Μη με Αγγίζεις

2,5

Ένα τολμηρό κινηματογραφικό πείραμα που, στα όρια μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, θέτει ενοχλητικά ερωτήματα και καταλήγει σε εύκολες απαντήσεις.

Μη με Αγγίζεις

Με πρώτη εικόνα αυτήν ενός γυμνού αντρικού κορμιού, το «Μη με Αγγίζεις» οδηγεί άμεσα τον ανύποπτο θεατή σε μια ευθεία αντιπαράθεση. με τα κοινωνικά ταμπού περί γυμνού, ασέμνου και προκλητικού αλλά και με τις προσωπικές αναστολές περί ευπρέπειας και καλού γούστου. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής προβολής στο Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου η ταινία απέσπασε τη Χρυσή Άρκτο, υπήρξαν οργισμένες αντιδράσεις, καθώς η πρωτοεμφανιζόμενη Ρουμάνα Αντίνα Πιντιλίε (καμιά συγγενική σχέση με τον διά­σημο σκηνοθέτη Λουσιάν Πιντιλίε) δεν λογοκρίνει τις εικόνες του τολμηρού κινηματογραφικού πειράματός της.

Υποδυόμενη τον εαυτό της και με το συνεργείο της εντός κάδρου, ακολουθεί δύο άντρες και μια γυναίκα στην προσωπική τους αναζήτηση για οικειότητα και στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν ιδιωτικά και κοινωνικά στερεότυπα γύρω από το σώμα και τη σεξουαλικότητά τους. Πρόκειται για δύο επαγγελματίες ηθοποιούς και μια ομάδα ερασιτεχνών που τους περιβάλλει, στήνοντας με τη βοήθεια της Πιντιλίε μια «ρεαλιστική μυθοπλασία»: αληθινές εξομολογήσεις, επινοημένοι διάλογοι, αυτοσχεδιασμοί και στοιχειώδης πλοκή συνδυάζονται με ένα σκηνοθετικό στιλιζάρισμα, το οποίο είναι ταυτόχρονα «γυμνό», απέριττο αλλά και στημένο με μια κλινική καθαρότητα, θολώνοντας έτσι ακόμη περισσότερο τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και την αναπαράστασή της, την αλήθεια και την ερμηνεία της.

Μη με Αγγίζεις - εικόνα 1

Επιχειρώντας να εκκινήσει ένα διάλογο πάνω στο θέμα της αλλοτριωμένης, προβληματικής σχέσης του σύγχρονου ανθρώπου με το σώμα του, η Πιντιλίε τολμά να προκαλέσει οπτικά, όχι όμως και πολιτικά (το ζήτημα είναι άμεσα πολιτικό) ή ιδεολογικά. Αποτυπώνει πειστικά το ψυχολογικό μπλοκάρισμα των ηρώων, το επόμενο βήμα της όμως γίνεται με τον πιο ασφαλή και συμβατικό τρόπο.

Η αντιπαραβολή των «προβληματικών» Λάουρα και Τόμας με τον σωματικά παραμορφωμένο, αλλά απελευθερωμένο και βαθιά συνειδητοποιημένο Κρίστιαν μοιάζει προκάτ, ενώ απλοϊκός αποδεικνύεται και ο τρόπος της τελικής συνειδητοποίησής τους, βγαλμένος από μοδάτο οδηγό αυτοβελτίωσης. Τελικό συμπέρασμα; Πες μου πώς σε αγάπησαν, για να σου πω πώς θα αγαπήσεις...

Ρουμανία, Γερμανία. 2018. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Μη με Αγγίζεις

Touch Me Not
2,5
  • Σινεφίλ
  • 2018
  • Διάρκεια: 123 '
  • Αντίνα Πιντίλιε

Μια σκηνοθέτις παρακολουθεί δύο άντρες και μια γυναίκα στην προσωπική τους αναζήτηση για οικειότητα και στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν ιδιωτικά και κοινωνικά ταμπού γύρω από το σώμα και τη σεξουαλικότητά τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου "Θόδωρος Αγγελόπουλος" περιμένει τις ταινίες σας

Το φεστιβάλ επιστρέφει για πέμπτη χρονιά με διεθνείς συμμετοχές και ειδικά αφιερώματα στον κινηματογράφο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/10/2025

Το Kino Athens 2025 τιμά τη Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ

Η νέα ταινία της Χιλιανής σκηνοθέτιδας "Limpia" είναι πλέον διαθέσιμη για το κοινό στο Netflix.

Ελληνικό box office: Πόσοι θεατές σήκωσαν το "Νεκρό Τηλέφωνο 2";

Ο Ίθαν Χοκ επέστρεψε ως τρομακτικός "Αρπαχτής" και κέρδισε εύκολα τις εντυπώσεις, σε αντίθεση με τη συνεργασία Τζούλια Ρόμπερτς - Λούκα Γκουαντανίνο, η οποία απογοήτευσε.

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Ο Μπρους Σπρίνγκστιν, το ντεμπούτο του Χάρις Ντίκινσον και ένα αινιγματικό horror προσεχώς (από 23/10) στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα της σειράς "Mr. Scorsese" επιλέγουμε τις καλύτερες κινηματογραφικές στιγμές του Αμερικανικού σκηνοθέτη.

Οι πολυβραβευμένες ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Χρυσοί Φοίνικες, Όσκαρ και τίτλοι που σάρωσαν διεθνή φεστιβάλ μαζί με πολλά ακόμα διακριμένα φιλμ που παίζονται στις σκοτεινές αίθουσες.

Ο Άντρες Βέγιελ έκανε ένα ντοκιμαντέρ για το ναζισμό, το σινεμά και το σκότος της Λένι Ρίφενσταλ

Μία από τις πιο ξεχωριστές ταινίες της χρονιάς ρίχνει φως στην αμφιλεγόμενη προσωπικότητα μιας δημιουργού που άλλαξε το ρου της κινηματογραφικής ιστορίας.