτέλεσμά της; Να βυθιστούν όλα ξανά σε μια τρύπα στο νερό...

Ελλάδα. 2018. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Αιγαίο SOS

1,5
  • Κωμωδία
  • 2018
  • Διάρκεια: 95 '
  • Πιέρρος Ανδρακάκος

Όταν, ύστερα από ένα σεισμό, μια βραχονησίδα αναδύεται στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και τουρκικών παραλίων, μια ομάδα Ελλήνων κομάντο και άκαπνων ναυτών αποβιβάζεται επάνω της, ενώ ο πολεμικός πυρετός γύρω τους ανεβαίνει κατακόρυφα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.