Αιγαίο SOS

1,5

Οι αρχικές υποσχέσεις για ακόμη μία δόση από «Σειρήνες στο Αιγαίο» διαψεύδονται από τη σεναριακή κωμική αμηχανία και την προσχηματική, κακοστημένη «δραματική» κορύφωση.

Αιγαίο SOS

Αν και η διαφορά κινηματογραφικής κλάσης του Νίκου Περάκη είναι εμφανής σε κάθε επίπεδο, οι αρχικές υποσχέσεις του «Αιγαίο SOS» για άλλη μία δόση από «Σειρήνες στο Αιγαίο» μοιάζουν υλοποιήσιμες. Γρήγορος, στακάτος ρυθμός, αστείες ατάκες, διασκεδαστικοί χαρακτήρες κι ένας μεγάλος σεισμός, ο οποίος φέρνει στην επιφάνεια μια βραχονησίδα στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και τουρκικών παραλίων.

Η ελληνική φρεγάτα που περιπολεί στην περιοχή αποβιβάζει στο διεκδικούμενο έδαφος μια ολιγομελή ομάδα από κομάντο και άκαπνους ναύτες, οι οποίοι έχουν απέναντί τους μια αντίστοιχη διμοιρία Τούρκων και στη μέση ένα ρήγμα που χωρίζει το νησί στα δύο. Γύρω τους ο πολεμικός πυρετός ανεβαίνει κατακόρυφα, με τις βασικές προϋποθέσεις μιας μονοδιάστατης αλλά ευπρεπώς στημένης λαϊκής κωμωδίας να τηρούνται χωρίς πολλές φτηνές παραχωρήσεις. Τις εντυπώσεις κερδίζει ο Πάνος Βλάχος ως Καρδιτσιώτης βλάχος Μαυρογιαννέας, ο ΠΑΟΚ­τζής Τσιμπάμπο (Ζερόμ Καλουτά) έχει την πλάκα του και το όλο φιλοπολεμικό σκηνικό είναι διασκεδαστικά πιστευτό. Ώσπου η πλοκή πρέπει να αρχίσει να δένει και να εξελίσσεται…

Αιγαίο SOS - εικόνα 1

Η ιδέα (των σεναριογράφων Δημήτρη Μαρούδη, Γιάννη και Μαργαρίτη Παπαδόπουλου) της εγκατάλειψης των στρατιωτών στην τύχη τους για πολιτικούς και... τουριστικούς λόγους λειτουργεί, όχι όμως κι εκείνη των σέξι σεισμολόγων, οι οποίες καταφθάνουν μόνες τους (;) στη βραχονησίδα. Η παρουσία της Τουρκάλας Ναζλί και της «δικής μας» Ιταλίδας Γκαμπριέλα Ρομάνι βάζει μπροστά μια σειρά από ερωτικές, σεξιστικές και διακρατικές παρεξηγήσεις βγαλμένες από βιντεοκασέτα, με την κινηματογραφική αμηχανία να γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρη.

Καθώς το χιούμορ ατονεί και η φάρσα παίρνει το πάνω χέρι, η λειψή δραματική υπόσταση των χαρακτήρων καταντά εκνευριστικά προβληματική (ο Αθερίδης μάταια προσπαθεί να υποστηρίξει έναν κακογραμμένο καραβανά, ο τρελαμένος εθνικιστής Καραγκιοζόπουλος που φωνάζει τα ίδια και τα ίδια), ενώ σενάριο και σκηνοθέτης (ο τηλεοπτικά έμπειρος μα πρωτοεμφανιζόμενος στη μεγάλη οθόνη Πιέρρος Ανδρακάκος) κορυφώνουν άτσαλα την «αγωνιώδη» ελληνοτουρκική αντιπαράθεση. Το αποτέλεσμά της; Να βυθιστούν όλα ξανά σε μια τρύπα στο νερό...

Ελλάδα. 2018. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Αιγαίο SOS

1,5
  • Κωμωδία
  • 2018
  • Διάρκεια: 95 '
  • Πιέρρος Ανδρακάκος

Όταν, ύστερα από ένα σεισμό, μια βραχονησίδα αναδύεται στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και τουρκικών παραλίων, μια ομάδα Ελλήνων κομάντο και άκαπνων ναυτών αποβιβάζεται επάνω της, ενώ ο πολεμικός πυρετός γύρω τους ανεβαίνει κατακόρυφα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.